دانلود کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها (۴) با صدای یاسین طیب نعیمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها (۴) اثر جی. آر. آر. تالکین

دانلود و خرید کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها (۴)

معرفی کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها (۴)

کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها نوشته جی آر. آر. تالکین است. شما شنونده قسمت چهارم  کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها هستید. این کتاب یکی از مشهورترین آثار داستانی قرن بیستم است. این کتاب تاثیرگذار باعث شکل‌گیری آثار داستانی فانتزی دیگری پس از خودش شد. بسیاری از منتقدان بازی تاج و تخت یا گیم اف ترون را نتیجه اثر تالکین می‌دانند.

درباره کتاب ارباب حلقه‌ها

کتاب ارباب حلقه‌ها داستانی جذاب است که در سرزمینی به‌نام سرزمین میانی روایت می‌شود. نوزده حلقه قدرتمند ساخته شده است که هرکدام قدرت منحصر به‌فردی دارد، در این میان حلقه‌ای دیگر ساخته می‌ؤود، حلقه‌ای که ارباب آن پادشاه سیاهی و تاریکی سائورون نام‌ دارد. او می‌خواهد بر همه فرمانروایی کند و این حلقه قدرت‌های جادویی بسیاری دارد. در این سرزمین همه چیز متفاوت از دنیای شناخته شده ما است. موجودات نژادهای گوناگونی دارند مانند دورف‌ها، هابیت‌ها، الف‌ها، اورک‌ها و ... هر کدام در بخشی از سرزمین زندگی می‌کنند و سرنوشتی متفاوت دارند. داستان از زمانی شروع می‌شود که یک هابیت به نام بیلبو بگینز در پایان عمر دارایی‌اش را به وارثش می‌دهد، فورودو در بین اموال یک حلقه پیدا می‌کند. حلقه‌ای عجیب با قدرت‌هایی باور نکردنی. جادوگری به‌نام گاندولف به سراغ فرودو می‌اید و به او اطلاع می‌دهد جنگ بزرگی در میان است و او باید این حلقه را نابود کند زیرا حلقه وارث جادوی سیاه است. اما کجا می‌توانند کسانی را پیدا کنند که یاران حلقه باشند و بتوانند حلقه را از بین ببرند. سفری طولانی و عجیب آغاز می‌شود. فرودو باید سرزمین میانه را درنوردد و به اعماق سایه‌های موردور سفر کند و با انداختن حلقه به آتش شکاف‌های هلاکت آن را نابود سازد.

در کتاب ارباب حلقه‌ها موجودات متفاوتی را می‌بینیم مثلا الف‌ها که قدرت‌های جادویی بیکران دارند و در سرزمین آبادان خودشان زندگی می‌کنند و عمر جاودان دارند، هابیت‌ها کوتاه قامت هستند و کفش نمی‌پوشند زیرا کف پاهایشان از جنس چرم است و بسیار ترسو هستند و علاقه‌ای ندارند از خانه‌هایشان در تپه دور شوند، دورف‌ها از هابیت‌ها هم کوچک‌ترند و به بداخلاقی معروفند.

سه‌گانه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون تهیه شد و در استودیوی نیولاین سینما به عنوان پرفروش‌ترین فیلم در زمان اکران خود محبوبیت جهانی یافت. این فیلم در سه قسمت با نام‌های یاران حلقه، دو برج، بازگشت پادشاه بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ تهیه و کارگردانی شد. قسمت سوم آن نیز در سال ۲۰۰۳ برنده ۱۱ جایزه اسکار شد.

شنیدن کتاب ارباب حلقه‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به دنیای فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی آر. آر تالکین

جان رونالد روئل تالکین (John Ronald Reuel Tolkien) ‏ (متولد ۳ ژانویهٔ ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین است و در ۲ سپتامبر ۱۹۷۳ در آفریقای جنوبی فوت کرد نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که برای آثار خیال‌پردازی حماسی‌اش شناخته می‌شود. از معروف‌ترین کتاب‌های او می‌توان به هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون اشاره کرد.

او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.

او علاوه بر این کتاب‌ها، آثار داستانیِ دیگری به نام‌های ماجراهای تام بامبادیل، راه پیوسته تا آن سو می‌رود، فرزندان هورین، که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند، نوشته‌است این کتاب‌ها در مورد موضوع‌هایی هستند که آنها را رشته‌افسانه (Legendarium) می‌نامند و در اصل اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشته دور زمین است.

او علاقه فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته‌است.

جوایز ارباب حلقه‌ها

• برندهٔ جایزهٔ بین‌المللی داستان خیال‌پردازی در سال ۱۹۵۷ به عنوان بهترین نویسندهٔ خیال‌پردازی‌نویس برای ارباب حلقه‌ها

• برندهٔ نخستین جایزهٔ گندالف (به افتخار یکی از شخصیت‌های داستان ارباب حلقه‌ها) در سال ۱۹۷۳ و گرفتن عنوان بزرگ‌ترین نویسندهٔ خیال‌پردازی‌نویس

• برندهٔ جایزهٔ بین‌المللی لوکوس در سال ۱۹۷۸ به خاطر کتاب سیلماریلیون (پس از مرگ)

• برندهٔ جایزهٔ مای‌تاپیک در سال ۱۹۸۱ برای کتاب افسانه‌های ناتمام (پس از مرگ)

• برندهٔ جایزهٔ بالروگ (پس از مرگ)

• پس از رأی‌گیری در سال ۱۹۹۹ توسط سایت آمازون (معتبرترین کتاب فروشی اینترنتی جهان)

• کتاب ارباب حلقه‌ها با دویست و پنجاه هزار رأی (۲۵۰٬۰۰۰) از طرف کاربران اینترنتی کتاب هزارهٔ دوم نام گرفت.

• سومین کتاب پرفروش در تاریخ جهان با تیراژ ۱۰۰ میلیون نسخه پس از انجیل با تیراژ شش بیلیون نسخه و پرسش‌ها اثر ماو تسه تانگ با نهصد میلیون نسخه

• دریافت جایزهٔ اسکار در سال ۲۰۰۴ به عنوان بهترین فیلم بر مبنای داستان ارباب حلقه‌ها

• دریافت جایزهٔ اسکار بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی در سال ۲۰۰۱ بر مبنای داستان ارباب حلقه‌ها

• دریافت جایزهٔ اسکار بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی در سال ۲۰۰۳ بر مبنای داستان ارباب حلقه‌ها

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

زینب.79
۱۴۰۱/۰۸/۱۵

کامل و درست بود.البته سعی کنید پشت هم گوشش بدید...

کاربر 7638020
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

کاش گوینده رمان‌های بیشتری داشت

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۶۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۶۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۴,۰۰۰
۱۶,۸۰۰
۳۰%
تومان