دانلود رایگان کتاب رویاهای حقیقی ریحانه امیرنکویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویاهای حقیقی اثر ریحانه امیرنکویی

کتاب رویاهای حقیقی

انتشارات:نشر آرسس
امتیاز:
۴.۳از ۴۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رویاهای حقیقی

کتاب رویاهای حقیقی نوشتهٔ ریحانه امیرنکویی و ویراستهٔ حمیدرضا رضوانی اول است و نشر آرسس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رویاهای حقیقی

حمیدرضا رضوانی اول در مقدمهٔ کتاب رویاهای حقیقی اینگونه می‌گوید: «ریحانه امیرنکویی را نخستین بار زمانی دیدم که سال دوم یا سوم دبستان را می‌گذراند و با پدر و مادرش به دفتر کارم آمدند تا داستانی که نوشته بود را به چاپ برساند. داستانی کودکانه اما زیبا که بعدها کتابی شد با عنوان: «سرگذشت یک جوجه ترسو»!

تصویرگری این کتاب را فائزه، خواهر ریحانه انجام داده بود و وقتی اثرش را مطالعه کردم متوجه نبوغ دو خواهر در نویسندگی و تصویرگری شدم.

چند سال بعد...

یک عصر پاییزی که هنوز بادهای سرد بر گرمای هوا چیره نشده‌اند، در نمایشگاه هفته‌ٔ کودک قدم میزنم و از رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان خوشحال هستم که گوشی همراهم به صدا در می‌آید و صدای یک دختر نوجوان از آن سوی خطی ناشناس به گوشم می‌رسد.

ریحانه است که حالا سال نهم را می‌گذراند و تلاش می‌کند در تو در توی مغزم که گرچه در زمینه خیالپردازی و خلاقیت بسیار قوی است، حافظه‌ای بسیار ضعیف دارد خاطره‌ای از خود زنده کند.

با شنیدن نام کتابش جرقه‌ای در ذهنم زده می‌شود و تصویر یک جوجه اردک بازیگوش که دوست دارد از مادرش جدا شود و کنار ساحل بازی کند را دور سرم به پرواز در می‌آورد.

سرانجام همه چیز را به خاطر می‌آورم اما وقتی می‌شنوم سال نهم را می‌گذراند بسیار خوشحال می‌شوم چرا که معمولاً یک دختربچه‌ٔ هشت ساله بعد از این همه سال زنگ نمی‌زند تا حال ناشرش را بپرسد مگر اینکه کتاب جدیدی نوشته باشد...

همین خوشحالم می‌کند. وقتی می‌بینم این همه انرژی و زمانی که برای استعدادیابی کودکان علاقمند به نویسندگی و هنر می‌گذارم هدر نرفته و آن دختربچه‌ٔ کوچک که اطرافیان می‌گفتند کار خاصی انجام نداده و خیلی از بچه‌ها می توانند کار او را انجام دهند حالا بعد از گذشت این همه سال یک رمان ماجراجویی ۶۴ صفحه‌ای نوشته.

با ذوق و شوق از او می‌خواهم متن داستانش را برایم بفرستد و با ولع شروع به خواندن می‌کنم و نکاتی را که به ذهنم می‌رسد را برای کارهای بعدی او گوشزد می‌کنم و از او می خواهم تا با ذهن خلاق و قلم زیبایی که دارد این راه را ادامه دهد.

بی‌گمان این اثر ریحانه که دومین کتاب اوست، بدون ایراد نیست اما چیزی که بسیار امیدوارمان می‌کند اینکه دومین گام را در این مسیر به کمک خانواده‌ٔ مهربانش محکم برداشت و حالا می‌دانم که اگر ریحانه این همه سال دست از عشق و علاقه‌اش به کتاب و نویسندگی بر نداشته، از این پس می‌تواند با پشتکاری که دارد مسیر را تا رسیدن به قله های موفقیت بپیماید و به آنچه هست افتخار کند.

خواندن کتاب رویاهای حقیقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رویاهای حقیقی

«آیریک بدون لحظه‌ای درنگ، گفت: بله! من در حیطه‌ی زیست شناسی جانوری بیش از بیست کتاب مطالعه کرده‌ام. شما چه نوع اطلاعاتی نیاز دارید؟ رفتار‌های طوطی‌ها، گونه‌هایشان و یا شاید محل زندگی شان؟

کمی اندیشیدم و با خود گفتم: برای یافتن آن طوطی مرموز به اطلاعات زیادی نیازمندم. بعد دو یا سه ساعت، تقریبا همه چیز را درباره‌ی طوطی‌ها به صورت خلاصه یادداشت کردم و به ذهن سپردم.

او قبل از اینکه خداحافظی کنیم، سفارش کرد که در صورت پیدا شدن طوطی با او تماس بگیرم تا مرا در بقیه‌ی مراحل مأموریت یاری کند و در صورت پیدا نشدن طوطی نیز با او تماس بگیرم که به یاری من بشتابد. سپس از کتابخانه خارج شدم و به خانه رفتم.»

نظرات کاربران

کاربرhossein
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

این کتاب عالیه وقتی این کتاب را می خوانم فکر می کردم من در آن جنگل رویایی هستم من این کتاب را توصیه می کنم من علاقه دارم نویسنده شوم خیلی کتاب میخونم از همه این کتابهایی که خوندم این

- بیشتر
reyhane
۱۴۰۲/۱۰/۰۱

عاااالی بود به عنوان اولین کتابی که کامل مطالعه کردم

f.rashidy
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

خوب بود

کاربر ۶۴۰۵۷۸۲
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

خوب

ملیسا
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

بنظرم کتاب خوبی بود واقعا کاشکی یکم طولانی تر بود البته میتونستن اتفاقات رو یکم بیشتر شرح بدن پیشنهاد میکنم بخونید واقعا خوب بود

fmmhoseiniii
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

خوب بود ژانرش هم تخیلیه درکل جذابه

Mitra
۱۴۰۳/۰۱/۲۶

حتما این کتاب رو بخونید واقعا خیلی خوبه و نشون میده چجوری توی انتخاب دوست دقت داشته باشیم مخصوصا از لحاظ هدف و برای هدفمون نا امید نشیم و بجنگیم این کتاب واقعا بهم انگیزه داد

rozhan
۱۴۰۲/۱۱/۲۷

کتاب خوبی بود و لذت بردم ممنونم ازتون

Setayesh Bandizadeh
۱۴۰۲/۱۱/۱۲

واقعا عالییییی حتما بخونیدش ❤️

anahita
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

عالییییی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳۷۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
رایگان