دانلود کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال با صدای مهدی صفری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال اثر اروین  د. یالوم

دانلود و خرید کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

گوینده:مهدی صفری
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۸از ۶۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال کتابی از اروین یالوم، روان‌پزشک و نویسنده‌‌ی آمریکایی است. یالوم این کتاب را در شرح روش روان‌درمانی اگزیستانسیال که خود خلق کرده و پروریده، نوشته است. قدرت نویسندگی و قصه‌پردازی یالوم از این کتاب که در نظریات اوست نیز اثری پرکشش ساخته که در نوع خود کم‌نظیر است. کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال اولین بار در سال ۱۹۸۰ منتشر شد.

درباره‌ی کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال

کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال اثری تاثیرگذار، جذاب و کم‌نظیر از اروین یالوم روان‌درمان‌گر، نظریه‌پرداز و نویسنده‌ی آمریکایی است. اروین یالوم مبدع روش روان‌درمانی اگزیستانسیال است. اگزیستانسیالیسم که به هستی‌گرایی یا وجودگرایی نیز ترجمه شده است، مکتبی فلسفیِ قرن بیستمی و بنیانش بر اصالت فرد است. یالوم با تاثیرپذیری از این مکتب، روش روان‌درمانی خود را پایه نهاد.

اروین یالوم در مقدمه‌ی کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال، با تشبیه روان‌درمانی به آشپزی، تفاوت روش خود را به تنوع در ادویه و انتخاب چاشنی رنگ‌ووارنگ تشبیه کرده است. نکته‌ی مهم این است که در آشپزی نیز تنوع در انتخاب چاشنی می‌تواند امکانات وسیعی را در اختیار آشپز قرار دهد و به او هر بار اجازه‌ی تغییر و رشد بدهد، تغییری که مبتنی بر مخاطب و مزاج و انتخاب او نیز است.

سیالیت، آزادی و انعطاف مهم‌ترین ویژگی روش روان‌درمانی وجودگراست که به آن امکان رشد و به‌روزشدن مدام داده و طیف بسیار وسیع و متنوعی را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. از طرفی وجود مفاهیمی همچون «اصالت»، «رویارویی»، «مسئولیت»، «انتخاب»، «انسان‌گرایی» و «خودشکوفایی» ممکن است درجاتی از ابهام را به وجود آورد. یالوم یکی از رسالت‌های خود را در این کتاب، رفع این اشکالات و ستردن ابهامات از دامن روشش عنوان کرده است. او بی‌نظمی و آشفتگی روش خود را که ادعای برخی منتقدان است، رد کرده است. یالوم در این‌باره می‌گوید: «امیدوارم ثابت کنم که این نتیجه‌گیری‌ها ناموجهند و رویکرد اگزیستانسیال الگوی روان‌درمانی موثر و ارزشمندی‌ست».

یالوم روان درمانی اگزیستانسیال را گونه‌ای پویا یا پویه‌نگر می‌داند. او در توضیح این مفهوم از فروید کمک گرفته است. یالوم روان‌پویه‌شناسی هر فرد را شامل نیروها، انگیزه‌ها و ترس‌های ناخودآگاه و خودآگاهی می‌داند که درونش به کنش مشغولند. روش‌های روان‌درمانی پویه‌نگر که روان‌درمانی اگزیستانسیال یکی از مهم‌ترین آن‌هاست، براساس این مدلِ پویای کارکرد روانی بنا شده‌اند. باز هم باید به واژه‌ی «فرد» و اهمیت یگانه‌ی هر شخص برای رسیدن به درمان تاکید کرد. سیالیت این روش به هر فرد نقش اصلی را در تمام شئون زندگی (از جمله درمان دردها و مشکلاتش) بخشیده است.

یالوم در کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال بر تعارضی در انسان تاکید کرده که حاصل رویارویی او با مسلمات هستی است. مسلمات هستی که دلواپسی‌های غایی نامشان می‌نهد. دلواپسی‌های غایی بخش گریزناپذیری از هستی انسان در جهان هستند. یالوم در این کتاب صوتی به چهار دلواپسی غایی می‌پردازد: «مرگ، آزادی، تنهایی و پوچی».

در نگاه فروید سوائق به اضطراب تبدیل می‌شد و اضطراب سازوکارهای دفاعی را برمی‌انگیخت، سازوکارهایی که خود باعث ناهنجاری و به فساد کشیدن زخم‌های درونی می‌شود. اروین یالوم با حفظ رویکرد اصلی، تفاوتی در فرمول فروید ایجاد کرده است. او دلواپسی غایی را با سائق جایگزین کرده و مسئول ایجاد اضطراب می‌داند. برای مثال مرگ به عنوان اولین دلواپسی غایی می‌تواند با ایجاد اضطراب و در پی آن فعال‌سازی سازوکارهای روانی مخرب، زندگی انسان را مختل کرده و او را از شکوفایی بازدارد. در مقابل مرگ‌آگاهی این نقش مخرب را از بین می‌برد. مشخص‌ترین مرگ‌آگاهان کسانی هستند که از مرگی حتمی نجات پیدا کرده‌اند و پس از آن هر لحظه از زندگی برای آن‌ها ارزش و لذتی متفاوت دارد. تلاش یالوم برای ایجاد این آگاهی عمیق بدون نیاز به تجربه‌ی هولناک نزدیک به مرگ است. او با همین رویکرد به سه دلواپسی غایی دیگر (آزادی، تنهایی اگزیستانسیال و پوچی) نیز پرداخته و کوشیده آگاهی مورد نیاز را برای کنارآمدن با این دغدغه‌ها‌ی غایی ناگزیر و رهایی از بند رکود و رخوتی که می‌توانند برای ما بیافرینند، ایجاد کند. شیوه‌ی رمان‌گونه‌ی قلم یالوم و تبحر او در قصه‌گویی، خوانش متن را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر از یک متن معمول تئوریک کرده است. ابتکار و نوپردازی یالوم در انتخاب واژگان و اصطلاحات نیز از قلم قدرت‌مند و داستان‌گویی‌اش ناشی می‌شود.

اریون د یالوم علاوه‌بر نگاه ژرف و فلسفی خود به موضوع، از تجربه‌ی سال‌ها کار بالینی‌اش بهره برده تا این اثر ماندگار و تاثیرگذار از این ترکیب بی‌نظیر برآید. کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال اولین‌بار در سال ۱۹۸۰ توسط Basic Books در آمریکا منتشر شد. این کتاب با ترجمه‌ی سپیده حبیب توسط نشر نی چاپ شد. نسخه‌ی صوتی آن را نیز آوانامه با خوانش مهدی سفری منتشر کرده است.

شنیدن کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب را به دوست‌داران کتاب‌های روان‌شناسی، روان‌کاوی و فلسفی پیشنهاد می‌کنیم. هدف کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال اصالت‌بخشی به زندگی است. خواندن یا شنیدنش می‌تواند نگاه ما را به زندگی تغییر دهد و لذت بردن بی‌واسطه از «زندگی» که تنها داشته‌‌‌ی واقعی ماست را به ما بیاموزد.

درباره‌ی اروین یالوم

اروین دیوید یالوم، روان‌پزشک، روان‌درمان‌گر اگزیستانسیال، نویسنده و رمان‌نویس آمریکایی است. او متولد سیزدهم ژوئن سال ۱۹۳۱ در واشنگتن‌دی‌سی است. خانواده‌ی یالوم پانزده سال پیش از تولد او به آمریکا مهاجرت کردند و در یک فروشگاه مواد غذایی مشغول به کار شدند. اروین از کودکی به مطالعه علاقه نشان می‌داد و روزهایش را در کتاب‌خانه‌ای بالای همان فروشگاه می‌گذراند. پس از گذراندن دوره‌ی دبیرستان، برای تحصیلات عالیه به دانشگاه جورج واشنگتن رفت و در سال ۱۹۵۲ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. یالوم برای ادامه‌ی تحصیل به دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه بوستون رفت و در سال ۱۹۵۶ نیز تحصیل خود را در این دانشگاه به پایان رساند. او دوره‌ی اینترنی خود را در بیمارستان مانت ساینای و رزیدنتی را در کلینیک فیپس بیمارستان جانز هاپکینز گذراند. یالوم برای دو سال در بیمارستانی واقع در شهر هونولولو به ارتش آمریکا خدمت کرد.

یالوم در سال ۱۹۶۳ به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه استنفورد مشغول به کار شد. در این دانشگاه بود که نقطه‌ی عطف زندگی او رقم خورد و روان‌درمانی اگزیستانسیال یا وجودگرا را پایه‌گذاری کرد. او پیش از آن نیز تلاش‌های ثمربخشی در جهت پیشرفت روش گروه‌درمانی انجام داده بود و در سال ۱۹۷۰ نیز کتابی در این زمینه منتشر کرد. یالوم پس از مدتی سمت‌های مدیریتی دانشگاه استنفورد را نیز پذیرفت.

یالوم در سال ۱۹۸۰، کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال را منتشر کرد تا روشی که از مبدعانش بود را به‌شکلی نظام‌مند توضیح دهد و ابهامات را در آن خصوص مرتفع سازد. یالوم مطالعه‌ای عمیق در فلسفه به‌خصوص آثار شوپنهاور داشت و توانست بینش فلسفی خود را در روان‌درمانی جاری کند و ساحت جدیدی در این معنی بیافریند. ازدیگرسو قلم روان و قدرتش در قصه‌پردازی، او را به چهره‌ای کم‌نظیر تبدیل کرد.

یالوم علاوه‌بر آثار غیرداستانی، چند رمان محبوب و پرفروش نیز نوشته است. اولین رمان او «هر روز یک قدم نزدیک‌تر» در سال ۱۹۷۴ منتشر شد. اثر داستانی بعدی او «جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان‌درمانی» در سال ۱۹۸۹ به چاپ رسید. یالوم مهم‌ترین رمان خود، «وقتی نیچه گریست» را در سال ۱۹۹۲ نوشت و با انتشار این رمان شهرت بیشتری در بین عموم مردم پیدا کرد. از دیگر آثار داستانی یالوم باید به «مامان و معنای زندگی» (۱۹۹۹)، «درمان شوپنهاور» (۲۰۰۵)، «پلیس را خبر می‌کنم» (۲۰۰۴)، «مسئله‌ی اسپینوزا» (۲۰۱۲)، «خلق‌شدگان در یک روز و داتان‌های روان‌درمانی دیگر» (۲۰۱۵) اشاره کرد. اروین یالوم در سال ۲۰۱۹ همسر نویسنده‌اش مریلین یالوم را از دست داد و عمیقا از این رخ‌داد تلخ تحت تاثیر قرار گرفت. او اکنون در سال ۲۰۲۲ با بیش از نود سال سن و با وجود بیماری و فقدان کمرشکن همسرش، هنوز برای زندگی می‌جنگد، چراکه به زندگی عمیقا ایمان دارد.

معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

Mohammad Reza Arkan
۱۴۰۱/۰۶/۱۹

منتظر این کتاب در بخش بینهایت هستم

سادات
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

لطفا بیاد در بی نهایت ....

یلدا روشن
۱۴۰۱/۰۸/۳۰

۲۷)اگر کتابی که می‌خوانیم مثل یک مشت نخورد به جمجمه‌مان و بیدارمان نکند، پس چرا می‌خوانیمش؟ به نظرم این کتاب مثل مشت میخوره به جمجه ی مغز:)))پر رنگ ترین تاثیری که در من گذاشته آگاهی از ندانستم بوده... البته چیزایی که راجب

- بیشتر
صدف
۱۴۰۱/۰۸/۱۰

چرا فقط نسخه صوتی این کتاب در طاقچه هست!

Haniye_vaziri
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

لطفا این کتاب محبوب و مفید را در طاقچه بینهایت قرار بدید تا افراد بیشتری فرصت استفاده داشته باشند. سپاسگذارم🌿

رقـیه ســادات🌱
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

بهترین کتاب یالوم با ترجمه‌ی خانم حبیب و صوتی شده‌ی آوانامه.. دیگه چی بهتر از این؟😍😍😍

۱۴۰۲/۰۲/۰۳

لطفا در بخش کتابخانه بی نهایت قرار داده شود تا افراد بیشتری امکان مطالعه این اثر با ارزش را داشته باشند سپاس

Aida Seifi
۱۴۰۲/۰۱/۲۰

لطفا این کتابو تو بی نهایت بزارید

mahsa
۱۴۰۲/۰۷/۰۹

روان‌درمانی اگزیستانسیالیسم و مخصوصا این کتاب می‌تونه به مشتاقان کمک کنه که حتی اگر در زمینه روانشناسی مطالعه‌ای نداشته‌اند باز مسیری برای خود بسازند. من با این کتاب تا حدود زیادی دردهای درونی‌ام را درمان کردم کلا با کتاب‌های دی‌یالوم...

ali rad
۱۴۰۱/۱۱/۰۸

سلام من جز کسای هستم که هیچ چیز ار روان شناسی نمیدونم ولی بخاطر علاقه این کتابو به صورت صوتی تهیه کردم خیلی روان هستش و احتیاج نیست که شما حتما سواد روانشناسی داشته باشین که بفهمینش

زمان

۳۰ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۵۰۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۰ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۵۰۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۷۶,۰۰۰
۱۲۳,۲۰۰
۳۰%
تومان