دانلود کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها با صدای منصور ضابطیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها اثر ویتولد شابوفسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

معرفی کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها نوشتهٔ ویتولد شابوفسکی و ترجمهٔ زینب کاظم خواه است. منصور ضابطیان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. نویسنده برای نگارش این اثر صوتی با سرآشپزهای دیکتاتورها گفت‌وگو کرده است.

درباره کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

ماجرای کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها از این قرار است که ویتولد شابوفسکی (خبرنگار لهستانی) می‌کوشد با آشپز تعدادی از دیکتاتورهای جهان گفت‌وگو کند و از این دریچه به زندگی آن‌ها نگاه کند. او با خودش فکر کرد کسانی که در لحظات مهم تاریخ آشپزی کرده‌اند، ممکن است چه چیزی برای گفتن داشته باشند؟ وقتی اوضاع جهان بحرانی و شکننده بود، چه چیزی در قابلمه‌ها قُل‌قُل می‌کرد؟ «صدام حسین» پس از اینکه دستور داد ده‌هاهزار کُرد را با حملهٔ شیمیایی قتل‌عام کنند، چه خوراکی خورد؟ دلش آشوب نمی‌شد؟ وقتی دو میلیون نفر از مردم کامبوج از گرسنگی می‌مردند، «پل پوت» چه غذایی می‌خورد؟ وقتی «فیدل کاسترو» جهان را به آستانهٔ جنگ هسته‌ای می‌برد، چه خوراکی خورد؟ این نویسنده، در این کتاب تاریخ قرن بیستم را از دریچهٔ آشپزخانه دید زده است.

پس این کتاب گویا نشان داده است که یک دیکتاتور با اطرافیان خود چه رفتاری دارد؛ بااین‌حال، این اثر صرفاً دربارۀ دیکتاتورها نیست. این کتاب، پرسش‌ها و مسائل مختلفی را در حوزۀ زیست بشر مطرح کرده است. هدف از نگارش آن‌ها فهم بهتر زندگی، پرسش‌ها و تجربه‌ها است. کتاب صوتی خورد و خوراک دیکتاتورها فهرستی بر اساس عادت‌های غدایی انسان‌ها دارد. فهرست این کتاب به‌ترتیب عبارت است از پیش‌غذا، میان‌وعده، صبحانه، میان‌وعده، ناهار، میان‌وعده، عصرانه، میان‌وعده، شام، دسر، چاشنی‌ها و قرص نعناع‌های پس از شام.

شنیدن کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد دیکتاتورها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

«دستیار، حیران پرسید: «حتماً بلدی چطور سوپ ترش و شیرین بپزی؟» زیرا این سوپ محبوب‌ترین در کامبوج بود.

گفتم: «یک قابلمه به من بده».

و وقتی مرا به آشپزخانه برد، فهمیدم خیلی خوب بلدم چطور آن سوپ را درست کنم. کمی لوبیای دراز چینی، سیب‌زمینی شیرین، کدو حلوایی، مغز استخوان، کدو سبز، آناناس،‌ سیر و قدری گوشت ـ جوجه یا گاو ـ و تخم‌مرغ دو یا سه تا. می‌توانی گوجه هم اضافه کنی و اگر دوست داشتی ریشه نیلوفر آبی. اول جوجه را می‌پزی و بعد شکر، نمک، و تمام سبزیجات را اضافه می‌کنی. متأسفانه نمی‌توانم به شما بگویم چقدر پختش طول می‌کشد، زیرا در جنگل ساعت نداشتیم و همه‌چیز را از روی احساسم می‌فهمیدم.

فکر می‌کنم نیم ساعت طول می‌کشید. در پایان می‌توانی قدری تمر هندی به آن اضافه کنی.

همچنین بلد بودم سالاد پاپایا درست کنم. پایایاها را به تکه‌های بسیار ریزی خرد می‌کنید و بعد خیار، گوجه، لوبیا سبز، کلم، نیلوفر، سیر و مقدار کمی آب لیمو اضافه می‌کنید.

اما اولین‌باری که آن را درست کردم، پل پوت نخورد. بعداً به من توضیح داد دوست دارد آن را به شیوه تایلندی درست کنند: با خرچنگ خشک یا خمیر ماهی و بادام زمینی.

همچنین سالاد انبه هم بلد بودم، می‌دانستم چطور ماهی را بپزم و جوجه را برشته کنم. وقتی بچه بودم به مادرم نگاه می‌کردم که چطور غذا می‌پخت. برادر پوک از من انتظار بیشتری نداشت. برای اینکه آشپز او باشم مناسب بودم.

از صبح به آن آشپزخانه می‌رفتم و تا شب‌هنگام آنجا می‌ماندم. ناهار می‌پختم و بعد شام؛ بعد مرتب می‌کردم و دیگ‌ها و تابه‌ها را می‌شستم.»

نظرات کاربران

کاربر ۵۲۰۹۹۸۱
۱۴۰۲/۰۴/۰۵

داستان بخشی از زندگی 5دیکتاتور از زبان آشپز شخصیشان گویندگی روان و خوب پیشنهاد میکنم کسانی که به تاریخ معاصر،بیوگرافی علاقه مند هستند حتما بخونن

نسیم صدفی
۱۴۰۲/۰۶/۱۴

کتاب و روایتی عالی با گویندگی فوق العاده اقای ضابطیان خیلی شنیدنی بود بهتون پیشنهاد میکنم

Brownman.mms
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

کتاب در جذاب، گیرا و لذت بخش است. هم خود متن و هم نحوه خوانش گوینده. کتاب در مورد زندگی 5 دیکتاتور از دیدگاه 5 آشپز آنهاست که در 5 فصل جدا قسمت بندی شده است.

yalda
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

کتاب جالبی بود با روایتی روان و دلنشین. خیلی خوب از پس جذب مخاطب برآمده‌بود، اما اشکالاتی جزئی دیده‌می‌شد که درصورت بازنگری یا ویرایشی دوباره قطعا برطرف می‌شدند. به عنوان نمونه چندین مورد ناهماهنگی فعل با جمله. اشتباهاتی در به

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵۹,۰۰۰
تومان