دانلود کتاب صوتی قالی هزارو یک شب مادربزرگ + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قالی هزارو یک شب مادربزرگ اثر فاطمه سرمشقی

دانلود و خرید کتاب صوتی قالی هزارو یک شب مادربزرگ

معرفی کتاب صوتی قالی هزارو یک شب مادربزرگ

قالی هزار و یک شب مادربزرگ بازآفرینی یکی از قصه‌های قدیمی نوشته‌ی فاطمه سرمشقی است.

این داستان در مجموعه‌ی قصه‌های نهال قرار دارد. گلی صفری تصویرگری این کار را بر عهده داشته و انتشارات نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران) آن را چاپ کرده است.

درباره‌ی کتاب «قالی هزار و یک شب مادربزرگ»

داستان قالی هزار و یک شب مادربزرگ بازآفرینی افسانه‌ی قدیمی ماه‌پیشونی با خوانشی محیط زیستی است. فاطمه سرمشقی در این داستان، قصه‌ی ماه‌پیشونی را از ابتدا روایت می‌کند اما پایان متفاوتش، ما را غافلگیر می‌کند. 

شهربانو پنبه‌هایی که باید نخ کند را به صحرا می‌برد اما باد تمام پنبه‌ها را پیش یک غول می‌برد. شهربانو همه کارهای غول را برایش انجام می‌دهد و حالا فقط باید صورتش را در آب رودخانه بشوید تا ماه در آن بدرخشد و او را ماه‌پیشونی کند. اما چه آبی... چه رود کثیفی! آب رودخانه به خاطر پسماندهای یک کارخانه‌ کثیف و آلوده شده است. حالا ماه‌پیشونی و دیو باید همه‌ی تلاششان را بکنند تا آب رودخانه تمیز و زلال بشود.

در جامعه‌ی امروزی، ارتباط انسان با طبیعت بسیار کمرنگ شده و شاید تنها چیزی از که آن ارتباط باقی مانده باشد، تصاویری زیبا از گذشته است. فاطمه سرمشقی در داستانش، قالی هزار و یک شب مادربزرگ، می‌کوشد تا تصویری واقعی از طبیعت امروز به ما نشان دهد و حالا این وظیفه‌ی ما است که برای به دست آوردن تصاویر زیبا و بازسازی آنچه که از گذشته داریم، تلاش کنیم.

کتاب «قالی هزار و یک شب مادربزرگ» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

داستان قالی هزار و یک شب مادربزرگ برای کودکانی که سال‌های آخر مدرسه را می‌گذرانند، داستان جذاب و مناسبی است. این داستان البته می‌تواند هدیه‌ی زیبایی برای افرادی باشد که در راستای حفظ و سلامت محیط زیست تلاش می‌کنند. 

 درباره‌ی فاطمه سرمشقی

فاطمه سرمشقی نویسنده‌ی داستان قالی هزار و یک شب مادربزرگ، در زمستان سال 1357 در بیجار متولد شد. در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، زبان و ادبیات فارسی خواند و کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۸۴ در پژوهشگاه علوم انسانی با پایان نامه‌ای با عنوان «رویکرد جامعه‌شناختی و فمنیستی در تحلیل رمان سووشون» (چاپ شده در انتشارات علمی و فرهنگی) به پایان رساند. چندسال در دانشگاه علوم انسانی سمنان تدریس کرد، اما دغدغه‌ی اصلی او نوشتن برای کودکان و نوجوانان است. او آثار بسیاری را برای کودکان و نوجوانان تالیف کرده است .سه عنوان دیگر را نیز از همین مجموعه به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در هر عنوان یکی از افسانه‌های قدیم را با خوانش محیط زیستی بازنویسی کرده است.  

جملاتی از کتاب «قالی هزار و یک شب مادربزرگ»

نهال پنجره را باز می‌کند و نور خورشید رنگ‌های قالی هزار و یک شب مادربزرگ را پررنگ تر می‌کند.

مادر که می‌رود، نهال مادربزرگ را می‌بیند که انگار همراه باد از لای پنجره به درون می‌خزد.

پشت دار قالی می‌نشیند و می‌گوید: «تا هوا روشن است باید صورتم را ببافم.»

نهال فکر می‌کند خواب می‌بیند. مادربزرگ از او آینه می‌خواهد. . رنگ مادربزرگ پریده و صورتش مثل گچ سفید است...




نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۱ دقیقه

حجم

۱۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۱ دقیقه

حجم

۱۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان