دانلود کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین با صدای محمدرضا رجبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین اثر ژرژ سیمنون

دانلود و خرید کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین

نویسنده:ژرژ سیمنون
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین

کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین نوشتهٔ ژرژ سیمنون و ترجمهٔ فائزه اسکندری است. محمدرضا رجبی گویندگی این داستان جنایی صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین

کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین، داستانی است که با کشف جسد یک مرد در یک بن‌بست شروع می‌شود. لباس‌های این مرد آبرومند و پاکیزه بوده است؛ کت‌وشلوار و جلیقهٔ مشکی و پالتویی بهاره به‌رنگ بژ پوشیده و پاهایش که بدجوری در هم پیچ خورده، در کفش‌های قهوه‌ای روشن فرورفته؛ رنگی که ابداً با آن روز تاریک و دلگیر جور در نمی‌آمده است. صرف‌نظر از کفش‌هایش، سرووضعش آن‌قدر معمولی بوده که هیچ‌یک از افراد حاضر در خیابان یا آن همه کافه‌تراس‌های بلوار، ممکن نبود توجهشان به او جلب شود؛ بااین‌حال، پاسبانی جسدش را کشف کرده بود. «سربازرس مگره» به این محلهٔ پررفت‌وآمد پاریس می‌آید. جسد متعلق به «لویی توره»، انباردار سابق شرکت کاپلان است که با چاقو کشته است. او مردی میانسال با ظاهری معمولی و لباسی تمیز بوده است. با دیدن نشانه‌های عجیب و غریب لباس جسد، «مگره» به‌سراغ زندگی خصوصی آن مرد می‌رود و با نیمهٔ پنهان آن آشنا می‌شود. آقای توره، بین همکارانش مردی مهربان و محبوب و در خانه مقابل زنش انسانی مطیع و ترسو بوده است. این اثر صوتی به یک مسئلهٔ اجتماعی می‌پردازد؛ مردانی که از زنان خود می‌ترسند و به دلیل همین ترس، زندگی دیگری را بیرون از محدوده و قلمروی خانهٔ خود از سر می‌گیرند، این زندگی ممکن است پر از خلاف باشد.

گفته شده است که کتاب مگره و مرد نیمکت نشین نوشتهٔ ژرژ سیمنون‌ برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۳ میلادی منتشر شد. «ژول مگره»، کارآگاه خیالی پلیس فرانسه، یکی از شخصیت‌های اصلی داستان‌های ژرژ سیمنون‌ِ بلژیکی است. این شخصیت در ۷۵ رمان و ۲۸ داستان این نویسنده حضور دارد و از شهرت بسیاری در میان داستان‌های ادبیات جنایی پلیسی برخوردار است.

شنیدن کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر بلژیک و قالب داستان جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژرژ سیمنون

ژرژ سیمنون با نام کامل «ژرژ ژوزف کریستین سیمنون» در سال ۱۹۰۳ به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۹ از دنیا رفت. او نویسنده‌ای بلژیکی بود که با رمان‌های پلیسی‌اش شناخته می‌شود. او نزدیک به ۵۰۰ رمان و شمار بسیاری آثار کوتاه منتشر شده‌ است. سیمنون، پدید‌آور شخصیت «کارآگاه ژول مگره»، یکی از مشهورترین کارآگاه‌های ادبیات پلیسی جهان است. «مگره و مرد اسرارآمیز» یکی از رمان‌های اوست.

بخشی از کتاب صوتی مگره و مرد نیمکت نشین

«مردم به خواب هم نمی‌دیدند که این معرکه نزدیک دو ساعت طول بکشد و درامی آمیخته با میان پرده‌های مضحک به راه بیفتد، یا اینکه نزدیکی‌های پایان ماجرا، سیل جمعیت چنان باشد که به ناگزیر متوسل به گذاشتن سدهای حائل بین آن‌ها شوند.

سارق، که در آن ساختمان اداری به دام افتاده بود، پنجره‌ای را باز کرده بود و به کمک باریکه ناودان خود را به کناری کشانده بود. سینه‌خیز تمام طول نمای ساختمان را طی کرده بود تا بالاخره جایی برای پاهاش روی لبه پنجره طبقه بالاتر یافته بود که در این موقع سر و کله پلیس پیدا شد. مرد به صعود پرخطر خود که با جیغ‌های وحشت‌زده زنان همراه بود، ادامه داد.

این یکی از مهیج‌ترین پیگردها در تاریخ عملیات پلیسی بود که در آن، تعقیب‌کنندگان داخل ساختمان شتاب‌زده از طبقه‌ای به طبقه دیگر می‌رفتند و پنجره‌ها را چهارتاق باز می‌کردند و طعمه چنان به چالاکی از دستشان در می‌رفت که انگار یک برنامه کامل سیرک بازی را فقط برای سرگرم کردن خودش اجرا می‌کند.

او اولین کسی بود که به پشت‌بام رسید و از بس بام شیب‌دار و لغزنده بود، افراد پلیس از زیر این صعود پرخطر شانه خالی کردند. مرد که ظاهراً در برابر سرگیجه مقاوم بود، یک دورخیز بلند برداشته بود و به پشت‌بام بعدی پریده بود و همین طور از ساختمانی به ساختمان دیگر پرش کرده بود تا به ساختمانی در گوشه خیابان دروئو رسیده بود و در یک آسمان‌خراش ناپدید شده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۷۶۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۷۶۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان