دانلود و خرید کتاب اقتصاد سیاسی سیدعلی‌اکبر پیروی حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد سیاسی اثر سیدعلی‌اکبر پیروی حسینی

کتاب اقتصاد سیاسی

معرفی کتاب اقتصاد سیاسی

کتاب اقتصاد سیاسی اثری از سید علی اکبر پیروی حسینی است که به انضمام مانیفست اقتصادی حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در انتشارات نسل روشن منتشر شده است.

درباره کتاب اقتصاد سیاسی

وضعیت وخیم اقتصادی کشور و مشکلاتی که ایران در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بر زندگی مردم نیز به شدت تاثیر گذاشته است و مشکلات و مسائل مختلفی را برایشان به وجود آورده است. 

حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی اعتقاد دارد که با مدیریت اقتصاد توسط دولت، سرمایه‌گذاری‌های به نسبت غلط و پر هزینه‌ای بر کشور تحمیل می‌گردد و بهتر آن است که دولت زمام اقتصاد را در اجرا به دست مردم و بخش خصوصی داده و خود به تسهیل‌گری و بهبود شرایط کسب‌وکار در نظام اقتصادی کشور بپردازد. اگر دولت صرفاً بر اساس اخذ مالیات‌ها، عوارض و گمرکات مسیر توسعه کشور در کلیه زمینه‌ها را طراحی کند، می‌تواند زیر ساخت‌های لازم برای رفاه مردم را فراهم نماید.

کتاب اقتصاد سیاسی، مانیفست اقتصادی حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی است که راهکارهایی را برای پیشنهادات ارائه شده به دولت، بیان می‌کند. به این امید که بتواند گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی مردم را از میان بردارد. 

کتاب اقتصاد سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات اقتصادی و سیاسی مخاطبان کتاب اقتصاد سیاسی هستند. 

بخشی از کتاب اقتصاد سیاسی

درآمدهای دولت

در اقتصاد کشورها، درآمدهای دولت‌ها بر دو بنیان:

۱- درآمدهای مالیاتی که اصلی‌ترین و پایدارترین راه کسب درآمد محسوب می‌شود و ۲- درآمدهای اتفاقی مانند ثروت حاصل از فروش منابع طبیعی همچون نفت و گاز وابسته‌اند. که در برخی کشورها مانند کشور ما به اصلی‌ترین راه کسب درآمد تبدیل شده‌اند، حال آنکه تکیه بر درآمدهای ناپایدار و اتفاقی تکیه بر باد است و نقطه ضعف اصلی اقتصاد کشورهای وابسته به اینگونه درآمدها می‌باشد. انتقال از درآمدهای اتفاقی به درآمدهای پایدار راه کار اصلی کشورها برای بهبود وضعیت اقتصادی آنان است به‌علاوه ایمن‌سازی اقتصادی نیز با پایدارکردن درآمدهای کشور و صرفاً از طریق اخذ مالیات امکان‌پذیر است.

آیا با وجود تعرفه‌های پایین مالیاتی می‌توانیم مانع از تکاثر ثروت در جامعه گردیم؟ پاسخ به این سؤال نیز ساده است تکاثر در اجتماع به صورت‌های گوناگونی بروز و ظهور می‌یابد که برخی از چهره‌های آن مذموم است و در برخی موارد نه تنها مذموم نیست بلکه مورد تشویق نیز می‌باشد از آن جمله وجود شرکت‌های بزرگ اقتصادی با صدها کارمند و کارگر است که نه تنها از موارد تکاثر منفی محسوب نمی‌گردد، بلکه از موارد تکاثر مطلوب در جامعه نیز می‌باشد و می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی کشور داشته باشد به‌علاوه مبارزه با تکاثر منفی نیز صرفاً با اعمال مالیات‌های سنگین قابل دستیابی نیست بلکه می‌توان مظاهر این‌گونه تکاثر را با کمک قوانین محدودکننده مالکیت از سطح جامعه زدود و جامعه‌ای با کرامت انسانی فراهم آورد که در آن یک جوان نوکیسه با تکیه به رانت‌های پدر یا خودش نتواند در سطح جامعه به مانورتجمل بپردازد. قوانین ساده‌ای همچون محدودیت خرید خودرو خارجی جز برای افراد کارآفرین که حداقل پنج نفر را در استخدام خود داشته باشند به سادگی می‌تواند مانع از مانور تجمل برای هر فرد بدون داشتن شایستگی‌های لازم باشد. (قاعدهٔ فایده)

و یا محدودیت خرید منزل یا ویلای دوم بجز برای افراد کارآفرین که حداقل هفت نفر را در استخدام خود داشته باشند که نشان از شایستگی فرد در داشتن اموال مازاد بر نیاز است. به این ترتیب امکان مبارزه با تکاثر منفی به صورت کاملاً قانونی وجود دارد و نیازی به ورود مالیات‌های سنگین به عرصه اقتصاد کشور نیز نمی‌باشد چرا که اصولاً مالیات‌های سنگین مانع از شکل‌گیری روابط منطقی کاری بین کارگر و کارفرما می‌شود و کارفرمایان به استناد پرداخت مالیات‌های سنگین همواره از پرداخت دستمزدهای منطقی به کارگران خودداری می‌نمایند حال آنکه در صورت قرارگرفتن مالیات‌های مشاغل در محدوده پنج درصدی و با محدود کردن امکان تکاثر در جامعه، روابط منطقی‌تر اقتصادی بین کارگران و کارفرمایان پدیدار می‌گردد و امکان رشد دستمزدها فراهم می‌گردد. ۶

به‌علاوه مبارزه با تکاثر منفی نیز صرفاً با اعمال مالیات‌های سنگین قابل دستیابی نیست بلکه می‌توان مظاهر این‌گونه تکاثر را با کمک قوانین محدودکننده مالکیت از سطح جامعه زدود و جامعه‌ای با کرامت انسانی فراهم آورد که در آن یک جوان نوکیسه با تکیه به رانت‌های پدر یا خودش نتواند در سطح جامعه به مانورتجمل بپردازد. قوانین ساده‌ای همچون محدودیت خرید خودرو خارجی جز برای افراد کارآفرین که حداقل پنج نفر را در استخدام خود داشته باشند به سادگی می‌تواند مانع از مانور تجمل برای هر فرد بدون داشتن شایستگی‌های لازم باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۲۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان