دانلود کتاب صوتی رهایی از شاوشنک با صدای شهاب ایلکا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رهایی از شاوشنک اثر استیون کینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی رهایی از شاوشنک

نویسنده:استیون کینگ
گوینده:شهاب ایلکا
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی رهایی از شاوشنک

کتاب صوتی رهایی از شاوشنک یا رستگاری در شاوشنک نام رمانی از استیون کینگ نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی است که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد؛ داستان مردی که به اتهام قتل همسرش و معشوق او به حبس ابد محکوم می‌شود، به زندان می‌رود، اما امیدش را از دست نمی‌دهد و برای رهایی می‌جنگد. این رمان جذاب در سال ۱۹۴۴ توسط فرانک دارابونت کارگردان سینما، اقتباس شد و فیلمی حاصل آمد که به موفقیتی چشم‌گیر دست یافت.

درباره‌ی کتاب صوتی رهایی از شاوشنک

کتاب صوتی رهایی از شاوشنک (رستگاری در شاوشنک) با نام اصلی «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک» نام رمانی جنایی و جذاب از استیون کینگ نویسنده‌ی صاحب‌سبک آمریکایی است. این رمان جزء مجموعه‌ی فصل‌های مختلف (Different Season) کینگ است. داستان رهایی از شاوشنک در سال ۱۹۴۷ آغاز می‌شود، شخصیت اصلی آن، «اندی دوفرن» و راوی‌اش «رد» نام دارد. ماجرا از آن‌جا شروع می‌شود که اندی به اتهام قتل همسرش و معشوق او، به دو بار حبس ابد محکوم می‌شود. اندی به زندان می‌افتد و فضای وحشتناک آن را تجربه می‌کند اما امید را در دلش زنده نگه می‌دارد. اندی با زندانی دیگری به‌ نام «رد» که راوی داستان هم است، آشنا می‌شود. رد سال‌های زیادی را در زندان گذرانده و راه ‌و رسم قاچاق را آموخته است. پس از مدتی اندی از رد می‌خواهد که برایش چکشی تهیه کند. اندی با چکش از سنگ‌هایی که به ‌دست می‌آورد، مجسمه‌های کوچکی می‌سازد. شخصیت آرام او هیچ مورد مشکوک و باورناپذیری باقی‌ نمی‌گذارد. ازدیگرسو او که کارمند بانک بوده است، با دانش اقتصادی خود به کارمندان و به‌خصوص رئیس زندان کمک می‌کند و اعتماد آن‌ها را به دست می‌آورد. حالا او معتمد رئیس زندان و دوست کارکنانش است.

اندی بالای سر خود پوستری از «ریتا هیورث» چسبانده است. پوستری که ساعت‌ها چشم بدان می‌دوزد، گویی رمزی در چهره‌ی ریتا هیورث نهفته است. اندی با امید و آرزوهای که در سر می‌پروراند و با رد نیز در میان می‌گذارد، به رستگاری می‌رسد. رستگاری در صبح روز دوازده مارس سال ۱۹۷۵ رخ می‌دهد. پس از چندی رِد نیز در این رستگاری شریک می‌شود.

کتاب صوتی رهایی از شاوشنک رمانی کوتاه اما بسیار تاثیرگذار است. فرانک داربونت در سال ۱۹۹۴ اقتباسی سینمایی از این رمان ساخت و به موفقیتی چشمگیر دست یافت. در این فیلم «تیم رابینز» در نقش اندی و «مورگان فریمن» در نقش رد ظاهر شد. فیلم در مراسم اسکار سال ۱۹۹۵ برای دریافت هفت جایزه نامزد شد. موفقیت این فیلم در افزایش شهرت و محبوبیت کتاب رهایی از شاوشنگ در سطح جهانی نقش ایفا نمود.

کتاب صوتی رهایی از شاوشنگ با خوانش شهاب ایلکا توسط استدیو نوار منتشر شده است.

شنیدن کتاب صوتی رهایی از شاوشنک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان ژانر جنایی، داستان‌های هیجان‌انگیز و امیدبخش پیشنهاد می‌کنیم. دوست‌داران فیلم رهایی از شاوشنک که تعدادشان کم هم نیست، از خواندن یا شنیدن این کتاب نیز لذت خواند برد.

درباره‌ی استیون کینگ

استیون کینگ نویسنده‌ی رمان‌های محبوب و پرفروش آمریکایی در ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۴۷ در پورتلند، مین به دنیا آمد. پدرش «ادوینگ کینگ» یک فروشنده‌ی ساده بود و مادرش «نلی روث» نام داشت. کینگ دو سال بیشتر نداشت، که پدرش، او و مادر و برادرش را ترک کرد. مادرش نلی مجبور شد به‌سختی و زیر فشار اقتصادی او و برادرش را بزرگ کند. کینگ از همان سال‌های کودکی به نوشتن علاقه نشان می‌داد. در آن سال‌ها به کمک برادرش در دنیای کودکانه‌ی خود روزنامه‌ای‌ را منتشر می‌کرد و گاهی داستان فیلم‌هایی را که می‌دید پس از بازنویسی به هم‌کلاسی‌های خود می‌فروخت.

کینگ اولین جایزه‌اش را به‌عنوان یک نویسنده در همین سال‌های نوجوانی به‌دست آورد. استیون کینگ اولین رمان خود با نام «کری» را در سال ۱۹۷۳ توسط انتشارات Doubleday منتشر کرد. کری چهارمین رمان نوشته شده توسط کینگ، اما اولین اثر چاپ‌شده از او بود. رمان «کری» با استقبال قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شد و اقتباس سینمایی آن در سال ۱۹۷۶ در گیشه به موفقیت دست یافت. رمان موفق بعدی کینگ «درخشش» بود که باز هم اقتباس سینمایی‌اش توسط کوبریک به یکی از نقاط قوت ژانر وحشت در سینما تبدیل شد. او پس از این توفیقات در دانشگاه مین شروع به تدریس نویسندگی خلاق کرد. کینگ در سال ۱۹۸۲ نوشتن مجموعه‌ی «فصل‌های مختلف» را آغاز کرد. مجموعه‌ای از چهار رمان که در آن‌ها قدرت داستان‌پردازی خود را به‌خوبی به نمایش گذاشته است. از سه رمان این مجموعه اقتباس‌های‌ سینمایی با نام‌های «کنار من بمان»، «رستگاری در شاوشنگ» و «شاگرد توانا» ساخته شد. این تولیدات سینمایی با موفقیت‌هایی که به دست آوردند، نام کینگ را بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها آوردند. کینگ نوشتن داستان‌های مصور را نیز تجربه کرد و کتاب او به نام «مردان ایکس» الهام‌بخش دیگر نویسندگان این ژانر شد. از دیگر فیلم‌های مهم اقتباس‌شده از آثار کینگ می‌توان به «ارواح»، «میزری»، «۱۴۰۸»، «مسیر سبز»، «مه»، «آن» و «در چمن‌زار بلند» اشاره کرد.

استیون کینگ در طول دوران نویسندگی خود، نوشتن رمان به ژانرهای ترسناک، ابرقهرمانی، جنایی، علمی-تخیلی و فانتزی را تجربه کرده است. کینگ تا کنون ۶۴ رمان و حدود ۲۰۰ داستان کوتاه را منتشر کرده، حدود ۳۵۰ میلیون جلد از کتاب‌هایش به فروش رفته و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان آمریکا بوده است. او جوایز بسیاری از جمله‌ جایزه‌ی برام استوکر، جایزه‌ی جهانی فانتزی و جایزه‌ی انجمن فانتزی بریتانیا را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۰۳ نیز بنیاد ملی کتاب، مدال مشارکت برجسته در ادبیات آمریکا را به استیون کینگ اهدا کرد. کینگ در سیاست نیز مشارکت دارد. او طرفدار حزب دموکرات و از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ یکی از جنجالی‌ترین رؤسای جمهور آمریکا بوده است.

معرفی نویسنده
عکس استیون کینگ
استیون کینگ
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

استیون کینگ در ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷ در پورتلند واقع در ایالات متحده‌ی آمریکا متولد شد. او فرزند دوم «نلی روث و دونالد پیتزبری کینگ» بود و یک برادر بزرگ‌تر از خودش داشت. زمانی که استیون خردسال بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند. استیون و برادر بزرگ‌ترش که دیوید نام داشت در خانه‌ی مادرشان بزرگ شدند.

نظرات کاربران

novelist
۱۳۹۹/۰۹/۲۴

داستانش خیلی امیدوار کننده اس و در این شرایط خوبه که گوش بدین بهش فیلمش هم اولین فیلم سایت imdb هست بین هزاران فیلم، این خودش موید اینه که بسیار مورد توجه مردم و منتقدین واقع شده توصیه میکنم هر دو رو

- بیشتر
mahyardavari
۱۴۰۰/۰۲/۱۲

گویش نویسنده بیشتر شبیه خوندن متن اعلامیه جنگه تا خوندن کتاب! حواس شنونده به تن صدای نویسنده جلب میشه

دکتر بی مریض
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

کتاب درمورد یک بانکداره که به ناحق به زندان میوفته و در طول مدتی که در زندان شاوشنگه با مسائلی چون پولشویی رییس زندان و کلاهبرداری های اون به علاوه ی ارتباطش با بقیه ی زندانیان و جهان بینیش جالبش

- بیشتر
شهـــ گمنام ــــید
۱۴۰۰/۰۳/۲۵

فیلمش رو دیدم، واقعا فوق العاده است 👌👌

انسان
۱۴۰۰/۰۶/۱۷

اولین کتابیه که از کینگ خوندم داستان بسیار روان و با ریتم مناسبیه نویسنده هرگز سعی نمیکنه وقت گرانبهای شما رو بگیره

Mohammad Hosein Ebrahimi
۱۴۰۲/۰۶/۰۹

انقدر لفظ گوینده بد بود که چند ثانیه اول رو گوش دادم و دیگه نتونستم تحمل کنم واقعا صدای گوینده خیلی بد بود؛ خشک و بی‌روح

soheill
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

چقدر لذت بخش بود این کتاب عالی

alita56
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

به خوبی روایت شده ،داستان زندگی یک مرد موفق که برخلاف تمام ضدیت ها به هدف نهایی خودش میرسه و در ظاهر قدرتمندان را وسیله دستیابی به هدفش می‌کنه با هوش و ذکاوت خاص خودش،بسیار عالی و دلپذیر خوندنش را

- بیشتر
m.dehnavi
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

همه چیز عالی👌

کاربر ۵۶۲۵۸۲۶
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

فیلمش عالیه.عالیه عالیییییی فیلمش رو ببینید واقعا شاهکاره

زمان

۷ ساعت

حجم

۲۹۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت

حجم

۲۹۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان