دانلود کتاب صوتی اسکندر با صدای رامونا شاه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسکندر اثر الیف شافاک

دانلود و خرید کتاب صوتی اسکندر

نویسنده:الیف شافاک
گوینده:رامونا شاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اسکندر

کتاب صوتی اسکندر داستانی از الیف شافاک، نویسنده مشهور کتاب ملت عشق است. این داستان درباره مردی به نام اسکندر است که همراه با خانواده‌اش از ترکیه به لندن مهاجرت کرده است اما گویی هیچ چیز نمی‌تواند او و نوع نگاهش را به زندگی تغییر دهد.

نسخه صوتی این کتاب را با ترجمه مریم طباطبایی‌ها و صدای زیبای رامونا شاه می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی اسکندر

الیف شافاک، نویسنده مشهور ترک و خالق کتاب ملت عشق، رمان اسکندر را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد. او در این داستان نگاه جامعه مردسالار ترکیه را، به مسائل و موضوعاتی مانند عشق، زن و فرزند، خانواده و ... نشان می‌دهد. 

داستان درباره خانواده‌ای است که از ترکیه به لندن مهاجرت می‌کنند اما گویی هیچ چیز نمی‌تواند آن‌ها و اعتقادات کهنه‌شان را تغییر دهد. در حقیقت مهاجرت و همچنین تناقض‌های فرهنگی که میان مردان و زنان ترک با خارجی‌ها پیش می‌آید موضوع و محور اصلی این کتاب است. شخصیت‌های داستان همگی به نوعی با موضوع ناموس و غیرت درگیر هستند و این درگیری در شخصیتی به نام اسکندر به اوج خودش می‌رسد. گویی مردان شرق، هرکجای دنیا هم که باشند، با هم آداب و رسومی که آشنا شوند و ریشه‌هایشان را همراه خود دارند. 

در حقیقت این کتاب به نقد رفتار آن دسته از مردانی می‌پردازد که هرگز مسئولیتی در قبال رفتار خود احساس نمی‌کنند و تلاشی برای پذیرفتن فرهنگ کشور میزبان نمی‌کنند. شاید الیف شافاک با این کتاب در تلاش است تا از مردان خواهش کند که خشونت را از وجودشان پاک کنند.

نویسنده که خود سال‌های بسیاری از عمرش را در مهاجرت سر کرده است، از رفتارهای نژادپرستانه مردم انگلیس با خارجی‌ها هم غافل نمانده است و این دیدگاهش را هم در برخوردهای شخصیت اصلی داستانش با شخصیت‌های دیگر، نشان داده است. 

کتاب صوتی اسکندر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی اسکندر را به تمام دوست‌داران داستان‌های خارجی و رمان‌های الیف شافاک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره الیف شافاک

الیف شافاک که با نام الیف شفق هم شناخته می‌شود، ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ در فرانسه به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو ترک بودند. بعد از جدایی والدینش همراه مادرش به ترکیه برگشت و مشغول به تحصیل در رشته‌ روابط بین‌الملل در دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا شد. او لیسانس و فوق لیسانس مطالعات زنان و دکتری علوم سیاسی گرفت. همزمان با تکمیل تحصیلاتش کتاب‌هایش را نیز منتشر می‌کرد. او در سال ۱۹۹۸ با رمان «پنهان» موفق شد تا جایزه «رومی» را از آن خود کند. این جایزه به بهترین اثر ادبیات عرفانی ترکیه تعلق می‌گیرد.

او همچنین نشان شوالیه را که از مدال‌های فرهنگی کشور فرانسه است دریافت کرده. نام شافاک بارها به فهرست نهایی و اولیه جوایز جهانی مانند جایزه ادبیات داستانی زنان «اورنج» (بیلیز)، جایزه دستاوردهای زنان آسیایی، جایزه مهم «ایمپک دوبلین»، ادبیات داستانی مستقل بریتانیا، جایزه بین‌المللی روزنامه‌نگاری و … راه پیدا کرده ‌است. کتاب‌های او در ایران هم خوانندگان بسیاری دارد. 

از میان مهم‌ترین آثار او می‌توان به ملت عشق، سه دختر حوا، شیر سیاه و فرزانگی در عصر تفرقه اشاره کرد.

درباره رامونا شاه

رامونا شاه، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتراست. او در سال ۱۳۵۳ در شهر تهران به دنیا آمد. در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز از مقطع کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری فارغ التحصیل شده است و در فیلم‌های بسیاری مانند پدر آن دیگری، سریال شاهگوش، قدمگاه و سوت پایان به ایفای نقش پرداخته است. 

رامونا شاه در زمینه تولید کتاب صوتی نیز فعالیت دارد و کتاب‌های بسیاری با صدای او به صورت صوتی منتشر شده‌اند. 

معرفی نویسنده
عکس الیف شافاک
الیف شافاک
ترکیه‌ای | تولد ۱۹۷۱

الیف شافاک ترک-بریتانیایی زاده‌ی ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ در شهر استراسبورگ فرانسه؛ رمان‌نویس، مقاله‌نویس، سخنران، فعال سیاسی و فعال در حوزه‌ی حقوق زنان و اقلیت‌ها است. شافاک همچنین دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است.

نظرات کاربران

Fatemeh Eftekhari
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

دوستش داشتم سیر داستان جالب و گویندگی خوب بود

کاربر آرزو روان
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

الیف شافاک، یک شاهکار دیگر، اینبار درباره‌ی تفاوت نژاد و نسل و مشکلات ادغام مهاجران در جوامع پذیرنده و بالعکس به رشته تحریر درآورد که واقعا جالب و خواندنی هست.

کاربر ۵۲۰۹۹۸۱
۱۴۰۲/۰۵/۳۱

عالی بود. حتما پیشنهاد میدم گوش کنید . روایتی بسیار زیبا از خانم شافاک و گویندگی بینظیر. برعکس نظر یکی از شنوندگان گویندگی در احساس و عالی بود . تنها ایراد ضعیف بودن صدای این رمان بود من مجبور شدم بلوتوث کنم

- بیشتر
کاربر ۴۴۰۹۰۴۴
۱۴۰۱/۰۶/۱۵

یک رمان خوب ، با شخصیت های بسیار و شخصیت پردازی خوب با گویندگی جذاب خانم رامونا شاه

ms00
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

داستان خیلی به مسائلی که تو ایران هست نزدیکه.درک شخصیت ها آسونه و داستان جذابی داره ولی کاش گوینده محترم احساسات بیشتری استفاده میکرد. حس خوشحالی و عصبانیت و ناراحتی و .... نمیتونستید از گوینده بگیرید.

navid
۱۴۰۰/۱۰/۰۳

خیلی جالب بود.رمان اسکندر به جامعه مرد سالار و خرافاتی ایران هم اشاره دارد.

زمان

۱۹ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۶۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۹ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۶۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان