دانلود و خرید کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی پگاه مصلح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی اثر پگاه مصلح

کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی

معرفی کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی

کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی نوشته پگاه مصلح است. کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی را انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر کرده است تا راهنمایی برای پژوهشگران علوم سیاسی باشد و بتواند آن‌ها را برای یک پژوهش همراهی کند.

درباره کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی

كتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی حاصل طرحی پژوهشی با عنوان «تعریف و حدود نظریه سیاسی و اصول نظریه پردازی سیاسی» است. در عنوانِ كنونی كتاب برای اختصار، آن بخش از پژوهش كه به شناخت نظریه سیاسی بازمی‌‌گردد در واژه «مقدمات» گنجانده شده است. اكنون كه از آنچه در متون تخصصی و فضای دانشگاهی در عرصه جهانی، «احیای نظریه سیاسی» خوانده می‌شود بیش از چهار دهه گذشته، و اهمیت آن برای فهم حیات سیاسی و كنشگری مؤثر سیاسی آشكارتر شده، نیاز به شناخت دقیقتر نظریه سیاسی نیز محسوس‌تر شده است. افزون بر این، به گونه‌ای فزاینده روشن می‌شود كه برای برون رفت از دشواری‌های سیاسی، یا حل مسائل جدید جامعه كه جنبه‌های سیاسی تعیین كننده‌ای دارند، باید از بحث‌های منحصر به چند و چون نظریه‌های پیشین فراتر رفت و به نظریه پردازی سیاسی در سطوح متفاوت دست یافت. این دقیقاً یكی از كاستی‌های ملموس جامعه علمی‌ و سیاسی ما است.

كتاب حاضر نیز برآمده از كوششی است برای شناسایی بهتر نظریه سیاسی و اصول نظریه پردازی سیاسی. در این كتاب ضمن برشمردن آرای پژوهندگان و اندیشمندان، به تحلیل و نقد آن آرا پرداخته است و تعریف‌های جدیدی از سیاست، امر سیاسی و نظریه سیاسی ارائه كرده است. تنظیم و ارائه اصول نظریه پردازی سیاسی نیز حاصل تأمل مستقل نگارنده و برآمده از دستاوردهای این پژوهش و تحقیق و اندیشه ورزی‌های دراز مدت‌تر است. نگارش چنین اصولی برای كارآمدی پردازش نظریه سیاسی، هرچند به سان هر كار فكری دیگر و همچون همه مراحل پژوهش با بهره‌گیری از مواجهه تحلیلی و انتقادی با آثار اندیشمندان سیاسی ممكن شده، حاصل گردآوری و تألیف نبوده و در زبان فارسی و زبان‌های دیگر سابقه نداشته است.

از این رو نویسنده امیدوار است صاحب نظران، آن را چونان گشودن دریچه‌ای برای تأمل بیشتر و گام كوچكی در جهت رفع كاستی یاد شده نگاه کنند. در سراسر این كتاب با رعایت امانت از منابع دست اول استفاده شده و همه مطالبِ برگرفته از متون انگلیسی و آلمانی، و متن یونانی متافیزیک ارسطو ترجمه نویسنده است. برای نگارش درست نام اندیشمندانی چون شانتال موف، ارنستو لاكلائو، بیكو پارِک و دیگران، تلفظ نام آنان را در زبان مادری ایشان گرفته شده است.

ارجاع‌ها در این کتاب به شیوه درون متنی و مطابق با معیارهای پذیرفته شده مراكز معتبر دانشگاهی انجام گرفته و چنان كه در برخی متون جدید نیز مشاهده می‌شود برای رعایت اختصار، پس از ارجاع كامل به یک منبع، در ادامه ارجاع به آن منبع در همان صفحه و پیش از ارجاع به منبع دیگر، فقط شماره صفحه نوشته شده است.

کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی، پژوهشی تازه است که می‌تواند راه را برای پژوهش‌های بعدی باز کند، نویسنده تلاش کرده است آغازگر راهی علمی باشد برای نسل‌های بعد. 

خواندن کتاب مقدمات و اصول نظریه پردازی سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۸,۴۰۰
تومان