دانلود کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروم؛ زندگی در میان داشتن و بودن با صدای افشین اعتماد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروم؛ زندگی در میان داشتن و بودن اثر اریک فروم

دانلود و خرید کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروم؛ زندگی در میان داشتن و بودن

معرفی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی فروم؛ زندگی در میان داشتن و بودن

کتاب صوتی مقدمات روان‌شناسی فروم؛ زندگی در میان داشتن و بودن نوشتهٔ اریک فروم، ترجمهٔ سهیلا خداوردیان و با صدای گروهی از گویندگان منتشر شده است. این کتاب خلاصه‌شدهٔ دو کتاب دیگر اریک فروم (۱۹۰۰-۱۹۸۰) به نام‌های «داشتن یا بودن» و «هنر بودن» و همچنین سخنرانی‌های به چاپ نرسیده، مصاحبه‌ها و مشاهدات کاوشگرانهٔ او را دربردارد.

درباره کتاب مقدمات روان‌شناسی فروم؛ زندگی در میان داشتن و بودن

در این کتاب می‌آموزیم با درنظرگرفتن مشکلات و سختی‌هایی که هنر زیستن ما را با آنها روبه‌رو می‌کند، چطور می‌توانیم بدون راهنمایی، به تسلط بر این هنر امیدوار باشیم. در واقع، آموزش زیستن کار استادان زندگی، یعنی پیامبران در درجهٔ نخست و سپس افرادی مانند لائوتسه، بودا، توماس آکیناس، مایستر اکهارت، پاراسلسوس، اسپینوزا، گوته و شوایتزر است که اصول مشابهی را در قالب مفاهیمی متناقض آموزش داده‌اند، اما این تناقض تنها به چشم کسانی می‌آید که به‌جای تجربه‌ای که اصول به آن اشاره دارند، به واژه‌ها توجه می‌کنند.

شنیدن کتاب مقدمات روان‌شناسی فروم؛ زندگی در میان داشتن و بودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روانکاوان و پژوهشگران و دوستداران روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریک فروم

اریک سلیگمن فروم، روان‌شناس اجتماعی، روان‌کاو، جامعه‌شناس و فیلسوف انسان‌گرای اهل آلمان بود. او که تنها فرزند یک خانوادهٔ یهودی/ارتودوکس بود، تحصیلات آکادمیک خود را در سال ۱۹۱۸ در دانشگاه فرانکفورت ام ماین زادگاه خویش در رشتهٔ فلسفهٔ حقوق آغاز کرد. اما پس از دو نیم‌سال تحصیلی در دانشگاه هایدلبرگ، به مطالعهٔ جامعه‌شناسی پرداخت و در سال ۱۹۲۲ دکترای خود را در این رشته دریافت کرد. در اواسط دههٔ ۱۹۲۰، او به آموختن روان‌کاوی در آسایشگاه فریدا رایشمن در هایدلبرگ مشغول شد و به سال ۱۹۲۷ فعالیت درمانی خود را آغاز کرد.

بخشی از کتاب مقدمات روان‌شناسی فروم؛ زندگی در میان داشتن و بودن

«این اندیشه که خوب زیستن کاری آسان است، نسبتاً جدید است. البته همواره افرادی بوده‌اند که احساس می‌کردند اگر به لذت، قدرت و ثروت دست یابند، شادمان خواهند بود و آنچه نیاز دارند یاد بگیرند، راه خوب زیستن نیست، بلکه شیوهٔ کسب موفقیت است، به‌گونه‌ای که برای دستیابی به هدف خوب زیستن بسنده باشد. اما برخلاف این افراد و گروه‌ها، که اصل لذت‌جویی افراطی را از هر نظر به‌کار می‌بستند، در تمامی فرهنگ‌ها، برخی اساتید زندگی و اندیشه بودند که اظهار می‌کردند خوب زیستن هنری است که می‌باید آموخته شود و آموختن این هنر، تلاش، فداکاری، درک و بردباری می‌طلبد و اینکه، خوب زیستن برترین هنر است.

امروز اما، کسانی که راه و رسم زندگی را به آدمیان می‌آموزند (روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و سیاست‌مداران) یادگیری این هنر را آسان می‌شمارند. در واقع، چیزی فراتر از کتاب‌های راهنما برای یادگیری این هنر وجود ندارد. چه عاملی موجب این تغییر شگفت‌انگیز و شکل‌گیری این باور شده است که یادگیری زیستن ساده است، در حالی که تنها موضوع دشوار برای یادگیری، ساختن یک زندگی است؟

بخشی از پاسخ این پرسش، در کاربرد تمدن ماشینی نهفته است. تمدنی که در آن کار دستی جای خود را به خدمات ماشینی داده است. زمانی ساختن یک جفت کفش یا یک میز تکلیفی دشوار بود، که فرد ناچار می‌شد برای تسلط بر آن، سال‌ها مطالعه کند. حال تولیدکنندگان کفش یا میز مجبور نیستند سال‌ها مطالعه کنند و تعداد بسیار اندکی از مشاغل حرفه‌ای مستلزم آموزشی هستند که قابل مقایسه با آموزش یک استاد نجار است.

همین سادگی، بر حوزهٔ مصرف نیز غالب است. آشپزی، رانندگی، عکاسی و تقریباً تمامی اعمال مصرفی را می‌توان با حداقل مهارت، تلاش و تمرکز انجام داد و تنها کافی است که قواعد ساده‌ای را دنبال کنید. چرا زندگی باید هنر باشد و یادگیری آن تلاش زیادی را ایجاب کند، وقتی که کودکی می‌تواند تنها با فشار دادن دکمهٔ تلویزیون، دنیای کاملی را خلق کند؟»

نظرات کاربران

Payam Ebrahimi
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

با یک کتاب طرف نیستیم بلکه گزیده‌هایی از کتاب‌ها و مقالات و گفتگوها رو شامل می‌شه که چنین چیزی سلیقه‌ی من نیست. در عین حال که «سین» گوینده هم می‌زد و شنیدن رو سخت‌تر میکرد.

زمان

۵ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۳۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۳۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان