دانلود کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت) ـ خلاصه کتاب با صدای عباس مقدم زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت) ـ خلاصه کتاب اثر سید علی خامنه ای

دانلود و خرید کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت) ـ خلاصه کتاب

انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۴.۱از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت) ـ خلاصه کتاب

کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت) نوشتهٔ سیدعلی خامنه ای است. گویندگی این کتاب صوتی را عباس مقدم زاده انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت)

کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت) حاوی سلسله جلسات سیدعلی خامنه ای با موضوع اندیشهٔ اسلامی در قرآن در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ است. گفته شده است که سخنرانی‌های این کتاب صوتی مربوط به زمانی است که آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد امام حسن (ع) در مشهد و در کسوت یک روحانی مبارز جوان سخنرانی می‌کرد؛ سخنرانی‌هایی که بیشتر به کلاسی آموزشی شباهت داشت. این اثر که پنجمین اثر مکتوب او بود، پیش از انقلاب ۱۳۵۷ و در سال ۱۳۵۴ به چاپ رسید. این کتابچهٔ صوتی مجموعهٔ همان پلی‌کپی‌ها است که در جلسات روزانهٔ ماه رمضان در اختیار حاضران قرار داده می‌شد؛ به‌علاوهٔ مقدمه‌ای که آیت‌الله خامنه‌ای پیش از چاپ بر آن نوشته بود؛ مقدمه‌ای که در آن ضرورت و لزوم ارائهٔ طرحی کلی از اندیشهٔ اسلامی مبتنی بر قرآن، بیان و اهداف و ثمرات آن ذکر و دستاوردهایش برای مخاطب توضیح داده شده است.

شنیدن کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران علوم اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (ایمان و حرکت)

«در زمان پیغمبر، هم پیغمبر مدعی عبودیت و اطاعت خدا بود، هم آن‌کسانی‌که در جبههٔ مقابل او، با او می‌جنگیدند، اخلال می‌کردند، رهبران و آقایان و رهبانان مسیحیت و احبار یهود، اینها هم ادعا می‌کردند. «وَ قالَتِ الیَهودُ وَ النَّصاریٰ نَحنُ اَبناءُ اللّهِ»، یک‌ذره هم بالاتر از پیغمبر؛ او می‌گفت من بندهٔ خدا هستم، اینها می‌گفتند ما فرزندان و پسران خدا هستیم. آنها فکر می‌کردند که اطاعت خدا دربست در اختیار آنهاست. یا به تعبیر دیگر بگویم، خودشان فکر نمی‌کنند؛ بعضی از نافرمانان خدا این‌جور وانمود می‌کنند که مطیع خدایند، درست است یا نه؟ عده‌ای هستند که خودشان وقتی با خود خلوت می‌کنند، می‌یابند که چه نامهٔ سیاهی دارند؛ می‌فهمند که آنچه می‌گویند سرا پا دروغ است، اما به مردم این‌جور وانمود می‌کنند که بندگان خوب خدا و مطیعان و عابدان پروردگارند. اینها درمقابل مردم حق‌پرستِ واقعی باید ممتاز بشوند، باید مشخص بشوند. این است که اینجا خدای متعال، در مقام بیان اطاعت و لزوم آن برای مؤمنان، این‌جور می‌گوید: «وَ اَطیعُوا اللّهَ وَ الرَّسولَ» اطاعت کنید خدا را و پیامبر را. اگر نمی‌گفت پیامبر را، دشمنان پیامبر هم می‌گفتند ما مطیع خداییم؛ لذا بایستی مشخص بشود که اطاعت خدا یعنی چه. آن‌کسانی‌که خود را بندهٔ خدا می‌دانند، اما بندهٔ فرمانِ قانون خدا نیستند، عمل به قانون نمی‌کنند، ملتزم به لوازم این بندگی نیستند، اینها چطور می‌توانند بگویند ما بندهٔ خداییم؟ «اَطیعُوا اللّهَ وَ الرَّسولَ» اطاعت کنید خدا را و رسول را، «لَعَلَّکم تُرحَمونَ» شاید مورد رحم پروردگار قرار گیرید.

رحم خدا یعنی چه؟ مورد رحم خدا قرار گرفتن یعنی چه؟ اینجا یک مقایسه‌ای بکنید بین بیان قرآن و پندار عامیانهٔ ما. ما می‌گوییم که اگر گناهکاریم، اگر نافرمانی خدا کردیم، اگر به واجبات و تعهدات و تکالیف عمل نکردیم، اگر چنانچه از منطقه‌های ممنوعهٔ پروردگار پا عقب نکشیدیم؛ فقط یک امیدواری داریم، آن چیست؟ آن رحم خداست. خدا با رحمتش با ما عمل کند، خدا ما را رحم کند، این داعیه و حرف ماست؛ یعنی حرف معمول اجتماع ما و مردم ما این است. رحمت خدا را برای کجا می‌دانیم؟ برای آنجا که عمل نکردیم. درصورتی‌که نافرمانی کردیم، درصورتی‌که منطقهٔ ممنوعهٔ خدا را زیر پا لگدکوب کردیم، مسئولیت و تعهدِ الهی را ملاحظه نداشتیم؛ در یک‌چنین صورت‌هایی می‌گوییم: ما که عمل نداریم، مگر خدا رحممان کند. رحم را، رحم خدا را، رحمت پروردگار را، رقیب عمل‌کردن و جایگزین عمل‌کردن می‌دانیم. آیهٔ قرآن به‌عکس است؛ می‌گوید عمل کنید، اطاعت کنید، شاید مورد رحمت پروردگار قرار بگیرید. رحمت خدا آن‌وقتی‌ست که یک ملتی به مسئولیتش عمل کند. خدا آن‌وقتی به مردمی رحم می‌کند که او را اطاعت کنند، تکالیف خود را انجام بدهند. هفتصد میلیون مسلمان بنشینند به انتظار ابر رحمت پروردگاری که بر سرشان ببارد، آن‌وقت راه‌ها را باز کنند تا دزدانِ ناموس و غارتگران دین بیایند همه چیزشان را ببرند؛ به امید رحمت خدا بنشینند؟ پس بگو بنشینند حالا!»

نظرات کاربران

Mohammad Hossein
۱۴۰۲/۱۲/۱۶

خیلی عالی بود ، هم خلاصه کاملی به نظر می رسید و هم گویندگی خوبی داشت

کاربر 4048254
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

لطفا به بی نهایت اضافه کنین

کاربر ۴۸۸۸۴۴۳
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

خیلیییی عالی بود یعنی غوغا کرده این کتاب

زمان

۲ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۳۸۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۳۸۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان