دانلود رایگان کتاب صوتی افسانه‌ درک با صدای حمیدرضا رضوانی اول
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی افسانه‌ درک اثر حمیدرضا رضوانی اول

دانلود و خرید کتاب صوتی افسانه‌ درک

انتشارات:نشر آرسس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی افسانه‌ درک

کتاب صوتی افسانه‌ درک نوشتهٔ حمیدرضا رضوانی اول و با صدای خود اوست و نشر ارسس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی افسانه‌ درک

کتاب صوتی افسانه‌ درک داستانی عجیب و افسانه‌گونه است از زندگی راوی. این کتاب خواننده را به صحرای درک می‌برد، صحرای درک منطقه‌ای بی‌نظیر در سیستان و بلوچستان است که کویر به دریا می‌رسد.

در این داستان راوی به دنبال دریا می‌گردد اما در این میان پیر راهنما را پیدا می‌کند که زندگی‌اش را عوض می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی افسانه‌ درک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مند به داستان‌های عرفانی و گردشگرانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی افسانه‌ درک

«نور مهتاب، به چهره‌ی آفتاب سوخته‌ی کویر تابید و بازتابش، پهنه‌ی دشت را فرا گرفت. شب مانند همیشه پرستاره و نورانی و آسمان کویر، صاف و بدون ابر و جولانگاه ستارگان درخشان شده بود.

باد خنکی از انتهای دشت وزیدن گرفت و جامه‌ی سپید کویر را نوازش داد. کویر پهلو به پهلو شد و لبخندی روی لبانش نقش بست.

***

عطش دیدن ساحل درک در وجودم زبانه می‌کشید و بی‌صبرانه منتظر دیدن آن پدیده‌ی بکر بودم. رسیدن کویر به دریا تنها در سه نقطه جهان مشاهده می‌شود. یکی آفریقا، در ساحل کشور نامیبیا، یکی آمریکای جنوبی در کشور شیلی و دیگری ایران، در ساحل روستایی به نام درک. روستایی در ۱۷۰ کیلومتری چابهار که مردمانی خونگرم و استوار در آن زندگی می‌کنند. دیدار مردمان بلوچ سیستان و بلوچستان موهبتی است که در راه رسیدن به درک نصیبتان می‌شود. مردمانی که زندگی در شرایط بد و سخت، آنها را استوار و نیرومند نموده و گر چه زیاد اهل سخن گفتن نیستند اما آنقدر خودمانی و خونگرم رفتار می‌کنند که گویی سالهاست شما را می‌شناسند. آنها شما را از خود جدا نمی‌دانند و با روحیه‌ای خوب و گرم از شما پذیرایی می‌نمایند و هر آنچه دارند را با شما شریک می‌شوند. ساحل درک، مکانی بی‌نظیر در ایران است که در آن، کویر به دریا می‌رسد. با یک گردش صد و هشتاد درجه‌ای گردن، در حالی که در ساحل دریا ایستاده اید می‌توانید هم کویر را ببینید و هم دریا را و این در نوع خود شگفتی آفرین است. شما می‌توانید پس از سپردن تن به آب دریا و لذت بردن از یک شنای شاد، لحظه‌ای بعد روی شن‌های داغ کویر گام بگذارید و از کویرنوردی لذت ببرید. نکته‌ی جالبی که در کویر خواهید دید، صدف‌های فراوانی است که در میان شن‌ها خودنمایی می‌کند و پیاده روی در کویر با پای برهنه را برای شما به خاطره‌ای زیبا تبدیل می‌کند. ساحل درک، کیلومترها ادامه دارد و از سویی به تعداد زیادی نخل و از سویی به جزیره پرندگان منتهی می‌شود. در کنار ساحل درک، تک درختی وجود دارد که نخلی زیباست و به تنهایی در شن‌های کویر قد علم نموده است. اگر بامداد، پیش از طلوع خورشید از خواب بیدار شوید و در ساحل درک گام بگذارید می‌توانید موجودات عجیب و زیبایی را ببینید و از نزدیک با آنها آشنا شوید. ستاره دریایی، عروس دریایی، توتیا، خیار دریایی، ماهی‌های رنگارنگ و ریز، خرچنگ‌های رنگارنگ و در اندازه‌های گوناگون و ده‌ها موجود جالب دیگر که در آن ساحل سنگی خواهید یافت. لذت پیاده روی در ساحل درک وصف ناشدنی است. بویژه آنکه اگر در شب هنگام و در ماه‌های پایانی سال به آنجا رفته باشید، پلنکتون‌های نورانی که در نزدیکی ساحل تجمع می‌کنند، به طرز شگفت انگیز و رویا گونه‌ای آب نزدیک ساحل را درخشان می‌کنند و رنگ آبی درخشانی را در تاریکی شب خواهید دید که شما را میخکوب می‌کند و تا پاسی از شب نخواهید توانست از آن چشم بردارید. همزمان آسمان پرستاره و پاک کویر را بالای سرتان دارید که گاهی کهکشان راه شیری را با تمام ستارگانش می‌توانید ببینید و در عین حال گوش به امواج آرام بخش دریا بسپرید.

اما یادتان نرود...

جان شما و جان افسانه...

جان شما و جان کویر...

جان شما و جان دریا...

جان شما و جان ایران...»

نظرات کاربران

حمیدرضا رضوانی اول
۱۴۰۱/۱۲/۲۷

درود بر شما که در آستانه گوش دادن به این اثر هستید. آن را پیشنهاد میکنم، چرا که برایش زحمت فراوان کشیدم 🥰😇😊

کاربر ۲۷۸۹۶۶۵
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

حس مان راازخواندن کتاب به اشتراک بگذاریم

سمیه پورحسینی
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

کتاب بسیارزیبا ،روان،وهمچنین همراه باجذابیت لحظه ای هست.واقعا گوش دادنش خالی ازلطف نیست.ممنونم ازنویسنده ی بسیارهنرمنداین کتاب.دست مریزاد

hadiseh_68
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

عالی بود

ن.ن
۱۴۰۲/۰۱/۱۴

ای ایران عزیزم جانم به فدایت

roshan
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

با اشکالات زیاد میخوند.ولی کتاب خوبی یودش

کاربر ۶۱۷۸۸۲۵
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

به نظر من کتابی است که ارزش چند بار خواندن را دارد،با آن صدای دلنشین که البته صدای خود نویسنده است،هم قوه تخیل منو تقویت کرد و هم منو با این جاذبه گردشگری در ایرانم آشنا کرد

کاربر 7209074
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

عالی بود ، من اگر فیلمساز بودم قطعا در حوزه کودک و بزرگسال اثری زیبا از این کتاب می ساختم . به امید سربلندی ایران و ایرانی حتما با خانواده ام به این نقطه زیبا از ایران خواهم رفت.

ali__2003
۱۴۰۲/۰۴/۲۸

بسیار عالی بود خلاقیت خوب و بسزایی داشت دست دست‌اندکاران درد نکنه واقعاً عالی بود کیف کردیم

کاربر ۶۷۰۶۱۵۸
۱۴۰۲/۰۳/۲۶

جالب بود

زمان

۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۶۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۶۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان