دانلود و خرید کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل الکس اندرسن ترجمه محمود کهزادپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل اثر الکس اندرسن

کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل

نویسنده:الکس اندرسن
انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:
۲.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل

کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل اثری از الکس اندرسون است که با ترجمه محمود کهزادپور در نشر گنجور منتشر شده است. این کتاب هرآنچه را که لازم است درباره موضوع امور مالی غیر متمرکز بدانید، به شما می‌گوید.

درباره کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل

امور مالی غیر متمرکز که با نام اختصاری دیفای (DeFi یا Decentralized finance) خوانده می‌شوند، به زیست‌بوم‌های مالی جدیدی اطلاق می‌شود که بر پایه فناوری زنجیره بلوکی فعالیت می‌کند و هدف اصلی آن ارائه آسانتر خدمات متنوع مالی نظیر رمزارز‌ها به مردم به صورت غیر متمرکز است. تلاش بر این است که این خدمات بدون نیاز به واسطه‌هایی مثل بانک‌ها و موسسات مالی انجام شود. بیشتر این زیست‌بوم‌ها در بستر اتریوم فعال هستند. ویژگی اصلی آن را می‌توان دسترسی آسان به خدمات مالی دانست. 

الکس اندرسون در کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل ابتدا این مفهوم جدید را برای مخاطبانش می‌گشاید و پس از بیان توضیحات مفصل درباره آن، به مرور تاریخچه اتریوم می‌پردازد و رشد و شکست‌های این فناوری و ... را بررسی می‌کند. در ادامه به مخاطبان کمک می‌کند تا با روش‌های سرمایه گذاری آشنا شوند و پروژه‌هایی را معرفی می‌کند که به عنوان ایمن‌ترین و سودآورترین پروژه‌های این مجموعه شناخته می‌شوند. 

کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل برای تمام کسانی است که دوست دارند با این دنیای جدید، جذاب و رو به‌ پیشرفت آشنا شوند و سرمایه گذاری در این زمینه را آغاز کنند. 

بخشی از کتاب امور مالی غیرمتمرکز؛ راهنمای کامل

بعد از حدس و گمان‌ها و برنامه‌ریزی‌های فراوان، Ethereum ۲.۰ قرار است به زودی در جهان منتشر شود. این «تحول» مدت‌هاست که توسط تیم مرکزی اتریوم دنبال می‌شود زیرا به نظر می‌رسد گام رو به جلویی برای کل پلت‌فرم باشد.

چندین مورد در این شکل دوم از بلاک‌چین معروف متفاوت است. بیشتر آنها در این بخش مورد بحث قرار می‌گیرند، زیرا درباره ویژگی‌های اساسی، اطلاعات کاملی را به خوانندگان ارائه می‌دهند.

اصلی‌ترین تغییر در پلت‌فرم، استخراج است. از آنجا که کاربران قبلاً می‌دانند استخراج یک چیز بزرگ در دنیای رمزنگاری است، این خبر یک غافلگیری بزرگ بود. با این وجود، این می تواند یک گام مثبت باشد زیرا پلت‌فرم می‌تواند از امنیت بیشتری برخوردار شود. به فرآیند استیکینگ۶ اهمیت بیشتری داده می‌شود و معاملات منوط به قدرت استخراج/ محاسبات نیستند. این امر نه تنها از امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود، بلکه اگر مصرف انرژی بسیار کمتر از انرژی موجود در شبکه BTC باشد، انرژی مصرفی نیز طی فرآیند مصرف می‌شود. این کارآیی باید اولویت‌بندی شود زیرا این پروژه باید پایدار باشد زیرا نگاه اجمالی به آینده است. در حال حاضر، ثبات برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی یک هدف مهم است. بنابراین، این باید برای سازمان‌های «مجازی» نیز هدف باشد.

بر خلاف نسخه‌های قبلی این ایده، برای شرکت در این کار نیازی به اثبات کار ندارید. قدرت محاسبات نیز مسأله‌ای نخواهد بود زیرا هر کسی می‌تواند در اجرای یک گره در این نسخه از اتریوم مشارکت کند. این نسخه سیستمی را اجرا می‌کند که به آن اثبات سهام گفته می‌شود. این سیستم به افراد امکان می‌دهد مبلغی را برای اعتبارسنجی در نظر بگیرند. هر زمان که یک بلاک جدید ایجاد شد، یک اعتبارسنج انتخاب می‌شود تا معامله را در گره خود تأیید کند. اگر این روند موفقیت‌آمیز باشد، گره پاداش می‌گیرد.

ظرفیت کل عملیات به ظرفیت اتریوم مورد نیاز برای افزایش سرعت پردازش برای مقابله با تقاضای آتی این قبیل خدمات مالی تعمیم می‌یابد. این امر از طریق «زنجیره‌های خرد» حاصل می‌شود نه روش قبلی که در آن معاملات یکی پس از دیگری پردازش می‌شدند. در این سیستم، همه معاملات به طور همزمان پردازش می‌شوند زیرا دروازه‌های بیشتری برای عبور داده‌ها وجود دارد. این به طور مؤثری تعداد تراکنش‌هایی را که سیستم می‌تواند در یک لحظه مشخص انجام دهد، افزایش می‌دهد.

با این وجود، انتشار چیزی نیست که بتوان فوراً انتظار داشت. اتریوم از همه اشتباهات قبلی خود درس گرفته است و این بار بیشتر مراقب است. همان‌طور که قبلاً بحث شد، هک DAO مطمئناً اعتبار آنها را خدشه‌دار می‌کند، اما آنها اعتماد زیادی را از دست داده‌اند. این به تجربه ارزشمندی برای تیم تبدیل شده است که در مرحله برنامه‌ریزی برای پروژه نشان داده شده است. این انتشار در سه مرحله برنامه‌ریزی شده است. مرحله صفر برنامه‌ریزی شده تا به هر دو زنجیره/ سیستم اجازه دهد همزمان کار کنند، یعنی سیستم‌های اثبات کار و اثبات سهام.

این انتقال در فازهای دیگر در سال آینده انجام خواهد شد. این یک حرکت هوشمندانه است زیرا هیچ اختلالی بین دو سیستم ایجاد نخواهد کرد. کسانی که باید از سیستم قبلی به سیستم جدید منتقل شوند زمان کافی برای انجام این کار را دارند. به تدریج اتریوم اولیه نیز جذب این پلت‌فرم جدید خواهد شد. بنابراین، این بدان معناست که سیستم اثبات کار سرانجام در آینده نزدیک، احتمالاً در مرحله ۳، از بین می رود. این یک نشانه مثبت است که سرمایه‌گذاران باید با روند موج حرکت کنند و به تدریج به سیستم جدیدتر بپیوندند.

نکته کلیدی که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که پلت‌فرم دوم ارز جدیدتری نخواهد داشت و از اتر استفاده می‌شود. این می‌تواند به معنای آن باشد که با انتشار این پلت‌فرم جدید، سودی برای دارندگان اتر حاصل می‌شود. بنابراین، اگر نگران خرید ارز جدید بودید، تیم اتریوم این موضوع را نیز مرتب کرده است!

نظرات کاربران

کاربر ۴۰۸۵۸۹۴
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

چرا وقتی یک کتاب ترجمه میکنن بررسی نمیکنید که مطممئن بشید؟ دقیقا رفته از گوگل ترنسلیت کلمه به کلمه ترجمه کرده و تحویل داده. این چ وضعشه. کتاب به این خوبی به بدترین وضع ممکن ترجمه کرده، بررسی کنید لطفا

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۰۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان