دانلود کتاب صوتی چطور در قطب شمال شنا کردم؟ با صدای گندم غلامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چطور در قطب شمال شنا کردم؟ اثر لوئیس پیو

دانلود و خرید کتاب صوتی چطور در قطب شمال شنا کردم؟

نویسنده:لوئیس پیو
گوینده:گندم غلامی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی چطور در قطب شمال شنا کردم؟

چطور در قطب شمال شنا کردم؟ یک سخنرانی تد از لوئيس پیو است که با صدای گندم غلامی می‌شنوید. پیو در این سخنرانی با شما درباره کار خارق العاده‌اش، شنا در قطب شمال سخن می‌گوید.

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

شنیدن چطور در قطب شمال شنا کردم؟  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

چطور در قطب شمال شنا کردم؟ را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات علمی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از چطور در قطب شمال شنا کردم؟

می‌خوام براتون راجع به شنا کردن تا قطب شمال حرف بزنم. تا شمالی‌ترین نقطه‌ی کل دنیا. شاید بهتر باشه حرف‌هام رو از پدرم که به‌تازگی از دنیا رفته شروع کنم. اون قصه‌گوی خوبی بود. جوری براتون داستان تعریف می‌کرد که شما احساس می‌کردید دقیقاً همون لحظه اونجا بودید. یکی از داستان‌هایی که وقتی پسربچه بودم زیاد برام تعریف می‌کرد، داستانِ اولین آزمایش اتمیِ بریتانیا بود. خودش اونجا بود و از نزدیک آزمایش رو دیده بود.

می‌گفت صدا به قدری زیاد بود و نور به قدری شدید بود که مجبور شده بود با دست‌هاش جلوی چشم‌هاش رو بگیره. می‌گفت انقدر همه جا روشن و پُر نور شده بود که می‌تونست مثل عکس‌های رادیولوژی، استخوان‌های انگشتش رو ببینه. می‌دونم که دیدن انفجار بمب اتم تأثیر خیلی خیلی بزرگی رو پدر مرحومم داشت. اون زمان‌ها تمام تعطیلاتم تو پارک ملی سپری می‌شد. پدرم تمام تلاشش رو می‌کرد تا به من برای حفظ دنیا انگیزه بده و نشون بده که دنیا چقد شکننده و آسیب‌پذیره.

همینطور از مکتشفان بزرگ هم برام تعریف می‌کرد. اون عاشق تاریخ بود. درباره‌ی کاپیتان اسکات می‌گفت که پیاده تا قطب جنوب رفت یا سر ادموند هیلاری که قله‌ی اورست رو فتح کرد. اینجوری شد که اگه اشتباه نکنم از ۶ سالگی آرزوی رفتن به مناطق قطبی رو داشتم. واقعاً دوست داشتم به شمالگان برم. یه چیزی راجع به اونجا وجود داشت که منو به سمت خودش می‌کشوند. و خب بعضی وقت‌ها خیلی طول می‌کشه تا رؤیاها به حقیقت تبدیل بشن. اما ۷ سال پیش برای اولین بار به شمالگان رفتم. و به قدری زیبا بود که تو ۷ سال گذشته هر سال ۱ بار به اونجا رفتم. واقعاً اون منطقه رو دوست دارم.

اما تو این مدت کوتاه دیدم که اونجا تغییرات بیش از حد زیادی داشته. خرس‌های قطبی رو دیدم که رو یخ‌های خیلی نازک برای پیدا کردن غذا راه می‌رفتن. جاهایی شنا کردم که قبلاً یخچال طبیعی بودن ولی عقب‌نشینی کرده بودن. و سال به سال یخ‌دریاهای کمتری هم دیدم. می‌خواستم دنیا بدونه که اونجا چه اتفاقی داره می‌افته.

طیِ ۲ سالِ قبل از شنای من، ۲۳ درصد از پوشش یخ‌دریای شمالگان ذوب شده بود. می‌خواستم یه تلنگر جدی به رهبران جهان بزنم تا بفهمن واقعاً چه اتفاقی داره می‌افته. برای همین تصمیم گرفتم این شنای نمادین رو تو بالاترین نقطه‌ی دنیا انجام بدم. جایی که باید یخ‌زده باشه اما به‌سرعت داره آب می‌شه. پیام من کاملاً واضح بود: تغییرات آب و هوایی واقعاً داره اتفاق می‌افته و باید در این رابطه کاری انجام بدیم. و همین الان هم باید انجام بدیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۰ دقیقه

حجم

۱۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ دقیقه

حجم

۱۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان