دانلود کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران با صدای کیوان نقره کار + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران اثر ویکی کالپین

دانلود و خرید کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران

نویسنده:ویکی کالپین
انتشارات:نشر سایبان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران

کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران نوشتهٔ ویکی کالپین و ترجمهٔ علیرضا صالحی است. کیوان نقره کار گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر سایبان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران

کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران، از راهکارهایی عملی برای افزایش قدرت حافظه و بهبود عملکرد آن سخن گفته است. این کتاب که به قلم یک نویسنده و استاد دانشگاه اهل انگلیس نوشته شده، دلایل ضعف حافظه در مدیران و کارشناسان را بررسی کرده و راهکارهایی برای تقویت آن ارائه کرده است. ویکی کالپین که نزدیک به ۲ دهه بر روی حافظه تحقیق کرده، در این کتاب کوچک، ساختار ذهن انسان را از نظر علمی مرور کرده است. او در این اثر نکاتی کاربردی پیشنهاد داده که کمک می‌کند تا عملکرد حافظهٔ کوتاه‌مدت و بلندمدت‌ ما به‌عنوان یک مدیر پیشرفت کند؛ چراکه یکی از مشکلات رایج و مشترک در میان مدیران و کارشناسانْ فراموشی است. ممکن است نام اطرافیانشان را فراموش کنند، زمان جلسات را از خاطر ببرند، حرف‌هایشان را به یاد نیاورند، اسناد را گم کنند و بدتر از همه این که کارهای مهمی را که باید انجام می‌دادند، به فراموشی بسپارند. این مسئله بسیار رایج است و دلایل بسیاری برای آن ذکر شده که بخشی از آن‌ها نامعتبر هستند و اما بخشی دیگر می‌توانند علل حقیقی این معضل باشند.

ویکی کالپین به این نکته اشاره کرده است که ذهن برای دسته‌بندی اطلاعات و فراخوانی آن‌ها مدل‌های تکامل‌یافته‌ای دارد که البته گاهی ممکن است در آن‌ها اختلالی رخ دهد. او برای این اختلالات، به علل متعددی اشاره کرده است. از نظر او خستگی، تمرکز کم، استرس و فشار کاری می‌توانند از جمله دلایل این اتفاق باشند. ویکی کالپین پس ‌از آن، به‌سراغ حافظهٔ کوتاه‌مدت رفته و راهکارهایی پیشنهاد داده تا بتوان این بخش را تقویت کرد. او در ادامهٔ کتاب صوتی حاضر، حافظهٔ بلندمدت را مطالعه کرده و روش‌هایی پیش روی مخاطبان خود گذاشته تا بتوانند حجم ذخیره‌سازی اطلاعات در این بخش از ذهن را افزایش دهند. کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران با راه‌حل‌ها و تمریناتی ساده، کمک می‌کند در مدتی کوتاه وضعیت حافظه‌ٔ خود را بهبود ببخشیم.

شنیدن کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به همهٔ مدیرانی که باید حافظهٔ خود را تقویت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی کتاب کوچک حافظه برای مدیران

«بهترین راه برای به‌خاطرسپردن هر چیزی، ایجاد یک تصویر دیداری از آن است. برخی تکنیک‌ها و راهکارهای به‌خاطرسپردن، مبتنی بر این اصل هستند که بهترین راه برای به‌خاطرسپردن هر چیزی، ایجاد یک تصویر دیداری از آن است. در حالی که این روش برای انواع خاصی از اطلاعات (مانند نمودارهای پیچیده) مناسب است، درک این موضوع که عواملی مانند نوع حافظه، نوع مطلب و سبک یادگیری مورد علاقه شما مؤثرترین راهکار را برای شما تعیین می‌کنند، از اهمیت برخوردار است. حافظه شما خاص شماست و بنابراین مؤثرترین راه‌ها برای بهبود حافظه نیز خاص شما خواهند بود. در نتیجه یک روش برای همه افراد مناسب نیست و بهترین روش هم وجود ندارد.

فراموشی وجود ندارد، آن نقص عملکرد حافظه است. اگر احساس می‌کنید حافظه ضعیفی دارید، احتمالاً معتقد هستید که فراموشی یک ضعف است. بدیهی است که فراموش کردن مطالب مهم ایده‌آل نیست اما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم هر چیزی که درک می‌کنیم را به خاطر بسپاریم. اگر بتوانیم همه چیزهایی که هر روز در دنیای اطرافمان می‌بینیم، می‌شنویم، استشمام می‌کنیم، لمس می‌کنیم و می‌چشیم را به خاطر بسپاریم و قادر باشیم آن‌ها را به یاد آوریم، مغز تبدیل به یک سیستم بسیار ناکارامد (و بسیار مغشوش) خواهد شد. اهمیت قابلیت فراموش کردن را می‌توان با اشاره به و. س. شرشفسکی، اهل روسیه که به S مشهور است، نشان داد. اِس یک حافظه استثنایی داشت، اما فراموش کردن هرگونه اطلاعات صرف‌نظر از عادی یا خسته‌کننده بودن آن برای او تقریباً غیرممکن بود. او در یک تیمارستان در شوروی که برای مبتلایان به بیماری روانی بود به زندگی خود پایان داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱۲۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱۲۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان