دانلود کتاب صوتی مسئله‌ حجاب + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مسئله‌ حجاب اثر مرتضی مطهری

دانلود و خرید کتاب صوتی مسئله‌ حجاب

نویسنده:مرتضی مطهری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۶۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مسئله‌ حجاب

کتاب صوتی مسئله حجاب کتابی به نویسندگی شهید مرتضی مطهری است. مطهری در این کتاب به تعیین و تبیین ریشه‌های حجاب پرداخته و همچنین به پرسش‌های مخالفین حجاب پاسخ می‌دهد.

این کتاب صوتی توسط بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری با همکاری انتشارات صدرا تولید شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مسئله حجاب

کتاب صوتی مسئله حجاب در اصل دربرگیرنده‌ی سلسله سخنرانی‌های شهید مرتضی مطهری در انجمن اسلامی پزشکان است. شهید مرتضی مطهری در کتاب مسئله حجاب، طی یک مقدمه و پنج بخش، از جهات مختلفی به مسئله‌ی حجاب می‌پردازد. این پنج بخش عبارت‌اند از: بخش اول: عدم اختصاص حجاب به دین اسلام، بخش دوم: پاسخ به شبهات مخالفین حجاب، بخش سوم: تبیین حدود و فلسفه حجاب، بخش چهارم: پاسخ به اشکالاتی که بر اصل حجاب گرفته شده و بخش پنجم: بررسی، تجزیه و تحلیل حجاب با توجه به آیات و روایات موجود.

در کتاب صوتی مسئله حجاب به مسائلی از جمله اختصاص یا عدم اختصاص حجاب به دین اسلام، علت پوشش و حجاب، علت تفاوت قائل شدن میان پوشش زن و مرد، فلسفه‌ی پوشش از نظر اسلام، حدود پوشش اسلامی، نظر اسلام در باب زنان و پرده‌نشینی آنان، تفاوت میان عشق و هوس، وجود یا عدم وجود مسئله‌ای به نام حریم عفاف در اسلام و همچنین طرفداری یا عدم طرفداری اسلام از جدا بودن مجامع زنان و مردان پاسخ داده می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی مسئله حجاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی مسئله حجاب را کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی حجاب، ریشه‌های آن و همچنین آیات و روایات مربوط به آن، علاقه‌مند هستند. همچنین اگر پرسش‌هایی در حوزه‌ی دیدگاه اسلام در باب حجاب دارید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند به شما کمک کرده و پرسش‌هایتان را برطرف کند. کتاب صوتی مسئله حجاب توسط انتشارات ندای فطرت منتشر شده است.

درباره مرتضی مطهری

شهید مرتضی مطهرى (متولد ۱۲ بهمن ۱۲۹۸، فریمان، نزدیکی مشهد - به‌شهادت‌رسیده در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸، تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفه‌ی اسلامی و تفسیر قرآن بود. شهید مطهرى در طول حیات خود، به ویژه در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷، درس‌ها، سخنرانى‌ها و کتاب‌های بسیاری را در راستای پرداختن به ایدئولوژی اسلامی ارائه کرد. او همچنین با همکارى چند تن از شخصیت‌هاى روحانى، جامعه‌ی روحانیت مبارز تهران را بنیان گذاشت و امیدوار بود که روحانیت شهرستا‌ن‌ها نیز به تدریج به چنین سازمانى دست پیدا کنند.

مطهری در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ و پس از خروج از آخرین جلسه‌ی مکتب متاع در منزل یدالله سحابی، هدف گلوله‌ی یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه درگذشت.

بخشی از کتاب مسئله حجاب

ریشه دیگری که برای به وجود آمدن پوشش ذکر کرده‌اند ناامنی است. در زمانهای قدیم بی‌عدالتی و ناامنی بسیار بوده است. دست تجاوز زورمندان و قلدران به مال و ناموس مردم بیباکانه دراز بوده است. مردم اگر پول و ثروتی داشتند ناچار بودند به صورت دفینه در زیر خاک پنهان کنند. علت مخفی‌ماندن گنجها این است که صاحبان طلا و ثروت جرأت نمی‌کردند که حتی بچه‌های خود را از پنهانگاه ثروت خود آگاه سازند؛ می‌ترسیدند که راز آنها به وسیله بچه‌ها فاش شود و مورد تجاوز و گزند قلدران واقع شوند. بدین ترتیب گاهی اتفاق می‌افتاد که پدر با مرگ ناگهانی از دنیا می‌رفت و فرصت نمی‌کرد اسرار خود را به فرزندش بسپارد. قهرا دارایی او در زیر خاکها مدفون می‌ماند. جمله معروف «اُسْتُرْ ذَهَبَک وَ ذَهابَک وَ مَذْهَبَک» (پول و مسافرت و عقیده خود را آشکار نکن) یادگار آن زمانهاست.

همان‌طور که در مورد ثروت امنیت نبود، راجع به زن هم امنیت وجود نداشت. هر کس زن زیبایی داشت ناچار بود او را از نظر زورمندان مخفی نگه‌دارد، زیرا اگر آنها اطلاع پیدا می‌کردند، او دیگر مالک زن خود نبود.

ایران دوره ساسانی ناظر جنایتها و فجایع عجیبی در این زمینه بوده است. شاهزادگان و موبدان و حتی کدخداها و اربابها هرگاه از وجود زن زیبایی در یک خانه مطلع می‌شدند به آن خانه می‌ریختند و زن را از خانه شوهرش بیرون می‌کشیدند. در آن موقع سخن از پوشش و حجاب نبود، سخن از به اصطلاح قایم کردن و مخفی‌داشتن زن بود که احدی نفهمد. ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن قضایای شرم‌آوری دراین‌باره از ایران قدیم نقل می‌کند. کنت گوبینو در کتاب سه سال در ایران می‌گوید: «حجابی که هم‌اکنون در ایران است بیش از آن اندازه که مستند به اسلام باشد مستند به ایران قبل از اسلام است.» و می‌نویسد که در ایران قدیم مردم هیچ امنیتی در مورد زنها نداشتند.

درباره انوشیروان ـ که به غلط او را «عادل» خوانده‌اند ـ نقل شده که وقتی یکی از سرهنگان ارتش او زنی زیبا داشت. انوشیروان به قصد تجاوز به زن او در غیاب او به خانه‌اش رفت. زن جریان را برای شوهر خود نقل کرد. بیچاره شوهر دید زنش را که از دست داده سهل است جانش نیز در خطر است. فورا زن خویش را طلاق گفت. وقتی انوشیروان مطلع شد که وی زنش را طلاق داده است به او گفت شنیدم یک بوستان بسیار زیبایی داشته‌ای و اخیرا آن را رها کرده‌ای، چرا؟ گفت جای پای شیر در آن بوستان دیدم ترسیدم مرا بدرد. انوشیروان خندید و گفت دیگر آن شیر به آن بوستان نخواهد آمد.

این ناامنی‌ها اختصاص به ایران و به زمانهای قدیم نداشته است. داستان اذان نیمه‌شب که در داستان راستان آورده‌ایم نشان می‌دهد که چگونه مشابه این جریانها در دوران تسلط مردم ماوراءالنهر بر دستگاه خلافت بغداد، در بغداد هم رواج داشته است. در همین زمانهای نزدیک خودمان یکی از شاهزادگان در اصفهان از این‌گونه تجاوزها زیاد داشته است و مردم اصفهان قصه‌های زیادی از زمان حکومت او نقل می‌کنند.

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

سپیده
۱۳۹۶/۱۲/۲۲

استاد شهید مطهری: حجاب، مانند اولین خاکریز جبهه است که دشمن برای تصرف سرزمینی،حتما باید اول آن را بگیرد. منبع: نت

f♡♕
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

خواستم بگم همین کتاب ک ۱٠٠٠٠هزارتومان هست توی ایران صدا رایگان هست

محمد
۱۳۹۷/۱۰/۲۹

یکی از بهترین و زیباترین کتاب های استاد است و واقعا به مسئله ی بسیار مهمی در اسلام مخصوصا در این دوراناشاره می کند. حتما آن را دریافت کنید

abolfazl
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

کتابی به این خوبی تا حالا ندیدم

گل نرگس
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

خیلی خیلی زیبا‌‌ و سنجیده‌ نوشته شده روحت شاد آیت الله دکتر مطهری عزیز بزرگوار راهت ادامه‌ دارد🤚

کاربر ۱۴۱۶۸۷۷
۱۴۰۱/۰۲/۱۲

کتاب خیلی خوبیه دلایل منطقی ذکر شده به عنوان یه دختر نگاهم به حجاب قشنگ تر شد روح استاد شاد

علیرضا
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

درمورد بحث حجاب استدلال های مستند و مناسبی عنوان شده است لکن به نظر من متن ادبی بوده و فهم آن کمی سخت است.پیشنهاد میکنم اگر قصد دارید این کتاب را گوش دهید،حتما تمرکز کنید و فضای مناسبی را در

- بیشتر
mehrdad mohamadi
۱۳۹۹/۰۶/۳۰

کتاب خوبیه ولی توایران صدا رایگانه

علی‌محمد گُـــلوردی
۱۴۰۱/۰۸/۰۲

بعد از گذشت نزدیک به پنجاه سال هنوز هم این کتاب برای یک بررسی و تحقیق جامع و به روز در مورد حجاب و پاسخ به شبهات روز بسیار مناسب است

کاربر 4372636
۱۴۰۱/۰۲/۰۲

عالیه

زمان

۷ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۶۴۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۶۴۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان