دانلود کتاب صوتی فراروایت در ارباب حلقه ها با صدای آرمان سلطان زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فراروایت در ارباب حلقه ها اثر مری ر. بومن

دانلود و خرید کتاب صوتی فراروایت در ارباب حلقه ها

معرفی کتاب صوتی فراروایت در ارباب حلقه ها

کتاب «فراروایت در ارباب حلقه‌‌ها» نوشته مری ر. بومن اولین جلد از مجموعۀ «بیشتر ‌از ‌داستان» و دربارهٔ مجموعهٔ ارباب حلقه‌ها نوشتهٔ جی.آر.آر. تالکین است. این اثر صوتی را آوانامه با ترجمهٔ نیما م. اشرفی و صدای آرمان سلطان زاده منتشر کرده است. مجموعۀ «بیشتر از داستان» با هدف آشنایی مخاطب فارسی‌زبان با مقاله‌های جدید و معتبر نقد طراحی و تدوین شده است.

درباره کتاب فراروایت در ارباب حلقه‌‌ها

مجموعۀ «بیشتر از داستان» تلاشی است برای ایجاد ارتباطی پربارتر بین داستان و همۀ کسانی که آن را می‌خوانند و در پی چیزی فراتر از ماجراهای داستان هستند. داستان سر راه زندگی همۀ ما قرار می‌گیرد و ما را وادار به گفت‌وگو با خود می‌کند. همۀ ما دانسته و ندانسته هر روز در حال تحلیل داستان‌ها و روایت‌هایی هستیم که با آن‌ها مواجه می شویم. فراروایت کاری مشابه همین تحلیل‌های ذهنی است اما به‌شکلی تخصصی‌تر و منسجم‌تر. فراروایت روایتی است که به خودش اشاره دارد یا به‌اصطلاح نظری خودارجاع است؛ روایتی دربارۀ ماهیت روایت. در این کتاب نیز فراروایت در ارباب حلقه‌ها تشریح و بررسی می‌شود.

در مجموعۀ «بیشتر از داستان» فصل اول هر کتاب به مبانی نظری، مباحث و واژه‌های کلیدی مقاله اختصاص دارد تا مخاطبان ناآشنا به نظریه هم بتوانند از اثر بهره ببرند. فصل دوم شامل متن مقاله و گزیده‌هایی از رمان مورد بحث است. در این بخش به پیروی از مقالۀ انگلیسی، ارجاعات نویسنده با ذکر نام نویسندگان یا عنوان منبعِ مورد استفاده آورده‌ شده است. توضیحات نویسندۀ مقاله نیز در بخش پی‌نوشت‌ها آمده و با اعداد رومی مشخص شده‌اند. همچنین برای حضور ذهن بیشتر خوانندگان خلاصۀ رمان در پایان ضمیمه شده است.

نویسندهٔ کتاب فراروایت در ارباب حلقه‌ها پروفسور مری ر. بومَن است که استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه ویسکانسین است. او در مقالۀ «این داستان پیش‌تر نوشته شده بود: نظریۀ روایت در ارباب حلقه‌ها»، روش تالکین برای آفرینش یک اثر فراروایی را بررسی کرده است. باتوجه به مباحث نظری و جزئیات و مثال‌های فراوانی که بومن در مقاله‌اش ذکر کرده، علاوه بر وسعت‌بخشیدن به گسترۀ درگیری ذهنی خواننده با رمان ارباب حلقه‌ها، فهم بهتر و آسان‌تر واژۀ «فراروایت» را برای ما ممکن می‌کند.

کتاب فراروایت در ارباب حلقه‌‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطب اصلی کتاب، همۀ آن‌هایی هستند که می‌خواهند بدانند داستان چطور می‌تواند هم داستان بماند و هم حرف‌های زیادی بزند و چطور نویسنده ما را به سفر میان خیال و واقعیت عادت می‌دهد. برای آشنایی بهتر با روایت و فراروایت در ارباب حلقه‌ها آشنایی بیشتر با جی آر آر تالکین، نویسندهٔ داستان ارباب حلقه‌ها، می‌تواند کمک‌کننده باشد:

درباره جی آر. آر تالکین ؛ نویسندهٔ ارباب حلقه‌ها

جان رونالد روئل تالکین (John Ronald Reuel Tolkien) ‌متولد ۳ ژانویهٔ ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین است و در ۲ سپتامبر ۱۹۷۳ در آفریقای جنوبی فوت کرد نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که برای آثار خیال‌پردازی حماسی‌اش شناخته می‌شود. از معروف‌ترین کتاب‌های او می‌توان به هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون اشاره کرد.

او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.

او علاوه بر این کتاب‌ها، آثار داستانیِ دیگری به نام‌های ماجراهای تام بامبادیل، راه پیوسته تا آن سو می‌رود، فرزندان هورین که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند، نوشته است این کتاب‌ها در مورد موضوع‌هایی هستند که آنها را رشته ‌افسانه (Legendarium) می‌نامند و در اصل اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشته دور زمین است.

او علاقه فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته‌ است.

آثار جی آر. آر تالکین

هابیت ۱۹۳۷

یاران حلقه ۱۹۵۴

دو برج ۱۹۵۴

بازگشت پادشاه ۱۹۵۵

ماجراهای تام بامبادیل ۱۹۶۴

درخت و برگ ۱۹۶۴

سیلماریلیون ۱۹۷۷ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

داستان های ناتمام ۱۹۸۰ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

داستان های فراموش شده (قسمت اول) ۱۹۸۳-۱۹۸۴ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

داستان های فراموش شده (قسمت دوم) ۱۹۸۴ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

سروده های بلریاند ۱۹۸۵ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

شکل دادن سرزمین میانه ۱۹۸۶ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

راه گمشده و دیگر نوشته ها ۱۹۸۷ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

بازگشت سایه ۱۹۸۸-۱۹۸۹ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

خیانت آیزنگارد ۱۹۸۹ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

جنگ حلقه ۱۹۹۰ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

سائورون شکست خورد ۱۹۹۲ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

حلقه مورگوت ۱۹۹۳ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

نبرد گوهرها ۱۹۹۴ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

مردم سرزمین میانه ۱۹۹۶ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

فرزندان هورین ۲۰۰۷ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

سقوط گوندولین ۲۰۱۸ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

بخشی از کتاب فراروایت در ارباب حلقه‌ها

«هنگامی که شخصیت‌ها قصه‌های موجود را از آن خود می‌کنند تأثیر مشابهی در کار است. در واقع شخصیت‌ها داستان‌ها را به خاطر می‌آورند-گرچه این داستان‌ها تاریخ‌اند- و به‌گونه‌ای آن‌ها را به کار می‌برند که بازتاب وضعیت فعلی‌شان بشود. کریستین بارکلی۷۳ نشان داده است که چطور راوی‌ها، از جمله بیلبو و گندالف و آراگورن، هنگام بازگویی داستان‌هایی همچون داستان ائارِندیل یا بِرِن و لوثین، بسته به شخصیت، علاقه یا دغدغه‌های شخصی جنبه‌های مختلفی از قصه را برمی‌گزینند و بر آن تمرکز می‌کنند. در قصۀ آراگورن و آروِن، آراگورن مشغول خواندن ترانه‌ای دربارۀ لوثین تینووِیل است که نخستین بار چشمش به جمال آروِن باز می‌شود و او را با نام تینووِیل می‌خواند. گویی داستان جلوی چشمش به حقیقت پیوسته باشد. آروِن در پاسخ می‌گوید نام او تینووِیل نیست ولی احتمالاً سرنوشت او بی‌شباهت به سرنوشت تینووِیل نخواهد بود. بعدها آراگورن وقتی با اِلروند مواجه می‌شود وضعیتش را با برِن مقایسه می‌کند. «من چشم به گنجی دوخته‌ام که کم از گنج تینگولی ندارد. همان گنجی که زمانی برِن خواستارش بود.» این مقایسه صرفاً مجازی نیست. آروِن، درست مانند جدش لوثین از نامیرایی‌اش دست می‌کشد و اِلروند، درست مانند پادشاه باستانِ تینگول برای انسان میرایی که بخواهد با دختر اِلفی‌اش ازدواج کند شیربهای سنگین مقرر می‌کند و البته شاید به‌تبع از الگوی تینگول او هم منظورش را به‌روشنی توضیح نمی‌دهد وقتی می‌گوید «دخترم عروس هیچ انسانی دون‌پایه‌تر از پادشاه گاندور و آرنور نخواهد شد.» سفر طولانی آراگورن برای تأسی از برِن و دستیابی به خواستۀ او باعث می‌شود آراگورن آمادگی و تا حدی انگیزۀ لازم را برای ایفای نقشی مهم در رویدادهای ارباب حلقه‌ها پیدا کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۲۴۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۲۴۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۳,۰۰۰
۳۷,۱۰۰
۳۰%
تومان