دانلود کتاب صوتی خسرو و شیرین با صدای حسن همایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی

دانلود و خرید کتاب صوتی خسرو و شیرین

نویسنده:نظامی گنجوی
گوینده:حسن همایی
گردآورنده:بهروز ثروتیان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خسرو و شیرین

کتاب صوتی خسرو و شیرین بازنویسی منظومه مشهور حکیم نظامی گنجوی است پرویز ثروتیان انجانم داده است. این کتاب با صدای گرم حسن همایی منتشر شده است. 

درباره کتاب خسرو و شیرین

داستان عاشقانهٔ خسرو و شیرین را نویسندگان دیگری جز نظامی هم ذکر کرده‌اند. فردوسی در شاهنامه و شاعران دیگر نسخه‌های مختلفی از آن با عنوان‌های «شیرین و فرهاد» نوشته‌اند. بعضی پژوهشگران معتقدند این داستان ریشه در داستان‌های فولکلور کردی منطقهٔ کرمانشاه دارد و نظامی که مادری کرد داشته با این داستان آشنا بوده و آن را بازسرایی کرده‌است.

نظامی این داستان را به سفارش شاه سلجوقی، سلطان ارسلان سرود. سلطان از نظامی خواسته بود که داستانی عاشقانه بسراید، ولی موضوع آن را مشخص نکرده بود، نظامی داستان خسرو و شیرین را انتخاب کرد که در همان ناحیهٔ محل زندگی او رخ داده بود.

این کتاب صوتی بازنویسی خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی (قرن هفتم هجری) است. خسرو وشیرین، دومین اثر منظوم عاشقانه-تراژدی از خمسۀ نظامی، شاعر شهیر فارسی در قرن هفتم است. این منظومه که مشتمل بر ۶۵۰۰ بیت است، داستان عشق خسرو پرویز، پادشاه ساسانی و شاهزادۀ ارمنی، شیرین، که بعدها ملکۀ ارمنستان می‌شود را روایت می‌کند.

بهروز ثروتیان با بازنویسی این شاهکار ادبی به نثر ساده و روان، خوانندگان جوان را با دیدگاه نظامی با تاریخ و فرهنگ و رسوم و عرف جامعه ایران قبل از اسلام آشنا می‌کند.

در خلال داستان، خواننده از یک روی شاهد ماجرای دلدادگی خسرو با همۀ ظلم‌ها و فسادش است و از سوی دیگر فرهاد عاشق پاکدل را می‌بیند که چگونه با درد عشق، ناجوانمردانه در راه شیرین جان می‌بازد. این داستان عاشقانه، قصۀ تلخی‌ها و سختی‌ها و جدایی‌هاست که با مرگ غم‌انگیز خسرو و شیرین پایان می‌یابد.

شنیدن کتاب خسرو و شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک عاشقانه ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

معرفی نویسنده
نظامی گنجوی
ایرانی

نظامی گنجوی -که امروزه یکی از ارکان ادبیات فارسی به شمار می‌رود- نه‌تنها شاعری منحصربه‌فرد، بلکه از سرآمدان روزگار خود در زمینه‌ی علوم عقلی و نقلی، از فلسفه‌ و کلام تا فقه و ادبیات عرب و حتی نجوم بوده و این تبحر در شعر او نیز نمود یافته است. در واقع نظامی را می‌توان حکیمی دانست که آتش نهفته در جانش، شاعری‌اش آموخت و از او داستان‌سرایی قهار ساخت که روایات منظومش سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل گشت و تاریخ ادبیات غنایی پارسی را به پیش و پس‌ازخود تقسیم کرد.

نظرات کاربران

Yasaman Servatian
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

لطفا متن را اصلاح کنید، پرویز خیر، دکتر بهروز ثروتیان

Rend e Hafez
۱۴۰۱/۰۴/۱۴

از این زیباتر دیگه ممکن نیست ! قلم زیبای شادروان دکتر ثروتیان نظامی پژوه نامی این مرز و بوم و روایت بسیار زیبای آقای همایی، یه شاهکار بوجود اوردن.. امیدوارم جناب همایی کتابهای دیگه ی این پکیچ رو هم روایت کنن

- بیشتر
korush
۱۴۰۱/۰۶/۱۱

با همین جذابیت و گوینده و کیفیت عالی مثنوی معنوی هم تولید و اجرا کنید واقعا فوق العاده میشه 🌺

مونا و پارسا
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

بسیار عالی بود.هم متن بازنویسی،هم مهارت و صدای گرم آقای همایی و هم موسیقی بی نظیری که به فراخور متن پخش میشد.ممنون بابت آثاری اینچنینی که باعث کشش بیشتر به ادبیات کهن و اصیل فارسی میشه.

Fereshte
۱۴۰۲/۰۸/۱۰

بسیار دلنشین و زیبا💞 البته قسمت مرگ فرهاد واقعا ناراحت کننده بود😔

بهزاد
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

نمونه ای که نوین کتاب گویاارائه کرده است خیلی خوب است وبایدالگووسرمشق قرارگیردمتأسفانه بعضی نمونه هاتنهابه مقدمه یاجزء کوچکی می پردازندکه معرف کامل کارنیست

زمان

۶ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۵۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۵۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۴۸,۳۰۰
۳۰%
تومان