دانلود و خرید کتاب عقل متفاوت زنان یوسف غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عقل متفاوت زنان اثر یوسف غلامی

کتاب عقل متفاوت زنان

نویسنده:یوسف غلامی
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عقل متفاوت زنان

کتاب عقل متفاوت زنان اثری از یوسف غلامی است که در در دفتر نشر معارف منتشر شده است. این کتاب پژوهشی بر خطبه امام علی (ع) درباره تفاوت‌های عقلی میان زنان و مردان است. این کتاب اثر برگزیده همایش ملی تفسیر قرآن و نهج البلاغه در دانشگاه‌ها انتخاب شده است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره کتاب عقل متفاوت زنان

یوسف غلامی در کتاب عقل متفاوت زنان به شرح و تفسیر خطبه‌ای از امام علی (ع) پرداخته است که درباب تفاوت قدرت عقلی زنان و مردان نوشته شده است. تمرکز این پژوهش بر این است که تفاوت‌های میان قدرت عقلی در زنان و مردان را نشان دهد و به هیچ عنوان نمی‌توان اینطور بیان کرد که امیرالمومنین (ع) در این خطبه، در پی اثبات ضعف ذاتی عقل زنان بوده است. چرا که در آفرینش الهی، هیچ موجودش ناقص آفریده نشده است و خداوند نیز برای آفرینش موجود کامل ناتوان نیست. اگر قرار باشد نقصی پدیدار شود، زمانی اتفاق می‌افتد که موجودی بخواهد در یک حوزه و زمینه‌ای وارد شود که برای آن آفریده نشده است. 

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که نقش جنسیت در سیر معنوی و تقرب به خداوند قابل قبول نبوده و آفریدگار برای هم زنان و هم مردان ابزاری را فراهم کرده است که به آن‌ها کمک می‌کند تا به وظیفه‌ای که خداوند از آن دو انتظار داشته است، برسند.بنابراین، نمی‌توان گفت که زن بر مرد برتری دارد و یا مرد بر زن. هیچ یک برتر از دیگری نیست.

کتاب عقل متفاوت زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب عقل متفاوت زنان را به تمام کسانی که دوست دارند درباره این موضوع جنجال برانگیز بیشتر بدانند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عقل متفاوت زنان

فخر رازی (مفسر سنی مذهب) از آن دسته افراد است که آفرینش زن را مانند سنگ و درخت، نه برای خود وی، که ابزار تکامل بشر یاد میکند. وی در تفسیر آیه »و من آیاته... لتسکنوا الیها« مینویسد: به مقتضای این آیه زن برای عبادت و پذیرش تکالیف آفریده نشده است. زنان به دلیل ناتوانی و کم عقلی چون کودکانند و شایسته بود که همچون آنان تکلیف نداشته باشند، ولی خداوند آنان را مکلف نمود تا گوش به فرمان شوهر باشند و از عذاب خدا بترسند تا نعمت بر مردان به کمال خود رسد.

بر پایه اعتقاد برخی، همانطور که ممکن است خداوند فردی را نابینا، کر، لال،ضعیف، زشت و یا رنجور بیافریند، ممکن است گروهی از انسانها مانند زنان را از نظر قدرت عقلی، ضعیف بیافریند. این امر به دست خدا است. به هر که هر چه بخواهد می‌دهد و یا از او دریغ می‌کند. نمیشود او را بازخواست کرد.

نظرات کاربران

K_6500200
۱۴۰۱/۱۲/۰۹

کتاب فوق العاده مفیدی است... به شبهاتی که در رابطه با عدم برابری خانم ها و آقایان امروزه در جامعه بین نوجوانان و حتی جوانان شایع هست به درستی و با مستندات پاسخ می دهد. به نظر من کسی که واقعا دنبال

- بیشتر
کاربر ۳۶۰۷۲۲۲
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

کتاب خوبی بود، مطالب کاربردی و مفید بودند و قابل استفاده در پاسخ به شبهات و بحثها.

مینا صالحی
۱۴۰۱/۰۶/۰۳

مزخرف‌ترین کتابی بود که در این حوزه خواندم. سراسر توهین و تحقیر علیه زنان.

شيـوا راشدی
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

چه عنوان مزخرف و زن‌ستیزانه‌ای داره. متاسفم واقعا.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۶۰۰
تومان