دانلود کتاب صوتی تفکر ، سریع و آهسته با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تفکر ، سریع و آهسته اثر دنیل کانمن

دانلود و خرید کتاب صوتی تفکر ، سریع و آهسته

نویسنده:دنیل کانمن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تفکر ، سریع و آهسته

خلاصه‌کتاب صوتی تفکر، سریع و آهسته نوشتهٔ دنیل کانمن و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مصطفی طالبیان مقدم است و شنیدار آن را منتشر کرده است. چگونه مغز بر تصمیم‌گیری افراد تأثیر می‌گذارد؟

درباره خلاصه‌کتاب صوتی تفکر، سریع و آهسته

دانیل کانمن برنده‌ٔ جایزهٔ نوبل اقتصاد و نویسنده‌ٔ کتاب «تفکر؛ سریع و آهسته» در کتاب خود ما را به کندوکاو ذهن برده و به توضیح دو سیستم با عملکرد متفاوت در ذهن انسان‌ها می‌پردازد. با شناخت این دو سیستم و عملکردشان در شرایط مختلف، قادر خواهید بود تصمیمات درست‌تر و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری در زندگی و حرفه‌تان داشته باشید.

چقدر به مشاهدات و تصورتان از مسائل مختلف تکیه و اعتماد می‌کنید؟ اگر در فصل تابستان به شما بگویند که فردا هوا خنک می‌شود، چه لباسی می‌پوشید؟ چرا چنین تصمیمی می‌گیرید؟ رفتارها و عملکرد ما کاملاً تحت تأثیر فعالیت مغزمان در یادآوری تجربیات و خاطرات است. بر همین اساس، تصورات ذهنی ما گاهی منجر به تصمیمات اشتباه می‌شود.

در این خلاصه‌کتاب صوتی خواهید دید که اساس تصمیم‌گیری‌های ما بر چیست؛ منطق یا احساسات؟ همچنین با خواندن این کتاب می‌توانید بر رفتارهای خود تسلط بیشتری داشته باشید تا کمترین زیان را ببینید.

در خلاصه‌کتاب صوتی تفکر، سریع و آهسته به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. ذهن چگونه از میانبرها برای بررسی و تحلیل محیط استفاده می‌کند؟

۲. کدام را می‌خرید: «دارویی با ۰.۰۵ درصد احتمال تخریب عضلات» یا «دارویی که از هر ۲۰۰۰ نفر، یک نفر دچار تخریب عضله می‌شود؟»

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی تفکر، سریع و آهسته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند طرز اندیشیدن خود را تغییر دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی تفکر، سریع و آهسته

«برای درک چگونگی عملکرد این دو سیستم به مثال زیر توجه کنید:

یک توپ و چوب بیس‌بال قیمتی معادل ۱.۱۰ دلار دارند. قیمت چوب بیس‌بال ۱ دلار از توپ گران‌تر است، در این صورت قیمت توپ چقدر است؟ احتمالاً سیستم اول و طرز تفکر ناخودآگاه شما بگوید که قیمت توپ ۰.۱ دلار است که البته اشتباه کردید! حالا اندکی تأمل کنید و مسئله را دوباره حل کنید. متوجه شدید مشکل کار کجا بود؟ پاسخ درست این سؤال ۰.۰۵ دلار است!

ماجرا از این قرار است که سیستم اول با به دست گرفتن کنترل، پاسخ حسی و ناگهانیِ خود را در اختیارتان می‌گذارد. معمولاً در موقعیت‌های پیچیده‌تر و سخت‌تر، سیستم اول سیستم دوم را بیدار می‌کند تا مشکل را حل نماید، اما در مورد مثال توپ و چوب بیس‌بال سیستم اول گول می‌خورَد.

سیستم اول مسئله را ساده‌تر از چیزی که هست، درک کرده و به اشتباه کاری می‌کند تا تصور کنیم خودش می‌تواند جواب درست را پیدا کند. مغز ما تلاش دارد تا کمترین انرژی ممکن را برای حل مسائل مصرف کند. این قضیه تحت عنوان «قانون کمترین تلاش» شناخته می‌شود.

پاسخ دادن با استفاده از سیستم دوم انرژی بیشتری می‌برد، پس ذهن ما وقتی تصور می‌کند که با سیستم اول می‌تواند جواب سؤال را پیدا کند، دیگر سراغ سیستم دوم نمی‌رود. این تنبلی مایه تأسف است؛ چرا که استفاده از سیستم دوم بخش مهمی از نبوغ ماست.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد تمرین کردن وظایف سیستم دوم (مانند تمرکز و تسلط بر خود) بر افزایش نبوغ ما تأثیرگذار است. با تنبلی کردن و نادیده گرفتن سیستم دوم، ذهن ما مرزهای نبوغمان را محدود می‌سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۴۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۴ دقیقه

حجم

۴۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان