دانلود کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی با صدای سارا برخورداری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی اثر کارن هورنای

دانلود و خرید کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی

معرفی کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی

کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی نوشتهٔ کارن هورنای و ترجمهٔ محمد جعفر مصفا است. سارا برخورداری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ راه‌های رفع آفت‌های خوشبختی و رشد شخصیت است.

درباره کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی

کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی که درمورد خوشبختی و رشد شخصیت است، در سال ۱۹۵۰ نوشته شده است. کارن هورنای می‌گوید که خداوند وجود انسان را طوری ساخته که خودبه‌خود «باید» رشد کند و «باید» فضایل انسانی و نیروی معنوی او قوت گیرد؛ عیناً همان‌طور که اگر نهال گلی را در باغچه بکارید، خاصیت طبیعی‌اش این است که خودبه‌خود رشد کند و به گل بنشیند. به‌عبارت‌دیگر همان‌طور که همه می‌دانند اگر غذای لازم را به بوتۀ گل برسانید و آفت‌های آن از قبیل شته و کرم و ۱۰۰ها علف هرزۀ آن را دفع کنید، بوتۀ گل خودش به‌طور خودکار ناچار است رشد کند، خوشبختانه نیروی معنوی انسان هم همین‌طور است؛ یعنی کافی است آفت‌های آن را که در این کتاب به‌خوبی توضیح داده شده، رفع کنیم و آن وقت بگذاریم فضایل انسانی، یعنی همان‌هایی که مستقیماً ما را به‌سوی خوشبخت‌ترساختن خود و دیگران می‌کشانند، خودبه‌خود رشد کنند.

کتاب صوتی حاضر واقعیت‌های روان‌شناختی و شخصی نظیر خشم، علت آن و راهکارهایی برای کنترل آن را توضیح داده است.

شنیدن کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کارن هورنای

کارن هورنای ۱۶ سپتامبر ۱۸۸۵ به دنیا آمد. او روانکاو آلمانی پیرو مکتب فروید و تبارش در اصل نروژی و هلندی بود. کارن هورنای بسیاری از نظریات فروید، از جمله نظریهٔ معروف «غریزهٔ جنسی» را رد می‌کند و برخلاف فروید که علت اساسی بیماری‌های روانی را سرکوب‌کردن تمایلات غریزی و از همه مهم‌تر غرایز جنسی می‌داند، معتقد است که بیماری‌های روانی حاصل روابط خشن و ناهنجار افراد محیط با کودک است.

هورنای تحصیلات خود را در پزشکی و روان‌پزشکی انجام داد، در سال ۱۹۳۲ به ایالات‌متحده مهاجرت کرد و به‌عنوان استاد دانشگاه در رشتهٔ روان‌کاوی مشغول به تدریس شد. در ضمن با همکاری عده‌ای از همکاران و شاگردان خود مؤسسه‌ای به نام «مؤسسهٔ روان‌کاوی هورنای» در نیویورک دایر کرد که هم‌اکنون پابرجاست.

برخی از تألیفات این روان‌کاو اروپایی عبارتند از:

راه‌های نو در روان‌کاوی، شخصیت عصبی زمانهٔ ما، خودکاوی، تضادهای درونی ما، عصبیت و رشد آدمی، روان‌شناسی زنان.

کارن هورنای ۴ دسامبر ۱۹۵۲ درگذشت. 

بخش‌هایی از کتاب صوتی عصبیت و رشد آدمی

پس یک وسیلهٔ تسکین ملامت خویش این است که شخص خود را واقعاً حقیر و قابل ملامت بداند. وسیلهٔ دفاعی دیگر، که قبلاً هم بدان اشاره کردیم تعکیس منفی است. یعنی شخص برای اینکه از رنج ملامت و عناد به خود بکاهد، اینطور حس می‌کند که دیگران به چشم حقارت و ملامت او را می‌نگرند. دیگران نسبت به او بی‌اعتنایی می‌کنند، برایش ارزش قائل نیستند، استثمارش می‌نمایند، رفتارشان نسبت به او حقیرانه است، نسبت به او تعدی و ظلم می‌کنند. البته تأثیر تسکینی تعکیس منفی، مثل تعکیس مثبت نیست. زیرا در تعکیس مثبت شخص دیگران را تحقیر و ملامت و نکوهش می‌نماید و خودش راحت می‌شود و در تعکیس منفی تصور می‌کند دیگران با وی چنین می‌کنند. به هر حال هر دو نوع تعکیس به مقدار زیادی مخل روابط سالم انسانی می‌گردد.

نظرات کاربران

Mohammad Mh2
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

این کتاب یه کتاب تحلیلی و خودشناسی هستش و با کتابهای دیگه روانشناسی فرق میکنه و خیلی کتاب عمیقی هستش و باید با حوصله و با تامل خونده بشه مثل کتاب های زرد روانشناسی نیست باید بارها مطالبش رو خوند

- بیشتر
کاربر ۴۱۵۸۶۵۹
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

لطفا کتاب های هورنای را بصورت متنی در طاقچه قرار دهید.

کاربر ۲۴۵۵۰۴۵
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

شخص عصبی بخاطر انواع غرورهایی که دارد ادمیست بسیار حساس و زودرنج و ضعیف و مضطرب در حقیقت وقتی غرور شخص جریحه دار می شود ناچار است از طریقی آن را جبران کند ، طرفی را که ب غرور وی

- بیشتر
Morteza Kalantari
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

چند سال پیش این کتاب رو خوندم. بسیار کتاب آموزنده ای هست من از خوندن این کتاب چیز های زیادی یاد گرفتم و دیدم رو نسبت به خودم و اطرافیانم باز تر کرد.

Birdy
۱۴۰۲/۰۶/۱۸

لطفا نسخه‌ی الکترونیک این کتاب رو موجود کنید.

زمان

۱۰ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۵۵۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۵۵۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۵۰۰
تومان