دانلود و خرید کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان علی حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان اثر علی حیدری

کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان

معرفی کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان

کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان نوشته علی حیدری است. کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان راهنمایی جامع برای مشاوران و دانشجویان روان‌شناسی است تا اصول کار با نوجوانان را بهتر و کامل‌تر یاد بگیرند.

درباره کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان

نوجوانی به حالت و یا جریانی ازرشداطلاق می گردد؛ و از نظر حقوقی، به مرحله ای اززندگی گفته می شودکه ازبلوغ آغازشده وبابه کمال رسیدن خاتمه می یابد. وبه عبارتی دوران انتقال ازدوره ومرحلهٔ آخر کودکی را تا به مرحلهٔ بالندگی (کمال) در دوره‌ای از رشد و جریان تدریجی زندگی، را نوجوانی می‌گویند که باتحول عمیق در جسم و روان و قدرت تجسم و تخیل زیاد همراه است. 

دوران نوجوانی را نمی‌توان دقیقا و به سنین خاصی محدود دانست زیرا دامنهٔ سنی نوجوانی بر حسب افراد و جوامع مختلف، متفاوت است. شروع آن را که همراه با بلوغ جنسی است، تقریبا با قاطعیت بیشتری می‌توان تعیین کرد؛ ولی پایان آن رابرحسب شرایط فرهنگی و محیطی نمی‌توان در جوامع مختلف، یکسان دانست. بنابراین می‌توان گفت دورهٔ نوجوانی چندین سال به درازا می‌کشد که از ۱۱ تا ۱۸ الی ۲۱ سالگی گسترش دارد.

به طور کلی و به عبارتی می‌توان گفت معمولا سنین بین ۱۱ تا ۲۱ سالگی را دورهٔ نوجوانی می‌نامند. 

یک نوجوان مدام طی این دوران زندگی ازخود سوال می‌کند که: از زندگی‌ام چه می‌خواهم؟ چه می‌خواهم بشوم؟ من که هستم؟» عبارت‌های از این قبیل جملات، سوالاتی است که ممکن است فرد در دوران نوجوانی زندگی باآن روبه‌رو شود.  در این دوران نوجوان متوجه می‌گردد که هر نوع انتخابی، سرنوشت و یا پیامدی ویژه برای او به دنبال خواهد داشت. در این مرحله نوجوان به دنبال ارائهٔ تعریفی از خود و تعیین مسیر هدف زندگی‌اش است. فرایند رشد نوجوانی دارای ماهیت زیستی و اجتماعی و محیط است، یعنی رشد و تکامل نوجوانی ازعوامل، سرشتی، تجارب، دوران طفولیت و کودکی، گرایش‌های والدین، نقش گروه همسالان، خواسته‌ها و انتظارات محیط زندگی متاثر خواهد شد. این مرحله از زندگی بامجموعه‌ای از تغییرات عمده جسمانی، عاطفی، اجتماعی شخص روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که مشاوران و مربیان تربیتی بدانند با نوجوانان چطور رفتار کنند. این کتاب سعی دارد اطلاعات جامعی در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار دهد.  

خواندن کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی و مشاوران و مربیان تربیتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی و معمای هویت نوجوانان

خدایاری فرد وهمکاران، اگربخواهید نوجوانی رابشناسید یا تصویری کلی ازآن درذهن خودبسازید، یابپرسید نوجوانی چه دوره ای است؟ این مثال می تواند برای تجسم بهترو تصویرسازی واضح تر، کمک کننده باشد: اتومبیلی رادرنظربگیریدکه درجاده ای آسفالت وعریض با سرعت در حال حرکت است. راننده پس از طی مسافتی بدون علائم هشدار دهندهٔ کافی، ناگهان در مقابل خود جاده ای خاکی و پرازدست اندازو موانع رامشاهده می کند، بلافاصله از سرعت خود می کاهدو بااحتیاط کامل از کنار موانع، و دست اندازهاعبورمی کند. سلامت راننده واتومبیل درگرو روئیت دقیق موانع، رعایت و تنظیم سرعت، صبروخویشتن داری می باشددرغیراین حالت امکان هرگونه تصادف، اصطکاک وآسیب دیدگی به شدت وجوددارد. اگردراین مثال جادهٔ زندگی راجایگزین نمایید، دورهٔ نوجوانی همان بخش خاکی و پردرد سرمسیرحرکت اتومبیل است. طبیعی است آنهایی موفق می شوند که دست در دست نوجوانان این مسیررابه سلامت و باامید به آینده ای روشن طی نمایندوضمن شناخت کامل، شکیبایی وتفاهم راپیشه سازند.

بیشتر صاحبنظران، دورهٔ نوجوانی را حد فاصل بین کودکی و جوانی می‌دانند. نوجوان ازیک سو درحال گسیختن پیوندهای خود با دورهٔ کودکی است وازدیگر سو، شیفتهٔ دستیابی به استقلال جوانی وبزرگسالی است ولی به طور کامل نه این است و نه آن.

به عبارت دیگر می توان گفت: نوجوانی بازی نقش بزرگ سالی است.

برخی از دست اندر کاران تعلیم و تربیت به دورهٔ نوجوانی نامهایی داده اند که جهت برداشت کلی از نوجوانی به برخی از آنها اشاره می شود:

-نوجوانی دوران منفی است.

– نوجوانی سرآغازشکوه خلاقیت وشکوفایی است.

- نوجوانی فصل پیچیدگی ودرهم تنیدگی است.

- نوجوانی زندگی تشنچ انگیز است.

- نوجوانی دوران طوفان وفشار است.

- نوجوانی تولدی دوباره است.

- نوجوانی نقطهٔ عطف زندگی انسان است.

– نوجوانی دوران نشخوارکردن مسائل متافیزیکی است.

–نوجوانی فصل ساخت هویت وپاسخ به معمای بحران هویت است.

–نوجوانی پدیده ای شگرف که اگر به چنگش وبه دستش نگیری ودرانحصارواقعی خودفاضله ات 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
آنان به خود و سایرین آنچنان می نگرند که دوست دارند بهترازآنچه که هستند، خودراباورکنند.
کاربر ۱۴۱۹۴۲۱

حجم

۶۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۶۷۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان