دانلود کتاب صوتی خاطرات احمد احمد با صدای مهدی طهماسبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاطرات احمد احمد اثر محسن  کاظمی

دانلود و خرید کتاب صوتی خاطرات احمد احمد

نویسنده:محسن کاظمی
انتشارات:نشر سماوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خاطرات احمد احمد

نگارش این کتاب با مصاحبه های طولانی مدت احمد احمد، در تابستان ۷۶ آغاز شد. محسن کاظمی بیش از دو سال وقت گذاشت و بیش از ۷۰ ساعت با احمد احمد مصاحبه کرد و در نهایت ۴ سال طول کشید تا کتاب خاطرات احمد احمد آماده شود. این کتاب در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

خود احمد نقل کرده است تا پیش از سال 1376 بارها و بارها از مراکز و سازمان‌های مختلفی برای ضبط و ثبت و انتشار خاطرات وی به او مراجعه کرده بودند که او هر بار بنا به دلایل مختلفی از جمله «واهمه از مطرح کردن خویشتن»، از قبول پیشنهادهای آنها سر باز زده بود اما سرانجام محسن کاظمی مقاومت او را در هم شکست

درباره کتاب خاطرات احمد احمد

خاطرات احمد احمد برای اولین بار با نثر و روایت جدیدی شکل گرفت. زیرا نگاه تاریخی حاکم بر این کتاب و ذکر به‌موقع رویدادها و حضور به‌جا و مناسب شخصیت‌ها باعث شد شیوهٔ روایت این کتاب متفاوت با بسیاری از آثار خاطره‌گویی شود. به این شکل روایت بعد از آن خاطره‌نویسی تدوینی گفته‌اند.

"خاطرات احمد احمد" در 9 بخش و با موضوعاتی مانند؛ دوران کودکی و اوضاع خانوادگی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه، آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی(ره)، عضویت در انجمن ضدبهائیت، فعالیت در حزب ملل اسلامی، دوران دستگیری و زندان قزل قلعه و شکنجه های مرگبار، ازدواج و دستگیری مجدد، ارتباط با شهید اندرزگو و درگیری با ساواک، دوران انقلاب و تظاهرات مردمی و آزادی، جنگ تحمیلی و حضور در جبهه نوشته و تنظیم شده است.

در پایان کتاب اسناد و عکس های قابل توجهی از احمد احمد و بازتاب چاپ های گذشته کتاب او در میان خوانندگان آورده شده است.

درباره احمد احمد

احمد احمد در سال ۱۳۱۸ متولد شد. او در خانواده‌ای آشنا با مسائل سیاسی زندگی می‌کرد. سال ۱۳۴۴ به دلیل فعالیت در حزب مخفی ملل اسلامی (به رهبری سید محمد کاظمی بجنوردی) دستگیر شد. احمد احمد از جایگاه معلمی و از کلاس درس به پشت میز محاکمه و شکنجه کشیده شد و مدت‌ها تحت آزار و اذیت‌های شدید جسمی و روحی قرار گرفت ولی حاضر نشد دست از مقاومت بکشد و به خواسته‌های عوامل حکومت پهلوی تن در دهد. احمد احمد از مبارزان در دوره پهلوی دوم است. به دلیل نوع مبارزاتش با گروه های مبارز بسیاری همکاری و فعالیت داشته و به سبب آن چندین بار دستگیر، شکنجه و زندانی شده است. وی در آخرین برخورد با مأموران ساواک از ناحیه پا تیر خورد و مصدوم شد و توان حرکتی آن پا را برای همیشه از دست داد.

درباره محسن کاظمی

محسن کاظمی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و از فعالان عرصه خاطره نگاری و تاریخ شفاهی به شمار می‌رود. کاظمی متولد ۱۳۴۸ در تهران است. او پس از اخذ دیپلم در رشته اقتصاد در دانشگاه علامه طباطبائی پذیرفته شد و مدرک کارشناسی اش را از این دانشگاه اخذ کرد. وی در سال ۱۳۷۴ به‌عنوان وقایع‌نگار به هیئت معارف جنگ ارتش پیوست و تا سال ۱۳۷۷ در آنجا فعالیت داشت و سلسله گزارش‌هایی از سفرهای میدانی آن تهیه کرد. قسمتی از این گزارش‌ها تحت عنوان یادداشت‌های سفر شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۷۸ انتشار یافت.

کتاب خاطرات احمد احمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که مایل هستند با اشخاصی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی داشته‌اند و فداکاری‌های بیشماری کرده‌اند بیشتر آشنا شوند، مفید است.

بخشی از کتاب خاطرات احمد احمد

طی سال‌هایی که از انتشار خاطرات احمد می‌گذرد شاهد درخواست‌های بسیاری از سوی مردم بودم و هستم که می‌خواستند و می‌خواهند قهرمان کتاب را از نزدیک ملاقات کنند. احمد نیز تا جای ممکن آنها را در منزل میزبان بود و یا تا چندی پیش که به کمک عصا و چوب زیربغل به سختی پای رفتن داشت در نشستها و برنامههای انها در مراکز دانشگاهی و فرهنگی در تهران و شهرستان‌ها حضور می‌یافت. در تمامی این مدت احمد روز را بدون تماس تلفن و یا ملاقات حضوری در بیان خاطراتش نگذرانده است: نامه‌های بسیاری که در استقبال از این کتاب نوشته شده در آرشیو «واحد تاریخ شفاهی ادبیات انقلاب اسلامی» موجود است. خشنودی و اقبال جامعه ایرانی از کتاب خاطرات احمد احمد نقطه مقابلی نیز داشت و آن ناراحتی و عصبانیت مخالفین نظام جمهوری اسلامی بویژه سازمان مجاهدین خلق بود که حملات بسیاری به آن کردند، و کسی چون نادره افشاری، از اعضای سابق شورای ملی مقاومت در نوشته پرخاشگرانه تندی با عنوان «آن خودسوزی دلسوزی ملی!!» در اینترنت منتشر کرد و هادی شمس حائری، عضو بریده از سازمان مجاهدین در سالهای اخیر، نقدی ناراحت، مفصل و طولانی نگاشت.

نظرات کاربران

عبدالرضا
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

اطلاعات خوبی از طریق این کتاب کسب کردم. خصوصا در مورد شکل گیری و فضای حاکم بر مجاهدین خلق و تاثیری که این گروه بر اعضای خود میگذاره، تصویر خوبی منتقل میکنه.

پدرام
۱۴۰۲/۰۱/۲۶

این کتاب رو سالها پیش خوندم، یه بخشش هست که دوستاش سعی میکنن عقاید دینیشو تغییر بدن بهش میگن مقاومت تو به این دلیل هست که نماز میخونی یه وعده نماز نخون..... خودتون بخونید فوق‌العاده هست. اشک ریختم بارها با

- بیشتر

زمان

۱۳ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۰۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۳ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۰۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان