دانلود کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک با صدای شهین نجف‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک اثر مریم حسینی

دانلود و خرید کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک

معرفی کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک

کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک نوشتهٔ مریم حسینی است. شهین نجف زاده گویندگی این مقایسهٔ تطبیقیِ صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک

کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک، یکی از کتاب‌های فصلنامهٔ فرهنگی - هنری «نگاه آفتاب» است. این کتاب صوتی حاوی داستان عشق‌ جاودان میان روح و تن است. مریم حسینی در یکی از مقالات این فصلنامه داستان «کوپید و سایکی» از کتاب «الاغ طلایی» را با حکایت «پادشاه و کنیزک» از مثنوی مقایسه کرده است. این نویسنده در این مقاله کوشیده نمادهای دو داستان را بیان و رابطهٔ میان آن‌ها را مشخص کند.

داستان «کوپید و سایکی» بیش از هر چیزی، قصهٔ پیوند دنیای فانی و جاودان است. حسادت آفرودیت به مخلوقات فانی، به عشق میان کوپید و سایکی منجر می‌شود. الههٔ عشق و زیبایی، آفرودیت یا ونوس، عاشقی حسود بود. او پسر خود کوپید را نزد سایکی فرستاد تا او را مجروح کند. والدین سایکی متوجه شدند که دختر کوچکشان خشم خدایان را برانگیخته است؛ برای همین نزد پیشگوی معبد رفتند و از او خواستند که به آن‌ها بگوید سرنوشت دخترشان چیست. پیشگو به آن‌ها گفت که دخترشان با فردی فانی ازدواج نمی‌کند. شوهر آیندهٔ سایکی در بالای کوه منتظر او است. او هیولایی است که خدایان و انسان‌ها را در هم می‌کوبد.

مولانا بعد از ۱۸ بیت «نی‌نامه» داستان پادشاهی را تعریف می‌کند که عاشق یک کنیزک می‌شود، اما این کنیزک به‌محض ازدواج با پادشاه بیمار می‌شود. وقتی همهٔ پزشک‌ها از درمان او قطع امید می‌کنند، حکیمی روحانی نزد کنیزک می‌آید و مشکل او را تشخیص می‌دهد؛ عشق. کنیزک عاشق زرگری در سمرقند است و تاب تحمل دوری معشوقش را ندارد. پادشاه دستور می‌دهد که زرگر را نزد کنیزک آورند و آن‌ها را به وصال یکدیگر برسانند. پس از چندی، آن حکیم روحانی دارویی به زرگر می‌دهد تا زردرو شود و از چشم کنیزک بیفتد. زرگر سرانجام با خوردن آن دارو جان می‌سپارد و پادشاه در نهایت، به وصال کنیزک می‌رسد.

شنیدن کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات تطبیقی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی از کوپید و سایکی تا پادشاه و کنیزک

«پژوهشگران بسیاری به تفسیر این روایت اسطوره‌‌ای پرداخته و تلاش‌ کرده‌اند کشف کنند که کوپید و سایکی هر یک نماد چه یا که هستند. گالنیک در کتاب دیگر خود با عنوان «رؤیای دینی آپولیوس» در کتاب دگردیسی، به تحلیل و تفسیر داستان کوپید می‌پردازد و آن را یکی از رؤیاهای آرکی‌تایپی می‌نامد. فولگنتیوس که نخستین تفسیر دینی از این اسطوره داشته، این روایت را آشتی روح با خدا می‌داند. وی خواهران سایکی را نمودی از جسم و کالبد می‌داند که در پی از راه به در بردن روح و دور کردن وی از حقیقتند. جیمز گالنیک در کتاب «عشق و جان» به تفسیر روان‌شناختی از داستان کوپید و سایکی روی می‌آورد. وی کوپید یا اروس را خدای عشق و سایکی را نماد روح یا جان می‌داند که وصال آن دو نمادی از وحدت عشق و جان است. گالنیک با استناد به نظر برخی پژوهشگران، اروس یا کوپید را خدا یا موجودی در ارتباط با خداوند می‌داند که در پی به وحدت رسیدن با جان است. در تمامی این داستان‌ها سرانجام ازدواج مقدس (Gamos Hieros) و وصال عشق با روح اتفاق می‌افتد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۲ دقیقه

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ دقیقه

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان