دانلود کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت با صدای افشین اعتماد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت اثر سعید مینویی

دانلود و خرید کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت

معرفی کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت

کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت؟ یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های اسپنسر جانسون است. او در این اثر کوتاه و تاثیرگذار روشی عالی برای مقابله با تغییرات را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. این داستان تمثیل‌گونه به منطبق شدن ما با تغییرات کمک می‌کند. 

نسخه صوتی این اثر را با ترجمه سعید مینویی و صدای افشین اعتماد می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت؟

چه کسی پنیر مرا برداشت؟ داستانی جالب، کوتاه و تاثیرگذار است که کمک تمثیل‌ها، روش همیشگی اسپنسر جانسون، روشی شگفت‌انگیز را پیش پای مخاطبانش قرار می‌دهد؛ این روش برای مواجه شدن و منطبق شدن با مشکلات عالی است. داستان به این صورت آغاز می‌شود:

چند دوست هم دانشگاهی، بعد از مدت‌ها دورهم جمع شده‌اند و درباره خودشان، زندگی و کارشان حرف می‌‌زنند. یکی از آن‌ها از داستانی می‌گوید که با شنیدنش زندگی‌اش را متحول کرده است به این ترتیب که داستان نگرش او را تغییر داده و این تغییر نگرش باعث پیشرفت او در مسیر شغلی و حرفه‌ای‌اش شده است. با این تعریف‌ها، همه مشتاق می‌شوند تا داستان را بشنوند و این داستان، ماجرای دو موش و دو انسان به نام های هم و هاو و اسنیف و اسکوری، است. آن‌ها به درون یک هزارتو رفته‌اند و باید به دنبال پنیری بگردند. ما نیز در این کتاب با این چهار نفر همراه می‌شویم و تغییراتشان را مشاهده می‌کنیم. 

هرکدام از آن‌ها نماینده بخشی از ابعاد پیچیده و ساده ما هستند و چیزهایی را فراتر از سن، جنسیت و نژاد و...نشان می‌دهند. اسپنسر جانسون در این داستان یک پیام برای مخاطبانش دارد و آن این است: ما از هر بعد وجودی خود که استفاده کنیم باز هم اشتراکاتی با دیگران داریم. ما ممکن است دربرابر تغییرات چندان پذیرا نباشیم اما نیاز داریم تا راه خود را از همه پیچ‌وخم‌های زندگی پیدا کنیم و زمان‌های حساس تغیییر را در زندگی‌مان بشناسیم. چه کسی پنیر مرا برداشت؟ همین مواجه شدن با تغییرات را به ما می‌آموزد.

کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت؟ را به تمام کسانی که خواهان پیشرفت و موفقیت در زندگی کاری و شخصی خودشان هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اسپنسر جانسون

دکتر اسپنسر جانسون، فیزیکدان و نویسنده‌ آمریکایی، در سال ۱۹۳۸ به دنیا آمد. او شهرتش را مدیون نوشتن کتاب‌هایی در زمینه‌ی خودیاری و موفقیت مانند چه کسی پنیر مرا برداشت؟ (چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟) و مدیر یک دقیقه‌ای است. کتاب‌های او به زبان‌های مختلف در دنیا ترجمه شده است و عموما در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار دارند. به اسپنسر جانسون لقب پادشاه تمثیل را داده‌اند، چرا که مهارت او در دریافت مسائل دشوار و پیچیده و ارائه و بیان راهکارهای ساده و آسان است.

او در سال ۲۰۱۷ در سن ۷۸ سالگی و بعد از یک مبارزه طولانی با سرطان لوزالمعده از دنیا رفت.

بخشی از کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا برداشت؟ 

موش‌ها مسائل را بیش از اندازه موشکافی نکردند. برای موش‌ها مسئله و راه‌حل هر دو به اندازه کافی ساده بود. موقعیت پنیر ایستگاه (پ) تغییر کرده بود و آنها هم می‌بایست تغییر می‌کردند. آنها هر دو به پیچ و خم راه‌ها نگاه کردند. اسنیف با دماغش شروع به بو کشیدن کرد. اسکاری هم شروع به دویدن در پیچ و خم راه‌ها کرد و اسنیف هم سریعاً به دنبال او شروع به دویدن کرد.

آنها تصمیم گرفتند که هر چه زودتر به دنبال منبع جدید پنیر بگردند. کمی بعد در همان روز هِم و هاو به ایستگاه پنیر (پ) رسیدند. آنها متوجه تغییرات اندک روزانه در مقدار پنیر نبودند، بنابراین فکر می‌کردند این پنیر همیشه در آن جا خواهد بود.

آنها آمادگی لازم را برای این حقیقت نداشتند. هِم فریاد زد: « پنیر کجاست؟ » و همین طور فریاد می‌زد که چرا هیچ پنیری نیست؟ فکر می‌کرد اگر بیشتر داد بزند، پنیرها برمی‌گردند. او با خشم گفت: « چه کسی پنیر مرا برداشت؟ » سپس دست به کمر زد و با بلندترین صدا فریاد کشید که: « این منصفانه نیست! ». هاو هم با ناباوری سر تکان داد. او هم به همان اندازه فکر می‌کرد که باید در ایستگاه (پ) پنیر باشد. بنابراین او هم مدتی طولانی منجمد و شوکه آن جا ایستاد. او هم برای چنین چیزی آمادگی نداشت.

معرفی نویسنده
عکس اسپنسر جانسون
اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی آمریکایی است که احتمالا کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است! قله‌ها و دره‌ها یکی از آثار این نویسنده است.

نظرات کاربران

Hasti_6
۱۴۰۱/۰۴/۰۴

به عنوان یه تلنگر برای وقت هایی ک پافشاری بیش از داره تورو از پا درمیاره ، برای من الهام بخش بود با وجود سادگی داستان و قابل حدس بودن حرکات اون شخصیت ها اما بعدهای مختلفی از هر انسان

- بیشتر
pooran
۱۴۰۰/۰۹/۰۴

به نظر من با تخفیف ارزش خرید داشت ، و ایده جالبی به ذهن می داد ،در حقیقت نگرش من را نسبت به تغییر در برخی مسائل عوض کرد ، داستان خیلی ساده اما مفید و گویندگی یکنواخت بود.

کاربر 7592125
۱۴۰۲/۰۹/۲۲

واقعا عالی هست و در زندگی بدردمیخوره

زمان

۱ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۱۰۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۱۰۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان