دانلود و خرید کتاب اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات ۲ ترجمه باقر ساروخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات ۲ اثر باقر ساروخانی

کتاب اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات ۲

معرفی کتاب اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات ۲

کتاب «اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات ۲» اثری از باقر ساروخانی و ویراستۀ محمود اختیاری بیدهندی است و نشر تماس آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات ۲

كتاب انديشه‌های بنيادين در علم ارتباطات شامل ۹ مقالۀ كلاسيک جهانی و ۳ مقالۀ تخصصی حوزۀ ارتباطات است که زير نظر دكتر باقر ساروخانی، توسط دکتر احسان شاه قاسمی، صدیقه ببران، مختار جعفری، علی رحمان‌زاده، اميد مسعودی و یوسف سامانی پورُ دکتر محمدرضا رسولی، سيد وحيد عقيلی، داود صفايی، غلامرضا آذری ترجمه شده است. اکثر مقالات به دوران کلاسیک اندیشه‌های ارتباطات و برخی به زمان‌های نزدیک‌تر تعلق دارند. مقالات فصل های ۶، ۷ و ۱۲ کلاسیک نیستند و جزو مقالات تخصصی به شمار می‌روند. دکتر باقر ساروخانی در بخش مقدمه برای فصل‌های ۲، ۵، ۷ و ۱۲ تکمله و تفسیر تحلیلی نوشته است تا مباحث شفاف‌تر شود. 

دكتر باقر ساروخانی در مقدمۀ كتاب انديشه‌های بنيادين در علم ارتباطات آورده است: «اين اثر، با بنيادهای انديشه در دانش ارتباطات مرتبط است، انديشه‌هايی كه با كلاسيسم پيوند دارند و هرگز از بين رفتنی نيستند و گرد قدمت نيز نميیيابند. فرق است بين انديشه‌های ناشی از تحقيقات كاربردی و انديشه‌های ناشی از پژوهش‌های بنيادين. پژوهش‌های كاربردی زمان‌مندند و در یک مقطع محدود از زمان جای می‌گيرند. در كلاسيسم، انديشه‌های بنيادی است، از اين رو هميشه مطرح و جاودانند. با توجه به ماهيت كلاسيک اين اثر، بر آن شديم تا بنيادی‌ترين انديشه‌ها را در تكوين دانش ارتباطات در ايران جستجو كنيم. همواره اين سئوال براي پژوهشندگان ارتباطات مطرح است كه كي، كجا و در كدام فضاي اجتماعي دانش رسانه‌ها در ايران شكل گرفت و تطور يافت. كسانی كه با ريشه‌ها و تاريخ خود پيوند می‌يابند هميشه موفق‌ترند و شناخت تاريخ و انديشه‌هاي بنيادين آن جزء لاينفک واقعيات كنونی است.»

عناوین فصل‌ها و مقالات کتاب انديشه‌های بنيادين در علم ارتباطات عبارت است از: «فصل اول: تاریخ طبیعی روزنامه»، «فصل دوم: تلویزیون و الگوهای فرهنگ توده‌وار»، «فصل سوم: برخی از رویکردهای فرهنگی به مسائل ارتباطی»، «فصل چهارم: ارتباطات و افکار عمومی»، «فصل پنجم: موانع روان‌شناختی در ارتباطات»، «فصل ششم: کلیت‌های بدون مطلق‌ها: نظریه‌ای در باب اخلاق رسانه‌ای»، «فصل هفتم: بازوی فرهنگی تشکیلات شرکتی: تأملاتی بر آثار هربرت شیلر»، «فصل هشتم: لازارسفلد و آدورنو در ایالات متحده: مطالعه‌ای موردی در جهت گیری های نظری»، «فصل نهم: فراگرد ارتباطلات و اصول معناشناسی عمومی»، «فصل دهم: ارتباطات جمعی، سلیقۀ عامه و کنش اجتماعی سازمان‌یافته»، «فصل یازدهم: چشم‌انداز ویژۀ تلویزیون و تآثیر آن: مطالعه‌ای مقدماتی»، «فصل دوازدهم: فرایند تحلیل محتوای کیفی».

خواندن کتاب اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات ۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگران حوزۀ علوم ارتباطات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات ۲

«رسانه های جهانگیر در اعماق خانه های در زمان جهان، از جمله کشور مبدا جای میگیرند و تا آنجا پیش میروند که سبک زندگی آدمیان را در کنترل خویش قرار میدهند. به انسانها میگویند چه بخورند، چه بنوشند، چه بپوشند، و در یک کلام چگونه زندگی کنند. تسخیر درون انسانها قدرتی است که بشر تا این عصر هرگز از آن برخوردار نبوده است و حاکمان سیاسی و اقتصادی (شرکتها) نمیتوانند از آن غافل باشند. این وسایل می توانند ارزش های اجتماعی را نیز جابه‌جا کنند و به انسانها بگویند چه چیز خوب است؟چه چیز بد است؟ و ضدارزش است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان