دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها) با صدای پیمان طالبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها) اثر مهدی میرکیایی

دانلود و خرید کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها)

انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۴.۴از ۸۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها) نوشتهٔ مهدی میرکیایی است. پیمان طالبی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و ناشر صوتی سماوا آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی برای گروه سنی نوجوان تهیه شده است. مجموعهٔ «سرگذشت استعمار» ۱۵ جلد دارد.

درباره کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها) از مجموعۀ «سرگذشت استعمار»، درمورد ماجراجویی پرتغالی‌ها برای فتح و کشف سرزمین‌های مختلف است که اول به‌سمت آفریقا و بعد هند می‌روند. آن‌ها در آفریقا به تاجران مسلمان، عرب و ایرانی برمی‌خورند و هرچه تلاش می‌کنند بتوانند بفهمند از چه طریقی می‌توانند به هند برسند، به نتیجه‌ای نمی‌رسند. سرانجام با مست‌کردن یکی از تجار عرب راهشان را از زیر زبانش بیرون می‌کشند. وقتی به هند می‌رسند، به‌خاطر کینه‌ای که از مسلمان‌ها داشتند حتی یکی از کشتی‌هایی را که مسلمان‌ها با آن از سفر حج برمی‌گشتند، آتش زدند و اموالشان را غارت کردند. از آن طرف کریستف کلمب با پادشاه اسپانیا برای دریانوردی و کشف سرزمین‌های جدید به توافق رسید. آن‌ها می‌خواستند اول به هند و بعد به ژاپن بروند، اما اشتباهی سر از قارۀ آمریکا درآوردند. برای اینکه بین پرتغال و اسپانیا جنگ نشود، از پاپ خواستند که برای آن‌ها مرزی مشخص کند و بگوید هر کدام از قاره‌ها و آب‌ها برای چه کسی باشد؛ شرق به پرتغال رسید و غرب به اسپانیا. اسپانیایی‌ها اول با مهربانی و دادن کالاهای بی‌ارزشْ اموال سرخ‌پوست‌ها را غارت می‌کردند و از آن‌ها طلا، نقره، مس و ادویه‌های مختلف می‌گرفتند، اما کم‌کم به فکر فتح و خون‌ریزی افتادند؛ چون طلا آن‌ها را دیوانه کرده بود. تعداد بسیاری از سرخ‌پوست‌ها را با کشتار وسیع منقرض کردند و تعداد بسیاری از آن‌ها را به بردگی گرفتند. بسیاری از آن برده‌ها به‌دلیل فشار زیاد خودکشی دسته‌جمعی می‌کردند و گاه جمعیت چندهزارنفری یک قبیله از حجم زیاد کشتار و خودکشی به ۵۰۰ نفر می‌رسید. آن‌ها را مجبور می‌کردند معبدهایشان را خراب کنند و مسیحی شوند. به مکزیک هم حمله و کشورشان را ویران کردند و... .

پس کتاب سفر به آن سوی دریاها اثری است از مهدی میرکیایی که در آن داستان روانه‌شدن دریانوردان پرتغالی به شرق آسیا برای دستیابی به طلا، ابریشم و ادویه روایت می‌شود. لشکرکشی‌ای که سبب کشف قارهٔ آمریکا و سرزمین‌های جدید در آفریقا و همچنین به استعماردرآمدن کشور هند با استفاده از قدرت نظامی شد. جلد اول این مجموعهٔ ۱۵جلدی شما را به قاره‌پیمایی قرن‌ها پیش می‌برد و به شرح حوادثی می‌پردازد که در آن‌ها کشورهای اروپایی دست به دریانوردی و اکتشاف سرزمین‌های جدید بر روی کره‌ٔ زمین زدند، اما پس از یافتن این سرزمین‌ها، ساکنان این مناطق را فریب دادند و یا به زور وادار به اطاعت از خود کردند و آن سرزمین‌ها را جزئی از ممالک خود به شمار آوردند و تمامی ثروت مردمان آن سرزمین‌ها را به تصرف خود در آوردند.

شنیدن کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به همهٔ نوجوان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها)

دو سال بعد، واسکو دوگاما دوباره راهی هند شد. گاما هنگامی که به کالیکوت نزدیک می شد، با یک کشتی پر از حاجیان مسلمان که از مکه به هند برمی‌گشتند، رودررو شد. کشتی، حامل ۳۸۰۰ مسافر مرد و زن و بچه بود. گاما دستور داد کشتی را در وسط دریا متوقف کنند و از مسافران، دوازده هزار دوکا (واحد پول پرتغال) باج بگیرند. پرتغالی‌ها سپس کالاهایی را که حدود ده هزار دوکا ارزش داشت از مسلمانان گرفتند و بعد همه‌ی آن ها را با کشتی‌شان آتش زدند.

بصیرت تاریخی
موسی نجفی
گرگ ها با چشم باز می خوابند (جلد دوم)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس)
مهدی میر کیایی
سرگذشت استعمار (جلد یازدهم: جوانه های آتش)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان)
مهدی میر کیایی
سرگذشت استعمار (جلد ششم: فاخته ها لانه ندارند)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد پنجم: راهپیمایی اشک ها)
مهدی میرکیایی
افطار در کلیسا (جلد نهم)
مهدی میرکیایی
کوچک مرد
طیبه(طناز) شامانی
سرگذشت استعمار (جلد نهم: افطار در کلیسا)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد چهارم: صلیب خونین)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد سوم: شکار انسان ها)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد دوم: گرگ ها با چشم باز می خوابند)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد سیزدهم: ماجرا هنوز تمام نشده)
مهدی میر کیایی
سرگذشت استعمار (جلد دهم: گنج های کلات)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد هشتم: به دنبال کادی)
مهدی میرکیایی
طلا و جواهر (سازندگان، فروشندگان و استفاده کنندگان)
علی‌اصغر رادحسینی
سرگذشت استعمار (جلد دوازدهم: بازی بزرگ)
مهدی میرکیایی
جاده یوتیوب
محمدعلی جعفری

نظرات کاربران

sajjadquote
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

متنی شو هم بگذارید

بخشی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

واقعا از عجایب روزگار است! با این همه جنایت و وحشی گری، دم از آزادی و حقوق بشر میزنند! پشت این ظاهر تمیز و اتوکشیده آنها چه هیولایی است..

saqqa
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

خیلی روان و جذاب با بیان مثالهای جالب به روایت تاریخ پرداخته. مثل اینکه یک کتاب رمان دارید میخونید. اصلا مثل بقیه کتابهای تاریخی خشک و خسته کننده نیست‌. برعکس خیلی جالب و دوست داشتنیه.

Paria Askari
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

کتاب بسیار زیبایی است و نشان دهنده اینه که انقلاب صنعتی اروپا چقدر باعث عقب ماندگی و پسرفت کشور های اسیایی و افریقا شد و اقای طالبی بسیار زیبا این متن رو اجرا کردند این کتاب رو بهتون پیشنهاد می

- بیشتر
کاربر ۹۸۲۶۳۷
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

لطفا نسخه الکترونیک رو هم توی طاقچه بزارین

zahra es
۱۴۰۱/۱۱/۰۷

کتاب کلا جالبه، متن روانی داره حتی برای نوجوانان. خوندنش واقعا برای همه لازمه خیلییی! صدا هم جذابه و به شیوه گفتاری میخونه.

مبین
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

خیلی کتاب خوبیه

کتاب دوست
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

این مجموعه ۱۵ جلدی سرشار از حقایقی است که تا کنون نشنیده اید حقایقی از چرایی آنچه که بر سر بشریت آمده و دلایلی برای گمشدگی انسانیت

Zahra sadat Hakimi
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

خوبه

عادل تنها
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

داستان شروع استعمار کشور های مختلف در قاره های مختلف توسط پرتغال و اسپانیا بی رحمی، حیله گری، وحشی گری و طمع بیمارگونه استعمارگران. استعمارگرا تو دست راستشون انجیل، تو دست چپشون بطری شراب و تفنگی رو هم به پشت داشتن. کتاب بسیار

- بیشتر

زمان

۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۱۳۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۱۳۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان