دانلود و خرید کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری امید حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری اثر امید حیدری

کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری

کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری نوشته امید حیدری و حسین حاتمی‌زاده است. کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری را انتشارات دیبادخت منتشر کرده است.

درباره کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری

امروزه بازآفرینی شهری و ارتقاء آن به هدف اصلی بسیاری از سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مدیران شهری تبدیل شده و به عنوان شاخصی برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد تصمیم‌گیران و مدیران مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود مشکلاتی مانند ضعف منابع درآمدی، کمبود وسایل حملونقل عمومی، سنگینی ترافیک و تراکم خودرو‌ها و اتلاف وقت شهرنشینان در تردد‌های شهری، کمبود فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب، کمبود مراکز درمانی، گرانی و کمبود مسکن مناسب، مشکلات و آسیب‌های ناشی از نابرابری‌های اجتماعی، تغذیه نامناسب، آلودگی آب، آلودگی هوا، آلودگی محیط، کمبود فضای سبز، کمبود امکانات فرهنگی، ورزشی و فراغتی، جرائم، ناامنی و آسیب‌های اجتماعی و... زندگی شهری را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است و بر لزوم توجه به بازآفرینی بافت‌های فرسوده بیشازپیش افزوده است.

بنابراین در سال‌های اخیر، مطالعه بازآفرینی شهری در نواحی شهری مورد توجه گسترده بوده است. محققان رشته‌های گوناگونی چون شهرسازی، جغرافیا، جامعه شناسی، اقتصاد، روان شناسی، علوم سیاسی، بازاریابی و مدیریت، در این عرصه مشاركت داشته‌اند؛ اما این مطالعات از جنبه‌های متعددی، مانند مقیاس مطالعه، قلمرو‌های مورد استفاده و روش‌های سنجش كیفیت زندگی، متفاوت هستند. به این ترتیب كه روش‌های گوناگونی برای مطالعه در نواحی شهری به كار گرفته شده است.

بازآفرینی در بافت‌ها به عنوان مفهومی برای نشان دادن میزان رضایت فرد از زندگی و به عبارتی معیاری برای تعیین رضایت و عدم رضایت افراد و گروه‌ها از ابعاد مختلف زندگی است. این ابعاد می‌تواند زمینه‌های تغذیه‌ای، آموزشی، بهداشت، امنیت و اوقات فراغت را شامل شود، از طرفی، دیگر امروزه در ادبیات برنامه ریزی توسعه مباحث کیفیت زندگی بهعنوان یک اصل اساسی پیوسته مورد نظر برنامه ریزان و مدیران امر توسعه است. در بحث‌های مربوط به کیفیت زندگی، تنها زیستن مهم نیست، بلکه کیفیت آن دارای اهمیت است.

در ادبیات اخیر دنیا، واژه بازآفرینی شهری به عنوان یک واژه عام که مفاهیم دیگری نظیر بهسازی، نوسازی، بازسازی، توانمندسازی و روان بخشی شهری را در برمی‌گیرد، به کار می‌رود. بازآفرینی شهری به مفهوم احیا، تجدید حیات و نوزایی شهری و به عبارتی دوباره زنده شدن شهر است. در بازآفرینی شهری، توسعه شهری به مفهوم رشد کمی عناصر کالبدی شهر برای اسکان جمعیت و ارتقای کیفیت زندگی، در قالب طرح‌های توسعه شهری رخ خواهد داد

محلات قدیمی و فرسوده شهر به عنوان کانون اولیه زیست ساکنان شهر‌ها نقش تأثیرگذاری در حیات شهروندان داشته و یادآور خاطرات ارزشمند ساکنان خود است که نقش مهم و تأثیرگذاری در هویت شهر و ساکنان خود داشته‌اند. کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری سعی دارد جنبه‌های مختلف بازآفرینی بافت فرسوده در شهر را بررسی کند و در قالب پژوهشی جامع آن را در اختیار فعالان حوزه شهرسازی و مدیران این بخش‌ها قرار دهد. 

خواندن کتاب بازآفرینی شهری و تأثیر آن در بافت های فرسوده شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان