دانلود کتاب صوتی دوباره فکر کن با صدای محسن زرآبادی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دوباره فکر کن اثر آدام گرانت

دانلود و خرید کتاب صوتی دوباره فکر کن

معرفی کتاب صوتی دوباره فکر کن

کتاب صوتی دوباره فکر کن اثر آدام گرانت به شرح جزئیات «قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم» می‌پردازد. آدام گرنت شما را به چالش می‌کشد تا در عقاید و باورهایتان تجدیدنظر کنید. دلیل او برای این کار، رها کردن شما از دام اعتقاداتی است که تاریخ‌گذشته‌اند. او عقیده دارد جهان اطراف ما با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است. در چنین دنیایی که هیچ‌چیز ثابت و همیشگی نیست، پافشاری بر تفکرات خود و پایبندی متعصبانه به آن‌ها شما را به دردسر خواهد انداخت.

انتشارات آگاه باشیم این کتاب صوتی را با صدای محسن زرآبادی‌پور منشتر کرده و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی دوباره فکر کن

کتاب صوتی دوباره فکر کن نوشته‌ی آدام گرانت، نویسنده‌ی آمریکایی است. این اثر در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شد و طولی نکشید که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. این کتاب تا کنون به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

گرانت به شما می‌آموزد که چگونه آمادگی ذهنی خود را حفظ کنید؛ باید دوباره بیندیشید و افکار پوسیده‌تان را دور بریزید. او ادعا دارد، انسان تنها با بازنگری و تغییر در عقایدش می‌تواند موفق شود. با این کار نه فقط به موفقیت کاری می‌رسید، بلکه زندگی شخصی رضایت‌بخشی نیز خواهید داشت.

آدام گرنت به روایت قصه‌ی کسانی می‌پردازد که توانسته‌اند با کمی تغییر در تفکرات خود، به خواسته‌هایشان دست یابند. او رویکردهای مختلف تجدیدنظر را بررسی می‌کند. کتاب صوتی دوباره فکر کن با توجه به دستاوردهای دانشمندان روانشناسی و علوم اجتماعی نوشته شده و همین موضوع، ارزش علمی آن را افزایش داده است.

این نویسنده عقیده دارد تعصب و پافشاری بر عقاید غلط مانع بسیار بزرگی در مسیر پیشرفت است. او نوعی خطای شناختی، با عنوان خطای حدس اولیه را معرفی می‌کند؛ به این معنی که اولین حدس یا تصمیم خود را بهترین آن‌ها بدانید. اما حقیقت این است که با بازنگری می‌توانید راهکارهای بهتری ابداع کنید.

این کتاب، هنر انعطاف‌پذیری را به تصویر می‌کشد و راه رسیدن به آن را نشانتان می‌دهد. شما یاد می‌گیرید که اشتباه خود را بپذیرید، در برابر آن‌ها عملکرد مناسبی داشته باشید و چالش‌های زندگی را با موفقیت پشت سر بگذارید. بازنگری باورها و تفکرات، تغییر آن‌ها و پایبندی به این دگرگونی کار پیش‌پاافتاده‌ای نیست. سختی‌های بسیاری در مسیر بهتر شدن وجود دارند اما تحمل رنج و زحمت در مقایسه با ثمره‌ی این تغییر، ناچیز است.

.

دانلود و شنیدن کتاب صوتی دوباره فکر کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی دوباره فکر کن مناسب کسانی است که به مطالعه‌ی مطالب روانشناسی و توسعه فردی علاقه دارند. همچنین افرادی که به دنبال گسترش کسب‌وکار خود هستند، می‌توانند نکات زیادی از این کتاب بیاموزند.

چرا باید این کتاب صوتی با صدای محسن زرآبادی پور را بشنویم؟

همه‌ی افراد، در هر سطح فردی که باشند، می‌توانند از آموزه‌های کتاب صوتی دوباره فکر کن بهره‌مند شوند. این کتاب به ما کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیری ذهنی خود را افزایش دهیم. مسیر یادگیری موضوعات جدید و حتی مخالف باورهایمان هموار می‌شود و می‌توانیم از راهکارهای خلاقانه‌ای برای دست‌یابی به موفقیت استفاده کنیم. همان‌طور که آدام گرنت اشاره می‌کند، دنیای اطراف ما با سرعت زیادی در حال تغییر است. اگر نتوانیم با این تغییرات همراه شویم، شکست خواهیم خورد. گرنت یادگیری مهارت بازنگری در افکار را تنها راه پیروزی می‌داند و آن را به ما آموزش می‌دهد.

خلاصه کتاب صوتی دوباره فکر کن

کتاب صوتی دوباره فکر کن مهارت بازنگری افکار و تجدیدنظر در آن‌ها را به شما می‌آموزد. آدام گرانت معتقد است همه‌ی آدم‌ها، فارغ از تفاوت‌هایشان به این مهارت نیاز دارند. از نظر او شک و تردید نه تنها ویژگی‌های بدی نیستند، بلکه می‌توانند انگیزه‌ای برای بهتر شدن باشند. گرنت نتیجه‌ی تجربه‌ها و مطالعات خود را در سه بخش جمع‌آوری کرده است.

قسمت اول به روایت زندگی کسانی می‌پردازد که با انعطاف‌پذیری و کنار گذاشتن تعصب به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند. هدف از این کار باز کردن ذهن شما است.

نویسنده در بخش دوم، روش‌هایی را بررسی می‌کند که به کمک آن‌ها می‌توان دیگران را به تجدیدنظر تشویق کرد. او برای این کار از اتفاقاتی که در طول تاریخ به وقوع پیوسته‌اند، مثال می‌زند. بخش سوم و آخر نیز از یک تجدیدنظر جمعی صحبت می‌کند. هدف از این کار تشکیل جامعه‌ای است که همیشه به دنبال یادگیری هستند.

شنیدن این کتاب صوتی به شما این امکان را می‌دهد که برای باری دیگر افکار و عقاید خود را بررسی کنید و آن‌ها در جهت بهبودی پیش ببرید. نتیجه‌ی این اقدام، دست‌یابی به موفقیت‌های بیشتر و در نهایت زندگی رضایت‌بخش است.

تجدیدنظر در عقاید پوسیده و منسوخ قدیمی به شما کمک می‌کند تا راهکارهای جدیدی برای پیش‌برد اهداف خود بیابید. در دنیایی که مدام در حال تغییر است، پافشاری و اصرار بر تفکرات گذشته و مقابله با بازنگری نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.

درباره آدام گرانت

آدام گرنت، نویسنده آمریکایی، متولد ۱۳ آگوست ۱۹۸۱ میلادی در ایالت میشیگان است. کودکی او در یک خانواده فرهیخته، با مادری معلم و پدری وکیل سپری شد. با وجود این که آدام در نوجوانی علاقه بسیاری به ورزش داشت، تحصیلات خود را در زمینه روانشناسی ادامه داد. او دوره کارشناسی را در هاروارد گذراند و بعدها موفق به دریافت مدرک دکتری از دانشگاه میشیگان شد.

گرنت در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک استادیار در دانشگاه کارولینای شمالی مشغول به کار شد. او فقط دو سال بعد و در سن ۲۸ سالگی توانست به هیئت علمی دانشگاه پنسیلوانیا بپیوندد. وی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میلادی، عنوان استاد برتر و نمونه را به خود اختصاص داد. تدریس و آموزش تنها کارهایی نبودند که آدام گرنت از پرداختن به آن‌ها لذت می‌برد. او در نوشتن هم دستی بر آتش داشت و امروزه به عنوان یک نویسنده برجسته شناخته می‌شود. سخنرانی‌هایی که گرنت در شبکه TED انجام می‌دهد، میلیون‌ها بیننده دارند. این نویسنده، یکی از ده مدیر جوان تاثیرگذار جهان است. او در فهرست مدیران برتر زیر ۴۰ سال مجله Fortune نیز قرار دارد.

درباره ترجمه فارسی کتاب

کتاب دوباره فکر کن با تلاش گروهی از مترجم‌های ایرانی به فارسی برگردانده و توسط نشر نوین و با مجوز نویسنده اثر منتشر شد. این کتاب که در فهرست آثار پرفروش جهان قرار دارد، در ایران نیز مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. مدتی بعد، نشر میلکان هم دست به انتشار نسخه‌ای از آن زد که به همت سبحان خسروجردی و فرزانه حاج‌خلیلی ترجمه شده بود. هردو ترجمه‌ی دوباره فکر کن به خوبی می‌توانند نکات کلیدی را منتقل کنند.

نقد کوتاه کتاب

کتاب صوتی دوباره فکر کن یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار توسعه فردی در جهان است. هربار مطالعه این کتاب می‌تواند درس‌های جدیدی به شما بیاموزد. بازاندیشی، یادگیری موضوعات جدید، آشنایی با عقایدی مخالف تفکرات خودتان و به زبانی ساده‌تر انعطاف‌پذیری ذهنی، مطالبی هستند که آدام گرانت به آن‌ها پرداخته است. توضیحات نویسنده درباره‌ی هر یک از این موضوعات، در عین‌حال که اهمیت زیادی دارند، گاهی اوقات طولانی‌تر از چیزی هستند که باید! به همین دلیل روند کتاب ممکن است برای برخی کمی کند پیش برود، اما با این وجود نباید مطالعه‌‌‌ آن را پشت گوش انداخت. موضوعاتی که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته‌اند، همگی پایه علمی دارند و از پژوهش‌های معتبر جمع‌آوری شده‌اند.

بخشی از کتاب صوتی دوباره فکر کن

قدرت ذهنی هیچ تضمینی برای چابکی نیست. هرچقدر هم ذهن‌تان قدرتمند باشد، فقدان انگیزه برای تغییر ذهنیت باعث می‌شود که فرصت‌های فراوان تجدیدنظر را از دست بدهید. تحقیقات نشان می‌دهد که هرقدر نمرهٔ بالاتری در تست هوش داشته باشید، احتمالش بیشتر است که اسیر کلیشه‌ها شوید، زیرا الگوها را سریع‌تر از دیگران تشخیص می‌دهید. و آزمایش‌های اخیر نشان می‌دهند که هرقدر باهوش‌تر باشید، کشمکش بیشتری با به‌روزرسانی باورهایتان خواهید داشت.

یک مطالعه به بررسی این فرضیه پرداخت که آیا نبوغ ریاضی می‌تواند موجب افزایش توانایی شما در تحلیل داده شود. آن‌ها چنین فرضیه‌ای را تایید کردند، البته درصورتی‌که آن داده‌ها دربارهٔ یک مسئلهٔ معمولی نظیر کشف یک راهکار برای درمان حساسیت پوستی باشند. اما چه می‌شود اگر همان داده‌ها متمرکز بر یک مسئلهٔ ایدئولوژیک -مثلاً در مورد قوانین حمل سلاح گرم در آمریکا- باشند که احساسات قدرتمند مردم را تحریک می‌کند؟

وقتی یک تحلیلگر کمّی باشید، دقت بیشتری در تفسیر نتایج خواهید داشت؛ البته تا جایی که هم‌راستا با عقاید خودتان باشند. اما وقتی الگوهای تجربی در تضاد با ایدئولوژی شما قرار گیرند، آن مهارت ریاضی هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت؛ بلکه حتی وبال گردن‌تان هم خواهد شد. هرقدر مهارت بهتری در پردازش اعداد داشته باشید، مشکلات بیشتری در تحلیل الگوهای مغایر با دیدگاه‌های خودتان خواهید داشت. پس از ارائهٔ شواهد مرتبط با ناکارآمدی طرح ممنوعیت حمل سلاح گرم، نابغه‌های ریاضی لیبرال نمی‌توانستند این اسناد را به‌درستی ارزیابی کنند. درحالی‌که محافظه‌کارها همین مشکل را با ارزیابی شواهد حاکی از کارآمدی این طرح داشتند.

در علم روانشناسی، حداقل دو سوگیری وجود دارد که هدایتگر این الگو هستند. یکی از آن‌ها سوگیری تایید است: همان چیزی را می‌بینیم که انتظار داریم. دومی هم سوگیری مطلوبیت است: همان چیزی را می‌بینیم که می‌خواهیم ببینیم. این سوگیری‌ها صرفاً مانع به‌کارگیری هوش‌مان نمی‌شوند، بلکه آن را منحرف می‌کنند تا همچون یک سلاح علیه واقعیت عمل کند. دلایلی می‌یابیم تا بیش‌ازپیش موعظه‌گر عقایدمان باشیم، با اشتیاق بیشتر به دادستانی پروندهٔ خود بپردازیم و سوار بر موج جناح سیاسی خود شویم. تراژدی آنجاست که عموماً مشکلات اندیشهٔ خود را متوجه نمی‌شویم.

معرفی نویسنده
عکس آدام گرانت
آدام گرانت

آدام گرانت نویسنده‌ی آمریکایی است که طی هفت سال متوالی، به عنوان برترین استاد دانشگاه وارتون انتخاب شده است. به عنوان یک روانشناس سازمانی، گرانت بررسی می‌کند که چگونه می‌توانیم انگیزه و معنا را در زندگی پیدا کنیم و حیاتی سخاوتمندانه و خلاقانه‌تر داشته باشیم. او همچنین به عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار در زمینه‌ی مدیریت در جهان شناخته شده و نامش اکنون بین نام اعضای گروه ۴۰ زیر ۴۰ مجله‌ی فورچون به چشم می‌خورد. فعالیت‌های گرانت تاکنون در دنیای تجارت و فناوری‌های بزرگ، بسیار تاثیرگذار بوده است و شرکت‌ها تا به امروز، سعی داشته‌اند اصول او را در فرهنگ‌ها و شیوه‌های کاری خود پیاده‌سازی کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۴۶۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۴۶۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان