دانلود و خرید کتاب مرگ چیست؟ محمد قلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرگ چیست؟ اثر محمد قلی پور

کتاب مرگ چیست؟

نویسنده:محمد قلی پور
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مرگ چیست؟

کتاب «مرگ چیست؟» نوشتۀ محمد قلی پور است و انتشارات شاملو آن را منتشر کرده است. کتاب مرگ چیست؟ موضوع مرگ را در دین‌های ابراهیمی، غیرابراهیمی و از دیدگاه برخی از فیلسوفان بررسی می‌کند.

درباره کتاب مرگ چیست؟

مرگ پدیده‌ای است که هیچ انسانی از آن گریزی ندارد. آرزوی جاودانگی همواره در طول تاریخ، همراه انسان بوده و فکر انسان را به خود مشغول کرده است. در میان تمامی مخلوقات، فقط انسان است که از مرگ آگاهی دارد.همۀ جانداران می‌میرند، ستارگان و کهکشان‌ها فرومی‌پاشند، اما خبر ندارند که خواهند مرد، جز انسان که مفهوم مرگ را می‌داند و می‌فهمد.

مرگ چیست؟ چرا باید مرد؟ چگونه می‌میریم؟ بعد از مرگ چه می‌شود؟ چه کسی یا کسانی از راز مرگ آگاه هستند؟ آیا مرگ چاره‌ای دارد؟ آیا روح انسان با مرگ نابود می‌شود؟ سرنوشت روح، پس از مرگ جسم چه خواهد شد؟ این‌ها پرسش‌هایی است که انسان از همان آغاز به دنبال جواب برای آن‌ها می‌گردد. اگر چه پیامبران، اولیا، فلاسفه و اندیشمندان و حتی اسطوره پردازان، هر یک به‌نوعی به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند، اما مرگ همچنان علامت سؤالی بزرگ در ذهن انسان است.کتاب مرگ چیست؟ دیدگاه دین‌های غیر ابراهیمی، ابراهیمی، آیین‌ها، فرمایشات مولا علی (ع) و تعدادی از فیلسوف‌ها را در مورد مرگ در برمی‌گیرد. محمد قلی‌پور تلاش کرده است تا از طریق کتاب مرگ چیست به بخشی از سؤالت و ابهامات دربارۀ مرگ پاسخ دهد.

خواندن کتاب مرگ چیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران حوزۀ ادیان مختلف و علاقه‌مندان به موضوع مرگ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مرگ چیست؟

«رسم سوزاندن مردگان که در اروپا در عصر نوسنگی انجام می‌شد. در عصر مفرغ نیز مرسوم بوده و ما را به این مطلب که اعتقاد به زندگی پس از مرگ وجود داشته، مطمئن می‌کند. دفن مردگان در نزدیکی آتشدان، به‌منظور گرم نگه‌داشتن مردگان بوده است. انسان نخستین جهت تأمین نیازهای مردگان براي آن‌ها غذا و نوشیدنی می‌گذاشت، همچنین هنگام تدفین، وسایل و زیورآلاتی به مردگان داده می‌شد. در میان توجهاتی که به مردگان می‌شد، ابتدا استفاده از رنگ قرمز است که براي اجساد استفاده می‌شد. اجساد مردگان به‌صورت دسته‌جمعی در یک تابوت قرمز یا پوششی قرمزرنگ دفن می‌شد. بی‌تردید رنگ قرمز به معنای جریان دوبارۀ خون است، در واقع انسان دورۀ پارینه‌سنگی تصور می‌کرد با زدن رنگ قرمز به اجساد مردگان می‌تواند از آنها حفاظت کند.

در غارهای نزدیک منتون در مقابل دهان و بینی مردگان، حفره‌هایی پر از سنگ‌های خونی پودر شده پیدا شد که به‌وضوح می‌توان گفت انسان ماقبل تاریخ چنین تصور می‌کرده که بوییدن این پودر منجر به ایجاد نیروی دائمی در او، یا در خون او خواهد شد. پرستش دائمی مردگان بدین معناست که آنها به وجود قدرت پس از مرگ معتقد بودند قدرتی که با رنگ قرمز تقویت، یا دست‌کم حفظ می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان