دانلود کتاب صوتی دختران کوبانی با صدای فاطمه صداقتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دختران کوبانی اثر گیل تسماخ لمون

دانلود و خرید کتاب صوتی دختران کوبانی

معرفی کتاب صوتی دختران کوبانی

کتاب صوتی دختران کوبانی نوشتهٔ گیل تسماخ لمون و ترجمهٔ حمید هاشمی است. فاطمه صداقتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی دختران کوبانی

کتاب صوتی دختران کوبانی حاوی داستان رشادت، مقاومت و عدالت است. این کتاب تاریخی توضیح داده است که در سال ۲۰۱۴ میلادی، شمال شرق سوریه ممکن بود آخرین جایی باشد که انتظار دارید انقلابی با محور حقوق زنان پیدا کنید، اما در آن سال بود که یک شبه‌نظامی زن در شهر کوچکی که کمتر کسی نامش را شنیده بود، با داعش روبه‌رو شد؛ در کوبانی. در آن زمان، دولت اسلامی بخش‌های وسیعی از کشور را درنوردیده بود، شهرها را به شهر دیگر می‌برد و وحشت را گسترش می‌داد؛ زیرا جنگ داخلی سراسر آن را می‌سوخت. از آن رویارویی غیرمحتمل در کوبانی، یک نیروی جنگی پدید آمد که در سراسر شمال سوریه در کنار ایالات متحده به جنگ علیه داعش پرداخت. در این روند، این زنان دیدگاه سیاسی خود را گسترش دادند و مصمم بودند که برابری زنان را با مبارزهٔ خانه به خانه، خیابان به خیابان و شهر به شهر با مردانی که زنان را خرید و فروش می‌کردند، به واقعیت تبدیل کنند. کتاب صوتی «دختران کوبانی» را گزارش دقیق و قدرتمندانه از گروهی از زنان دانسته‌اند که قصد دارند نه‌تنها دولت اسلامی را در میدان جنگ شکست دهند، بلکه زندگی زنان را در گوشه‌ای از خاورمیانه و فراتر از آن تغییر دهند. گفته شده است نقشی که زنان و دختران کوبانی در زمین جنگ میان سوریه و داعش ایفا کردند، کلیدی و غیرقابل چشم‌پوشی است. آن‌ها در همین راستا واحدهای یکپارچه و تماماً زنانه‌ای را تشکیل دادند که از این میان می‌توان به یگان‌های حفاظت از زنان (YPJ) و نیروهای دفاع از زنان (HXP) اشاره کرد. وظیفه و کارکرد اصلی این گروه‌ها و انجمن‌ها حمایت خودبسنده از جوامع زنان در برابر حملات و آسیب‌های داعش تشکیل بود. این یگان‌ها در آزادسازی شهرها و مناطق گوناگون سوریه از کنترل داعش از جمله شهر رقه که پایتخت عملی داعش در سوریه بود، نقش به‌سزایی داشتند.

شنیدن کتاب صوتی دختران کوبانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ معاصر جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گیل تسماخ لمون

گیل تمساخ لمون در ۷ سپتامبر ۱۹۷۳ به دنیا آمد. او نویسنده‌ای است که درمورد نقش زنان و دختران در سیاست خارجی نوشته و به‌عنوان عضو ارشد در برنامهٔ زنان و سیاست خارجی با شورای روابط خارجی همکاری کرده است. لمون که فارغ‌التحصیل دانشگاه میسوری و مدرسهٔ بازرگانی هاروارد است، موضوعات مختلفی مانند کارآفرینی زنان، زنان در ارتش، ازدواج اجباری و کودکان، سوریه و افغانستان را پوشش داده است؛ او همچنین به‌عنوان عضو هیئت‌مدیرهٔ «مرسی کورپس» و مرکز بین‌المللی تحقیقات زنان و به‌عنوان عضو کمیتهٔ «برتون وودز» خدمت کرده است. او به زبان‌های اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی صحبت می‌کند و به زبان‌های دری و کرمانجی اصلی مسلط است.

بخشی از کتاب صوتی دختران کوبانی

«کماکان حملات و کمک‌های ادعایی نیروی هوایی آمریکا کمک مخصوصی به یگان‌های مدافع خلق نمی‌کرد و نیازشان را مرتفع نمی‌ساخت. هروقت داعش تحرکی صورت می‌داد یا منطقه‌ای را تصرف می‌کرد، آمریکا مدت‌ها به اسم مکان‌یابی و حصول اطمینان از خروج غیرنظامیان، وقت تلف می‌کرد و حملهٔ خود را به بهانهٔ نداشتن امکانات لازم به تأخیر می‌انداخت. این بی‌برنامگی‌ها و تأخیرها هر بار به قیمت خون چند تن از مبارزان کوبانی تمام می‌شد. عظیمه به همین دلیل یک روز با باور تماس گرفت؛ باور یکی از مبارزان کُرد سوری اهل کوبانی و واسطهٔ همکاری یگان‌های مدافع خلق با آمریکا بود که تبلتی در اختیار داشت که مختصات شهر در آن بود و به گوگل‌ارث دسترسی داشت. هم‌رزمان باور به او کمک می‌کردند مختصات دقیق مکان‌های تجمع اعضای داعش را پیدا کند و به پولات کان و همکارانش در سلیمانیه بدهد تا به دست نیروهای آمریکایی برسانند.

عظیمه تلفن‌همراهش را به گوش راستش چسباند و دلاور را روی خط نگه‌داشت و هم‌زمان به‌وسیلهٔ بی‌سیم با باور تماس گرفت. سعی کرد صدایش آرام باشد و از دلاور خواست ارتباطش را با او حفظ کند و تسلیم نشود و به حرف هیچ‌کسی جز او گوش نکند و برنامه‌ای از کسی جز او نگیرد. سپس به او گفت کمک در راه است و به‌زودی می‌رسد. باید سعی می‌کرد هرکسی را در هر موقعیتی که بود نگه‌دارد.

باور با بی‌سیم به او پاسخ داد. سپس گفت: «دلاور، یه دقیقه صبر کن.» تلفنش را به دست یکی از اعضای تیمش داد و با جملات کوتاه توضیح داد نیروهایش دقیقاً کجا گرفتار شده‌اند. هر پنج یا شش کلمه‌ای که می‌گفت صدای خِرخِر بی‌سیم صدایش را قطع می‌کرد. به همین جهت مختصات مکانی آن‌ها را تکرار کرد تا مطمئن شود که طرف مقابل حرفش را شنیده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۶۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۶۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان