دانلود و خرید کتاب پشت پرده‌ ریاکاری دن آریلی ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشت پرده‌ ریاکاری اثر دن آریلی

کتاب پشت پرده‌ ریاکاری

نویسنده:دن آریلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پشت پرده‌ ریاکاری

خلاصه‌کتاب پشت پرده‌ ریاکاری نوشتهٔ دن آریلی و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتابْ نیمهٔ متقلب را بشناس و آن را رها کن!

درباره خلاصه‌کتاب پشت پرده‌ ریاکاری

چگونه با شناخت روان‌شناسیِ تقلب، این پدیده را در خود و دیگران کنترل کنید؟

اکثر افراد دوست دارند باور داشته باشند که انسان‌های خوب و صادقی هستند، دروغ نمی‌گویند و متقلب نیستند؛ اما متأسفانه باوری که ما دربارهٔ خودمان داریم چندان درست نیست. در واقع همه‌ٔ ما کلاهبردار هستیم!

البته شاید ما یک اختلاس‌گر بزرگِ بانکی یا یک دلال متقلب املاک نجومی نباشیم، ولی انگیزه‌ٔ دروغ‌گفتن، فریبکاری و تقلب هر روز صبح همراه با ما از خواب بیدار می‌شود و تا شب همراه با ما قد می‌کشد. وسوسه‌ تقلب همه‌‌جا وجود دارد؛ مدرسه، محل کار، خانه و حتی درون ذهن شما!

حالا پرسش اساسی این است: چرا این ناهنجاری تا این حد در ما ریشه دوانده است؟ دن آریلی، اقتصاددان رفتاری و نویسنده‌ٔ این کتاب، تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با موضوع تقلب انجام داده است. دن آریلی تقلب را با موضوعاتی همچون اخلاق فردی، خستگی جسمی و روحی، وسوسه‌‌های مختلف و غیره مرتبط می‌داند. جذابیت کارِ آریلی در این است که او برای توضیح این موارد دست به آزمایش‌های جالبی می‌زند و با نتایج شگفت‌انگیز، درست بودن ادعاهایش را اثبات می‌کند.

خواندن خلاصه‌کتاب پشت پرده‌ ریاکاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خواندن خلاصه‌کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب پشت پرده‌ ریاکاری

«آیا شما هم فکر می‌کنید صرفاً چند مدیر عالی‌رتبه، مسئول فساد و تقلبِ موجود در جامعه هستند یا با مشکل گسترده و پیچیده‌تری روبرو هستیم؟ متأسفانه باید گفت جواب درست، گزینهٔ دوم است: همهٔ ما متقلب هستیم!

بیایید با یک مثال شروع کنیم. یک فروشگاه محصولات هنری واقع در مرکز هنریِ واشنگتن دی‌سی با مشکل فساد مالی روبه‌رو شده بود. این مجموعه علیرغم برخورداری از سیستم‌های مدرن برای فروش و ابزارهایی مانند دستگاه پول‌شمار و کارت‌خوان، همچنان با روشی سنتی کار می‌کرد. در حقیقت این فروشگاه از کارکنان برای فروش محصول و دریافت وجه نقد استفاده می‌کرد. اگرچه فروش و وضعیت مالی فروشگاه رقم قابل قبولی بود، اما هر ساله مبلغی حدود ۱۵۰ هزار دلار از درآمد فروشگاه مفقود می‌شد. پس از پیگیری‌های فراوان مشخص شد یکی از کارمندان از فروشگاه سرقت می‌کند.

البته این پایان داستان نبود؛ چرا که پس از دستگیری سارق همچنان مقداری از درآمد مجموعه ناپدید می‌شد. سرانجام مدیریت فروشگاه تصمیم گرفت از سیستم پیشرفته‌تری برای فروش محصولاتش استفاده کند. اساس کار سیستم نیز به این شکل بود که فهرستی از قیمت محصولات و مقدار فروش هر محصول تهیه و ثبت می‌شد. در نتیجه، با وجود این سیستم میزان فروش نسبت به موجودی کالا قابل‌اندازه‌گیری بود و سرانجام پس از به‌کارگیری این سیستم، میزان فروش و درآمد متعادل شد؛ در حقیقت دیگر پولی از فروشگاه ناپدید نمی‌شد. با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سرقت پول کار فقط یک کارمند نبوده است؛ بلکه بسیاری از کارکنان، مقدار کمی از وجوه نقد دریافتی را برمی‌داشتند.

در این رابطه می‌توان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های انرژی جهان را مثال زد:

شرکت انرون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید انرژی در ایالت متحده بود. فعالیت اصلی انرون تولید برق و گاز طبیعی، محصولات پتروشیمی و همچنین انتقال و مبادلهٔ نفت خام و مشتقات آن بود. در ظاهر آنچه باعث موفقیت و رشد چشمگیر این شرکت شده بود، استفاده از روش‌های خلاقانه در حسابداری بود؛ اما در پشت پرده این موفقیت چشمگیر، یک تقلب کوچک وجود داشت.

کارمندان این بنگاه اسناد را دستکاری می‌کردند. در واقع آماری که از درآمد و سود این بنگاه منتشر می‌شد، توسط کارمندان دستکاری شده بود. قسمت عجیب‌تر این ماجرا همکاری آژانس‌های رتبه‌بندی، مشاوران و هیئت مدیره شرکت با حسابدارها بود. آن‌ها علیرغم اطلاع داشتن از تقلب حسابدارها، از این قضیه چشم‌پوشی کرده و باعث گسترش این کار می‌شدند. سرانجام با گسترش و بالاتر رفتن آمار تقلب، راز موفقیت چشمگیر این بنگاهِ معروف برملا شده و یکی از موفق‌ترین بنگاه‌های ایالت متحده بسته شد.»

نظرات کاربران

کاربر ۵۵۷۵۷۷۸
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

احساس میکنم ترجمه ناقصِ کتاب هست، نسبت به کتابی که ترجمه نشر مازیار انجام داده، چون اون ۲۰۰ صفحه و اندی است، لکن این کتاب صرفا ۴۰ صفحه

Luminax
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

اختلاف نزدیک به دویست صفحه‌ای (نسبت به نشر مازیار) این رو نشون میده که خود ناشر و مترجم هم ریاکار هستن. نشر مازیار 214 صفحه و این نشر 17 صفحه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

حجم

۲۳٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان