دانلود کتاب صوتی رومئو و ژولیت (خلاصه کتاب) با صدای راضیه اسدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رومئو و ژولیت (خلاصه کتاب) اثر ویلیام شکسپیر

دانلود و خرید کتاب صوتی رومئو و ژولیت (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب صوتی رومئو و ژولیت (خلاصه کتاب)

کتاب رومئو و ژولیت اثری از ویلیام شکسپیر با ترجمهٔ گروه گردآوری و ترجمهٔ سبکتو منتشر شده است. این کتاب میکروکتابی از اثر کامل رومئو و ژولیت است. گویندگی این کتاب صوتی را مهدی افشاریان و راضیه اسدی به‌عهده داشته‌اند.

دریاره کتاب صوتی رومئو و ژولیت

رومئو و ژولیت یکی از تراژدی‌های عاشقانهٔ شکسپیر است که به‌صورت نمایشنامه نوشته شده است. در اصل شکسپیر این عشق باستانی را از روی شعری به همین نام گرفته و با اضافه‌کردن جزئیاتی دلچسب این نمایشنامه را تبدیل به یکی از محبوبترین آثار خود کرده است. داستان از جایی شروع می‌شود که دو خاندان بزرگ ورونایی با هم دچار اختلافاتی می‌شوند و مشکلات زیادی در سایه این اتفاقات پدید می‌آیند. نکتهٔ جالب این است که تمام این داستان در ورونا روایت می‌شود در حالی که شکسپیر هرگز آنجا را ندیده است.

رومئو پسری از خاندان مونتیگو برای دیدن دختری که بسیار دوستش داشت به اسم رزالین به مهمانی لرد کپیولت می‌رود، آنجا ژولیت دختر لرد کپیولت را ملاقات کرده و دل‌باخته‌اش می‌شود، آنها برای رسیدن به یکدیگر تلاش می‌کنند و به بن‌بست می‌خورند و در همین میان اختلاف میان این دو خانواده بالا می‌گیرد. در داستان رومئو و ژولیت حس عشق این دو و حس نفرت خاندانشان را می‌توانیم به‌طور کامل حس کنیم.

درباره میکروکتاب‌

میکروکتاب‌ها چکیده‌ای از کتاب‌های اصلی هستند که در زمانی حدود ۵۰ دقیقه دانش کامل کتاب را در اختیار شما می‌گذارد. میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. در بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید دریک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش اصلی هم چکیده مفید آن است.

کتاب صوتی رومئو و ژولیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به هنر نمایش و آثار شکسپیر پیشنهاد می‌شود.

درباره ویلیام شکسپیر

ویلیام شکسپیر (۱۵۶۴-۱۶۱۶) شاعر و نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی است که بسیاری او را بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تاریخ و بسیاری نیز او را بزرگ‌ترین نویسنده انگلیسی زبان تاریخ می‌دانند.

ویلیام فرزند جان شکسپیر و ماری اردن بود که پدرش یکی از مرفهین شهر بود و مادرش ماری نیز دختر زارع دولتمردی بود. اما روزگار به کام ویلیام خوش نماند و در سال ۱۵۸۷ پدرش ورشکسته شد.

ویلیام تحصیلات ابتدایی و مقدماتی از زبان لاتین را در دبیرستانی در استنفورد گذراند؛ اما در ۱۳ سالگی به دلیل تنگدستی پدر، مدرسه را رها کرد.

او پنج سال بعد با آنا هاتاوی ازدواج کرد که هشت سال بزرگتر از خودش بود و نتیجه این ازدواج یک فرزند دختر و دو پسر بود.

در ۱۵۸۵ ویلیام استنفورد را ترک کرد و به لندن رفت و در آنجا در تماشاخانه‌ای مشغول به کار شد به بازیگری پرداخت و در نهایت در همان‌جا شروع به نمایشنامه‌نویسی کرد که به دلیل هوش و قریحه فطری مورد استقبال بسیاری واقع شدند.

اشتغال به نمایش‌نامه‌نویسی و فعالیت در زمینه تئاتر برای وی موقعیت‌های فراوانی به بار آورد و از این طریق ثروت بسیاری را کسب کرد.

شکسپیر در سال‌های پایانی عمر در استرانفورد ساکن شد و به ندرت به لندن می‌آمد تا اینکه در سال ۱۶۱۶ فوت کرد.

از مهمترین آثار شکسپیر اتللو، مکبث، هملت، رمئو و ژولیت، هملت، دو نجیب زاده ورونایی، تاجر ونیزی، شاه لیر، قیاس برای قیاس و ... است.

بخشی از کتاب صوتی رومئو و ژولیت

«بنولیو: او را در حال پرسه زدن در بیشه سیکامور۹ بود. وقتی به سمت او رفتم، در میان بیشه حرکت کرد تا دیگر از نظر پنهان شد. وقتی دیدم که از تنهایی خود خوشنود است، دیگر به دنبالش نرفتم.

منتگیو: وقتی هم که در خانه است، خود را در اتاق تاریکِ خود محبوس می‌کند. از تو می‌خواهم برای کمک به ما، او را دنبال کنی تا سر از کار او درآوری.

رومئو به آن‌ها اضافه می‌شود و منتگیو و بانو منتگیو خارج می‌شوند. رومئو می‌خواهد تا درباره موضوعی با بنولیو صحبت کند. او از عشق خود به دختری می‌گوید که او را دوست ندارد.

رومئو: راه نفس کشیدنم تنگ شده است. با اشک من دریایی سیراب می‌شود. از چشمان من آتش می‌بارد. احساس خفگی می‌کنم. دیگر باید بروم. من اینجا حضور ندارم. من جای دیگری هستم.»

نظرات کاربران

ftmh
۱۳۹۸/۰۷/۲۰

"همه عشقی چون رومئو و ژولیت می خواهند بی آنکه بدانند این عشق فقط سه روز دوام داشت و جان شش نفر را گرفت."

داریوش پارسا
۱۳۹۸/۰۸/۱۵

ماجراهای خیالی در قالب مرفهین بی درد از جهانه غرب و در زمان های پیشین، سیری صرفا خیال محورانه در اتاق فکر مردم مشرق زمین ایجاد می کنه ک در واقع شنونده یا خواننده نمی تونه خودش رو توجیه کنه

- بیشتر
P.H
۱۳۹۸/۰۷/۲۴

خوب و جالب. مختصر و مفید. با خوانش جذاب گویندگان

Hana_NP
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

عالی و زیبا اما کوتاه بود

re.heydar
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

سلام . کتاب و محتوا ۱- کاری با کتابش ندارم. . سبکتو ۱- کتاب صوتی های سبکتو مثل غذا های kfc(غذا های تجاری)میمونن در اصل ی عده جمع شدن و فقط دارن محتوا تولید میکنن و اهمیتی به جزئیات و کیفیت نمیدن.

amirreza zeynali
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

خیلی دوست داشتم‌ این کتابو

❤️💫M..A💫❤️
۱۳۹۸/۰۴/۲۳

با اینکه ی داستانه قدیمیه اما جذابیت و قشنگی و هیجان خودشم هنوز حفظ کرده..البته من از طاقچه نخوندم

کیمیاگر
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

کسی کد تخفیف پنجاه درصدی میخواد

گیتی
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

دوستان من بعضی از کتابهایی که خریده بودم الان فعال نیستن.علتش چیه?😕

Bookworm
۱۳۹۸/۰۷/۱۰

چه جوری میکروش کردین...

زمان

۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۶۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۶۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹,۸۰۰
تومان