دانلود و خرید کتاب تدریس زیباشناسانه قادر عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تدریس زیباشناسانه اثر قادر عزیزی

کتاب تدریس زیباشناسانه

معرفی کتاب تدریس زیباشناسانه

کتاب تدریس زیباشناسانه اثری از قادر عزیزی و انور حاجی‌زاده و حاصل تجربه‌های آنان در امر تدریس است. این کتاب بعد از آشنا ساختن مربیان با تدریس زیباشناسانه، الگویی برای تدریس بر این مبنا در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره کتاب تدریس زیباشناسانه

کتاب تدریس زیباشناسانه شش فصل دارد. فصل اول مرور کلیاتی در خصوص زیبایی شناسی است و تعاریف و اهداف، ارتباط آن با عملکرد تحصیلی و نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه را دربر دارد. فصل دوم به تاریخچه زیبایی شناختی اختصاص دارد و ابعاد فلسفی آن را از دیدگاه بزرگانی چون؛ افلاطون، ارسطو، کانت، دیویی، باومگارتن،آیزنر و مارش نگاه و تشریح می‌کند. در فصل سوم به نظریه های زیبایی شناسی و تقسیم بندی آن‌ها می‌پردازیم. بعد از مرور کلی بر اصول و کلیات به فصل چهارم وارد می‌شویم که مفهوم را در کنار جنبه‌های کاربردی دارد. 

فصل چهارم مفاهیمی چون زیبایی شناسی و جایگاه هنر در برنامه درسی،‌ استفاده بهینه از اوقات فراغت، اهمیت هنر در دوره ابتدایی و نقش هنر در تربیت کودکان را بررسی می‌کند و ادامه این مبحث با موضوعاتی مانند نظریه‌های تدریس، اهمیت آموزش زیبایی شناسانه و کیفیت یادگیری دانش آموزان، تدریس مبتنی بر زیبایی‌شناختی و مولفه‌های آن از جمله ادراک چند حسی (ارتباط بصری، عناصر بصری، شعر و موسیقی در تدریس، نمایشنامه یا تدریس نمایشی، استفاده از زبان بدن و استفاده از مواد آموزشی جذاب در تدریس) در فصل پنجم دنبال می‌شود. فصل ششم نیز دربردارنده پژوهش‌ها و تحقیقات داخلی و خارجی فراوانی است که همگی در ارتباط با اهمیت تدریس زیبایی شناسانه انجام شده‌اند. 

قادر عزیزی و انور حاجی زاده در خاتمه کتاب یک الگوی مناسب تدریس برای استفاده معلمان، را آماده کرده‌اند. آن‌ها یک نمونه سناریوی تدریس مبتنی بر زیبایی شناختی را در انتهای کتاب آورده‌اند تا معلمان و مربیان، به صورت علمی با آنچه در کتاب گفته شد، آشنا شوند. 

کتاب تدریس زیباشناسانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر مربی و معلم هستید و با گروه‌های سنی کودک و نوجوان کار می‌کنید، خواندن کتاب تدریس زیباشناسانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تدریس زیباشناسانه

اهداف آموزش زیبا شناختی

‫‫‫‫ پرورش سواد هنری در دانش آموزان

‫‫‫ قادر ساختن جوانان با بیان ادراکات و احساسات و...از طریق یکی از رسانه‌ها یا وسایل مختلف

‫‫‫ توانا ساختن دانش آموزان در انتقال تجربه انسانی از طریق بیان هنری و معنا بخشیدن و تفسیر بیان خالق خود و دیگران بنابراین، زیبایی ناشی از صفات پدیده‌ها چون هماهنگی و تناسب نیست، بلکه در اینست که نظم و هماهنگی لازمه سازگاری انسان با جهان است. جهان هستی بر نظم و هماهنگی استوار است. و بینظمی و ناهماهنگی مرگ و نیستی می‌آفریند.

همچنین، زیبایی در اعماق شعور انسان نهفته نیست، بلکه در اینست که شعور و روان آدمی در روند زندگی اجتماعی شکل میگیرد. هیچ جوهر مرموز و نیروی روحی نمیتواند پدیده‌هایی چون فقر، طاعون، بمباران، بیداد، خیانت و جهل را زیبا جلوه دهد.

زیبایی در زندگی است و زیبایی هنر، در وفاداری به زندگی است. انسان جویای زیبایی است، چرا که مایه زایش، بالندگی و سعادت است و از زشتی میگریزد چون مایه مرگ، تباهی و رنج است. آنگاه که زشتی بر زندگی چنگ میاندازد و در جایی که مردم زندگی زیبا ندارند، رسالت هنر اینست که زشتی را رسوا کند و زیبایی زندگی را به مردم نشان دهد.

نظرات کاربران

کاربر ۴۵۸۰۰۷۱
۱۴۰۱/۰۳/۰۹

برای معلمان خلاق و حرفه‌ای کمک بسیار عالی هست. بخصوص طرح درس آماده نیز دارد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان