دانلود کتاب صوتی پول با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پول اثر یووال نوح هراری

دانلود و خرید کتاب صوتی پول

معرفی کتاب صوتی پول

یووال نوح هراری، نویسنده‌ای که در ایران بیشتر با کتاب معروفش، انسان خردمند شناخته مشی‌شود، در این کتاب صوتی با شما درباره موضوعی دم‌دستی‌تر به اسم پول سخن می‌گوید. او در این اثر با رویکرید تاریخی- فلسفی به پول می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی پول

 این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه vintage minis انتشارات پنگوئن بوده که در سال ۲۰۱۹ میلادی به در قالب کتابی کوچک و کم حجم منتشر شد. هراری در این کتاب تاریخچه پول را از اولین سکه‌های ساخت بشر تا دوران سرمایه‌داری در قرن حاضر بررسی کرده و نشان داده است که چگونه با وجود پیدایش ارزهای دیجیتال، همه ما با انقلابی بزرگ روبه رو هستیم. سه فصل کتاب هراری از یان قرارند: عطر پول، آیین سرمایه‌داری و گسست بزرگ. 

هراری در این کتاب ویرایشی از چند متنی که قبلا درباره پول در آثار دیگرش نوشته بود ارائه کرده است.

فصل اول کتاب تاریخچه پول و مبادلات انسان در ادوار مختلف و جوامع گوناگون را مرور می‌کند. در فصل دوم کتاب درباره پیشروی و رشد اقتصادی و پیدایش نطظام سرمایه‌داری  مشکلات ناشی از آن می‌گوید و تاکید می‌کند اقتصاد در بخش عمده‌ای از تاریخ قدر و اندازه یکسانی داشته است اما با رشد نظام سرمایه‌داری این ثبات بهم خورده و دست‌های اقتصادی شروع به رشد کرده‌اند و پول و مناسبات مالی حوزه‌های گوناگون زندگی بشر را فراگرفته‌اند.

هراری می‌گوید امروز اشراف‌زادگی جایش را به نخبگانی داده که معتقد به نظام سرمایه‌داری هستند و رشد اقتصادی را باارزش‌ترین و بالاترین خیر بشری می‌دانند.

هراری در فصل سوم از علت‌های وجود نظام لیبرال و تقابلش با الگوریتم‌های عصر جدید سخن می‌گوید. مشکلات ناشر از این الگوریتم‌ها را برمی‌شمارد و آینده بشر را با توجه به آنها ترسیم می‌کند  او در این فصل از در خطر بودن انسان حرف می‌زند، کمرنگ‌ شدن ارزش‌های اقتصادی و جدا شدن عنصر هوشمندی از بشر امروزی. 

او می‌گوید بشر امروزه در حال توسعه دادن نوعی از هوش غیرهوشیار و به دو از شعور است که مشاغل نیازمند هوش بالا را بهتر از بشر انجام می‌دهد؛ دلیل آن‌هم این است که تمام این وظایف بر اساس الگوها و الگوریتم‌ها انجام می‌شوند. الگوریتم‌هایی که انسان را از بازارهای کار بیرون می‌اندازند و باعث تجمع ثروت و قدرت در دست عده‌ای خاص و اندک می‌شوند.

 او معتقد است چندان دور از ذهن نیست که ما در قرن ۲۱ شاهد به وجود آمدن طبقه‌ای بزرگ از انسان‌های بی‌کارکرد و فاقد هرگونه فعالیت باشیم و این ضربه مهلکی به باور لیبرال به تقدس زندگی و تجارب انسانی وارد می‌کند. 

هراری این وضعیت را گسست یا انقلاب می‌خواند و معتقد است فناوری‌های جدید قرن کنونی ممکن است کاملا اختیار را از بشر سلب کند و الگوریتم‌های غیربشری را قدرتمند سازد. 

شنیدن کتاب پول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه جامعه‌شناسی و علوم سیاسی مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره یووال نوح هراری

یووال نوح هراری در سال ۱۹۷۶ در اسرائيل و در یک خانواده یهودی سکولار متولد شد. در بیست‌سالگی به انگلستان رفت و در دانشگاه اکسفورد درس خواند. دوباره به اسرائيل بازگشت و اکنون در این کشور و در دانشگاه اورشلیم تدریس می‌کند. تخصص او قرون وسطا و تاریخ جهان است.

هراری از دوران نوجوانی پرسش‌های بزرگی درباره زندگی داشت. درباره عدالت، قدرت و وجه تمایزهای انسان و حیوان. او کتاب‌ انسان خردمند را در پاسخ به چنین سوالاتی نوشت. کتابی که از زمان انتشاراش به پدیده‌ای بین المللی تبدیل شد. کتاب دومش انسان خداگونه نیز دربردارنده سوالات او و پاسخ‌هایش درباره آینده زندگی بشر است. 






نظرات کاربران

کاربر ۳۱۷۹۰۴۷
۱۴۰۱/۱۲/۲۲

خیلی عجیبه.تمام محتوای این کتاب در سه گانه ی قبلی یووال نوح هراری هست.بهتره اون کتابها رو مطالعه کنید.دیگه نیازی به خوندن این کتاب نیست

فرشته
۱۴۰۰/۰۹/۲۰

عالیه از هر نظر

zahra
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

کتابای انسان خردمند گشت و گذاری در تاریخ بشر و انسان خداگونه تاریخ مختصر آینده ۲۱ درس برای قرن ۲۱ رو از کجا پیدا کنم راهنمایی میکنین لطفا

مجید عابد
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

من این کتاب رو قبلا خوندم ولی نمی‌دونم از همین مترجم باشه یا خیر و در مورد صوتی اش هم نظری ندارم. به شدت از نظر محتوا پیشنهاد میکنم مخصوصا به دوستانی که می‌خوان در مورد تاریخچه و آینده پول و

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۲۴۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۲۴۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان