دانلود و خرید کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA سمیه حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA اثر سمیه حبیبی

کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA

نویسنده:سمیه حبیبی
انتشارات:نشر عطران
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA

کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA نوشته سمیه حبیبی، زندگینامه موسس و خالق برند محبوب و پرطرفدار آیکیا را مرور می‌کند.

درباره کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA

اینگوار کمپراد، بنیانگذار شرکت آیکیا (IKEA) و چهارمین مرد ثروتمند جهان است. او آرزو داشت تا بتواند لوازم خانگی جذابی تولید کند که تمام مردم دنیا بتوانند از آن در خانه خود داشته باشند. بنابراین، آرزویش را به رسالت زندگی‌اش بدل کرد و به این ترتیب، برند پرطرفداری را خلق کرد که در سراسر جهان شعبه دارد و طرف‌دارانش به دلیل محصولات باکیفیتیش از آن خرید می‌کنند. 

اینگوار کامپراد از دوران کودکی کار را آغاز کرده بود. او زمانی که کودک بود با دوچرخه‌اش به همسایه‌ها کبریت می‌فروخت و این آغاز راه او در دنیای تجارت بود. چون شم اقتصادی بالایی داشت در کارش موفق شد و توانست کسب و کارش را به صورت خانوادگی جلو ببرد. او چهار فرزندش را هم در این کار شریک کرد تا بتوانند پس از مرگ پدرشان، مسیر او را ادامه دهند. 

کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های زندگینامه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب از کبریت فروشی تا امپراطوری IKEA

دوران کودکی و نوجوانی اینگوار کمپراد

اینگوار کامپراد در تاریخ ۳۰ مارس سال ۱۹۲۶ میلادی، در کشور سوئد متولد شد. او به اصرار اطرافیانش تحصیلات خود را در سوئد ادامه داد و با وجود آن که از همان کودکی ادعا داشت برای پیشرفت باید از سوئد خارج شود، اما به هر حال به تحصیل در کشور مادری خود پرداخت.

تا سن 6 سالگی با پدر و مادر، خواهر و مادر بزرگش در مزرعه زندگی می کرد. اینگوار کمپراد فعالیت خود را از سن 7 سالگی شروع کرد؛ او متوجه شد که اگر کبریت های زیادی را به صورت یک جا و ارزان تر از استکهلم بخرد و دانه دانه با قیمت پایین تر در شهر خود به فروش برساند، می تواند سود خوبی به دست آورد. او فهمیده بود که اگر کبریت هایش را با حداقل سود و قیمت ارزان به فروش برساند، همه آن ها زود فروش خواهند رفت و می تواند خیلی زود بسته ی جدیدی از کبریت بخرد.

پس از آن محصولات دیگری را از جمله دوچرخه، ماهی، وسایل تزیینی درخت کریسمس، بذر گل و گیاه و مداد و خودکار را هم به لیست فروش خود اضافه کرد.

اینگوار کامپراد می گوید: « در کسب و کار، به نظر خودم من کمی از دیگران متفاوت بودم، چرا که ورود به حوزه کاسبی، بسیار زود اتفاق افتاد. عمه ام به من کمک کرد تا یک بسته صد تایی کبریت را به قیمت ۸۸Øre در استکهلم بخرم. من هر بسته کبریت را ۲، ۳ یا حتی ۵ Øre فروختم. هنوز هم شوق و تجربه خوب آن اولین سودم را به یاد می آورم. فکر می کنم هنوز پنج ساله نشده بودم.»

طی این خرید و فروش ها درخواست خرید خودکار بیش از سایر اقلام بود. در اوایل دهه ۴۰ میلادی خودکار حتی در سوئد نیز تازگی داشت. بدین ترتیب کامپراد ۵۰۰ خودکار از پاریس سفارش داد و یک وام ۵۰۰ فرانکی (معادل ۶۳ دلار آمریکا در آن سال ها) نیز از بانک محلی گرفت. طبق گفته خود کامپراد، این اولین و آخرین وامی بود که او در طول زندگی اش از بانک گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان