دانلود کتاب صوتی مثل خون در رگ های من + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مثل خون در رگ های من اثر احمد شاملو

دانلود و خرید کتاب صوتی مثل خون در رگ های من

نویسنده:احمد شاملو
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۲۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مثل خون در رگ های من

کتاب صوتی مثل خون در رگ های من یا نامه‌های شاملو به آیدا، شامل ۲۰ نامه‌ی عاشقانه‌ای است که احمد شاملو شاعر مشهور معاصر برای همسرش آیدا نوشته و به گویندگی میکائیل شهرستانی، توسط رادیو گوشه منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی مثل خون در رگ‌های من

کتاب صوتی مثل خون در رگ‌های من که به نام نامه‌های شاملو به آیدا نیز شناخته می‌شود، ما را با غم‌ها، شادی‌ها، امید و ناامیدی‌های شاملو آشنا می‌کند. با شنیدن نامه‌های این کتاب، در شور شعر و دریای واژه‌ها غرق می‌شویم و با جادوی کلام شاملو، دوباره نجات می‌یابیم.

نامه‌های موجود در این کتاب، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستند. آیدا خود پانزده سال پس از مرگ شاملو، اجازه‌ی انتشار این نامه‌ها در کتاب مثل خون در رگ‌های من را داد.

هر نامه‌ی این کتاب صوتی نکته‌ی تازه‌ای برای گفتن دارد تا درباره‌ی عشق، روابط و زندگی بیاموزیم. مهم‌ترین قسمت این عشق و همچنین موضوعی که می‌توانیم از این کتاب بیاموزیم، این است که شاملو، آیدا را با تمام خوبی‌ها، بدی‌ها و عیب‌هایش می‌ستاید. کتاب مثل خون در رگ‌های من در واقع نشان می‌دهد که آیدا برای شاملو همه‌چیز است؛ او حاضر است همه‌چیز را برای آیدا رها کند.

شاملو به همه‌چیز -حتی ثروت- کاملا پشت می‌کند تا لحظاتش را با آیدا بسازد و اینجاست که این کتاب و نامه‌هایش درس خود را به ما می‌دهد. عشق واقعی، عشقی است که در طوفان‌ها، آزمایش‌ها و گذر زمان تداوم پیدا کند. این کتاب می‌تواند دیدگاه ما را نسبت به عشق، روابط و ازدواج تغییر دهد. آیدا و شاملو به خاطر خودشان یکدیگر را دوست دارند و بس. احساس عشق بر تمام خواسته‌هایشان غلبه می‌کند و در نهایت، فقط خودشان و عشقشان برایشان می‌ماند. شاملو در این کتاب عشق را راه رسیدن به عظمت و کمال توصیف می‌کند.

شاملو در نامه‌هایی که برای آیدا نوشته، به عشق از منظری متفاوت می‌نگرد. شاملو در این کتاب نیز عشق را همچون خون در رگ‌هایش توصیف می‌کند تا با آن به درجه‌ی انسانیت و صفات انسانی برسد. او عشق را می‌خواهد تا توانایی‌ها، اراده و ایمان خود را تقویت کند. شاملو با عشقی که از آیدا می‌گیرد، از اسارت دنیایی بزرگ اما سبک رهایی می‌یابد. شاملو در خاک آیدا و در پناه آیدا ریشه می‌دهد، جوانه می‌زند و می‌شکفد.

شنیدن کتاب صوتی مثل خون در رگهای من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی مثل خون در رگ‌های من را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به شنیدن یک اثر عاشقانه خوب علاقه‌مند هستند. شنیدن این کتاب صوتی را همچنین به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که با آشناتر شدن با شخصیت احمد شاملو علاقه‌مند هستند.

چرا باید کتاب صوتی مثل خون در رگ‌های من با صدای میکائیل شهرستانی را بشنویم؟

در این روزگار که عشق تا حدی معنای خود را از دست داده است، شنیدن کتابی مانند مثل خون در رگ‌های من هم شیرین است و هم آموزنده. شاملو که همه‌چیز را درباره‌ی آیدا می‌گوید، دوباره به آیدا می‌رسد و آیدا سکوت می‌کند و چیزی نمی‌گوید تا شاملو او را با هنرش به حرف زدن وادار کند. کتاب صوتی مثل خون در رگ‌های من نه تنها از شیرینی عشق می‌گوید، بلکه راه عشق ورزیدن را می‌آموزد و شنونده را به تفکر وامی‌دارد. شنیدن این کتاب همچنین باعث می‌شود شخصیت شاملو را بهتر بشناسیم و با زوایای پنهان ذهن او آشنا شویم. با شنیدن این کتاب، سیر رشد عاطفی و درونی شاملو را پس از آشنایی با آیدا خواهیم دید و به تاثیر بی‌حد آیدا بر روحیه و شخصیت شاملو پی خواهیم برد. عشق آیدا به شکلی خاص و عجیب، شاملو را در مسیر تکامل قرار می‌دهد و کلمات را به ذهنش می‌آورد تا شعر پس از سال‌ها، مجددا در او جوانه بزند. هر نامه از این کتاب، نکات و پیام‌های کوچکی را درباره‌ی دوران عاشقی شاملو می‌گوید و اصول رابطه را برای هر زن و مردی روشن می‌کند.

درباره احمد شاملو

احمد شاملو (۲۱ آذر ۱۳۰۴ – ۲ مرداد ۱۳۷۹) متخلص به الف. بامداد، نویسنده، شاعر، مترجم، محقق، روزنامه‌نگار و فرهنگ‌نویس ایرانی بود که قالب شعر سپید را بنیان نهاد. آثار او به زبان‌های سوئدی، ترکی، کردی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و ... ترجمه شده است.

احمد شاملو را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین افراد در ادبیات معاصر فارسی یا شاید در کل ادبیات فارسی دانست. شعر آزاد بدیع او به نام شعر سپید، شعر فارسی را که قرن‌ها در بند قواعد کلاسیک شعر فارسی بود، احیا کرد و نقش اساسی در گذار آن به عصر مدرن را ایفا کرد. شمار پیروان احمد شاملو و شاعرانی که تحت تاثیر قالب شعر نوی او شعر سروده‌اند، برای اثبات حضور ماندگار او در ادبیات ایران کافی است. جهان‌بینی بدون مرز شاملو تحسین بین‌المللی و همچنین مخاطبان گسترده‌ای را در میان شعرخوانان ایجاد کرده است.

ازدواج شاملو دو بار به طلاق انجامید و او در نهایت با آیدا آشنا شد و تا پایان عمر با او زندگی کرد. تاثیر آیدا بر شاملو و زندگی‌اش به حدی بود که شاملو تحت تاثیر عشقی که به او داشت، پس از سال‌ها شعر نگفتن، مجموعه‌های آیدا: درخت، خنجر و خاطره و آیدا در آینه را سرود. شاملو درباره‌ی آیدا می‌گوید: «هر چه می‌نویسم برای او و به میل اوست... با آیدا کسی را یافتم که هرگز در زندگی‌ام پیدا نکرده بودم.»

درباره آیدا سرکیسیان

ریتا آتانث سرکیسیان، معروف به آیدا سرکیسیان، آخرین و سومین همسر احمد شاملوست. درخشش آیدا در آثار شاملو به وضوح دیده می‌شود و ما بخشی از لذتی را که از خواندن آثار شاملو می‌بریم، مدیون عشق و محبت آیدا هستیم. آیدا همچنین در تالیف و نگارش کتاب کوچه به شاملو کمک کرد. آیدا در کتاب بام بلند، از زندگی چهل ساله‌ی خود در کنار شاملو و شخصیت او می‌گوید. شاملو، آیدا را «صبور، پرستار و مومن» توصیف کرده است.

نسخه‌ی چاپی کتاب کتاب مثل خون در رگ‌های من در چه سالی منتشر شده است؟

نامه‌های موجود در کتاب مثل خون در رگ‌های من طی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ از طرف شاملو برای آیدا نوشته شده است، اما خود آیدا ۱۵ سال پس از درگذشت شاملو، یعنی در سال ۱۳۹۴ برای نخستین بار راضی به انتشار این نامه‌ها شد.

درباره میکائیل شهرستانی، گوینده کتاب

میکائیل شهرستانی در تاریخ ۱ اسفند سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر، گوینده، کارگردان و مدرس تئاتر است. شهرستانی در سال ۱۳۶۴ از مدرسه عالی بازیگری صدا و سیما فارغ‌التحصیل شد و نخستین حضور رسمی‌اش روی صحنه تئاتر در سال ۱۳۶۱ در تئاتر «سرود سرخ برادری» به کارگردانی ناصر نجفی و در سالن قشقایی تئاتر شهر بود. او از آن زمان در سمت بازیگر، کارگردان، طراح صحنه در تئاتر، تلویزیون، رادیو و سینما به فعالیت خود ادامه داده و در کنار کارگردانی و بازیگری به آموزش تخصصی بازیگری به علاقه‌مندان مشغول است.

میکائیل شهرستانی افزون‌بر آثار بسیاری در حوزه‌های یادشده، نمایشنامه‌های صوتی را هم کارگردانی کرده است؛ به‌عنوان نمونه می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

کارگردانی نمایشنامه صوتی «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر

 کارگردانی نمایشنامه صوتی «مکبث» نوشته ویلیام شکسپیر

نمایشنامه صوتی «یک روز دیگر» نوشته میچ آلبوم به صدا و روایت میکائیل شهرستانی

این هنرمند معاصر، جوایز گوناگونی را نیز به دست آورده است.

بخش‌هایی از کتاب صوتی مثل خون در رگ های من

«نمی‌دانم. نمی‌دانم این «بدترین شب‌ها» را شروع کرده‌ام یا دارم شروع می‌کنم. اما، به هر تقدیر، این ساعات تاریک و بی‌امید، این روزهایی که دست کم، اگر هیچ موفقیت دیگری درش نبود، این بود که به امید دیدار تو شروع می‌شد و حتی اگر هم در آخرین ساعات شب با نومیدی کامل، مثل دفتری بر هم نهاده می‌شد، باز این امید که فردا بتوانم ببینمت زنده نگهم می‌داشت، می‌دانی؟ از فردا صبح، دیگر این امید را هم از دست خواهم داد.

امید بزرگی بود که اقلاً روزی یک بار تو را ببینم. اقلاً این امید به من نیروی آن را می‌داد که صورتم را بتراشم و از قبر خودم خارج بشوم برای آن که آفتاب وجود تو به جسم رطوبت کشیده‌ی من بتابد. می‌دانستم که آیدای من امید و حرارت و آفتاب زندگی من با لبخندش در انتظار من است.

می‌دانستم که آیدای من با چشم‌هایی که پر محبت‌ترین نگاهش را به من بخشیده نگاهم خواهد کرد. می‌دانستم که آیدای من از من شکایت خواهد کرد که چرا ریشم را نتراشیده‌ام، و این، نیرویی بود برای آن که ریشم را بتراشم. می‌دانستم که آیدای مهربان من از من گله می‌کند که چرا با وجود آن که در کنارش هستم افسرده و کسلم، چرا با او حرف نمی‌زنم و چرا او را نمی‌خندانم؛ و این، انگیزه‌یی بود که شاد و سرمست باشم، همه‌ی غم‌ها و ناراحتی‌هایم را فراموش کنم و دمی را که در کنار او هستم شاد و خندان باشم.

اما از فردا این امید را ندارم. این امید را از خودم قیچی کرده‌ام و به دنبال آنچه کلید زندگی فردای ما باشد این شهر را ترک می‌کنم. آخرین باری که دیدمت، سه‌شنبه‌ی هفته‌ی پیش بود. چند دقیقه‌یی با تو بودم و بعد ترکت کردم که خودم را به دکتربرسانم. بدبختانه آن شب دکتر نیامد. تا نزدیکی‌های نیمه‌شب، تنها و بدبخت، در کوچه‌ها و پس‌کوچه‌ها پرسه زدم.»

معرفی نویسنده
عکس احمد شاملو
احمد شاملو

احمد شاملو در ۲۱ آذر ۱۳۰۴ در تهران به دنیا آمد. خانواده‌ی شاملو به واسطه‌ی شغل پدر، مرتبا مجبور بودند از شهری به شهر دیگر مهاجرت کنند. زندگی در استان‌های مختلف ایران آغازگر تحقیقات او در زمینه‌ی فولکلور ایرانی بود. شاملو ذوق بسیاری در موسیقی نیز داشت، اما هرگز نتوانست آن را به صورت دانشگاهی دنبال کند. شاید این اشتیاق سرکوب‌شده به موسیقی بود که بعدها در شعرهای او آشکار شد و او را وادار کرد که در شعر، به دنبال موسیقی کلام بگردد.

نظرات کاربران

Atiye
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

60 ت برا 3 ساعت ، نسخه چاپی کتاب میگیرم بصرفه تره

کاربر ۲۰۵۴۳۹۷
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

این چه قیمتیه؟خجالت بکشید واقعا

amir's'
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

آقا ۶۰ تومن چیه از کجا اوردین نمیرزه

𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
۱۴۰۱/۰۳/۲۳

... که عشقِ شاملو به آیدا هنوز زنده است...

MAH RO
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

تنها مشکل قیمت بالای فایل صوتی هست که میشه با تخفیف ها تهیه کردش. خوانش خیلی خوبی هم داره و خانم فرجاد و آقای شهرستانی به شدت انتخاب خوبی برای روایتش بودن مخصوصا آقای شهرستانی خیلی خوب حس ای عشق

- بیشتر
کاربر ۶۳۳۸۰۹۹Fatemeh.b2425
۱۴۰۲/۰۱/۲۸

کاش آدما کمی از غرورشان را با جرعه ای از عشق و محبت معاوضه کنند.😇🌱🫧💜

✨Dreamer Witch✨
۱۴۰۳/۰۱/۲۱

در کتاب توصیفات فوق‌العاده‌ای در مورد عشق بیان می‌شد، اما جوری نبود که مشتاق ادامه دادنش باشم و چندان مطابق سلیقه‌ی من نبود. گویندگی هم خوبی داشت.

R.Khabazian
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

به نظر من، نمونه ناب و نسبتا کامل یک عشق در دوره معاصر ما، عشق بین آقای شاملو و آیداست. بسیار ستودنی و شورانگیز است. آنقدر شورانگیز که تا مدت‌ها، طعم شیرین این عشق در کام تون باقی خواهد موند. واقعا باید عاشق بودن رو

- بیشتر
Asal Jamalpoor
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

گوینده بسیار زیبا روایت میکنند گویا خود جناب شاملو کتاب رو میخونن. متن دلنشین و عمیق کتاب با صداشون خیلی حال آدم رو خوب میکنه...

زمان

۳ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۴۹۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۴۹۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۷,۰۰۰
۵۸,۲۰۰
۴۰%
تومان