دانلود کتاب صوتی ژاک لاکان با صدای فریاد موسویان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ژاک لاکان اثر شون هومر

دانلود و خرید کتاب صوتی ژاک لاکان

معرفی کتاب صوتی ژاک لاکان

کتاب صوتی ژاک لاکان نوشته شون هومر است که با ترجمه محمدعلی جعفری و محمد ابراهیم طاهایی و صدای فریاد موسویان منتشر شده است. مکتب روان‌کاوی ژاک لکان پیچده و مشکل است. شون هومر با نوشتن کتابی که در آن ساختار موضوعی طراحی کرده و مباحث مفهومی و تفاسیر آن را با دقت ذکر کرده است به شناخت ژاک لاکان کمک می‌کند. 

درباره کتاب ژاک لاکان

ژاک ماری امیل لاکان در آوریل ۱۹۰۱ در پاریس متولد شد. او فرزند ارشد امیلی و آلفرد لاکان از سه فرزندشان بود. مادرش از خانواده‌ای ثروتمند بود و پدرش نیز با مادرش با هم کار می‌کردند. مادرش کاتولیکی معتقد بود. در ۱۹۱۹ برادر جوان‌ترش به دنبال مذهب رفت و عضو صومعه شد. در همین زمان ژاک جوان به کمک یکی از عمه‌هایش که فهمیده بود او خیلی باهوش است به کالج یسوعی استانیسلاس رفت. او از سربازی معاف شد و به دنبال روانپزشکی رفت. 

 در همین زمان او به شکلی تخصصی مطالعهٔ فلسفه را آغاز کرد و به خصوص به فیلسوفانی چون کارل یاسپرس و مارتین هایدگر علاقه‌مند شد و هم‌زمان در سمینارهای هگل‌شناسی الکساندر کوژِو نیز شرکت میکرد. لاکان در این دهه و تا سال ۱۹۳۸ گاهی روانکاوی را نیز با رودولف لوونشتین پیگیری می‌کرد.

ژاک لاکان روانکاو و روانپزشک فرانسوی بود که از مشهورترین روان‌شناسان پیرو تفکر فروید بود. با ارائه سمینارهای سالانه در پاریس از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۸۱، کار لاکان با ایجاد تأثیر قابل توجهی بر فلسفه و نظریه فرهنگی در زمینه‌هایی مانند پساساختارگرایی، نظریه انتقادی، نظریه فمینیستی و نظریه فیلم، چشم انداز روشنفکری فرانسه و بین المللی را برجسته کرده است. او از پیروان و علاقه‌مندان به سوررئالیسم بود و  با آندره بروتون، ژرژ باتای، سالوادور دالی و پابلو پیکاسو معاشرت داشت.

لاکان طیف وسیعی از مفاهیم فرویدی را تأکید کرد که بر بعد فلسفی اندیشه فروید تأکید می‌کند. او مفاهیمی را از ساختارگرایی در زبان شناسی و انسان شناسی برای توسعه مفاهیم روانکاوی وارد این حوزه از تفکر کرد و آنها را با ناخوداگاه پیوند زد. او در کار خود با با استفاده از فرمول های منطق ریاضی و توپولوژی، ایده‌های خود را تقویت کرد. پیش گرفتن این جهت جدید و معرفی نوآوری‌های بحث برانگیز در عمل بالینی، منجر به اخراج لاکان و پیروانش از انجمن روانکاوی بین المللی شد. اما او ادامه داد و نظریاتش بسیار برای جامعه روان‌شناسی مهم است. این کتاب به شما کمک می‌کند این روان‌کاو را بهتر بشناسید. 

شنیدن کتاب ژاک لاکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌کاوی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فریاد موسویان

فریاد موسویان متولد ۱۳۶۵ شاعر، ترانه‌سرا و گوینده کتاب‌های صوتی است. او لیسانس روان‌شناسی بالینی خود را از دانشگاه خوارزمی گرفته است و مقطع کارشناسی ارشد زبان‌شناسی را در دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کرده است. ده‌ها کتاب شعر و داستان و روان‌شناسی و ... را با صدایی گرم و لحنی گیرا صوتی کرده است. صدای او بسیار قوی است و همین موضوع طرفداران خاص خود را در بین علاقه‌مندان به کتاب صوتی دارد.

بخشی از کتاب  ژاک لاکان

 روان شناسی سنتی می گوید که آگاهی از خود از آگاهی تدریجی و روزافزون نوزاد از بدن مادی‌اش ناشی می‌شود. اما هانری والون روان شناس می‌گوید که استدلال مذکور کمابیش دور است، به این معنا که بدیهی فرض می‌کند که نوزاد از همان ابتدا سطحی از آگاهی از خود را در اختیار دارد تا بعد بتواند از بدن خود، آگاه شود. در نتیجه او می‌گوید که کودک نه تنها باید از بدنش و عملکردهای آن آگاه شود، بلکه هم زمان باید آگاهی از محیط اطراف‌اش و دنیای خارج را نیز بپرورد تا بتواند خود را از محیط بیرونی تفکیک کند. به عبارت دیگر افراد برای این که هویت خود را به عنوان خودهای منسجم خودمختار تعیین کنند، ابتدا باید خودشان را از دیگران و محیط اجتماعی شان تفکیک کنند. والون استدلال می‌کند که فرایند اصلی در این احساس نوخاسته نوزاد از خود، قابلیت او در تشخیص خود از روی بازتاب یا تصویر آینه‌ای خویش و همزمان تفکیک خود از این بازتاب است. تصویر بازتابیده برای نوزاد نوعی معماست.

نظرات کاربران

نیلوفر
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

سلام. لطفا کتابهای بیشتری راجع به سوژه لاکانی و کلا روانکاوی لاکانی در اپ قرار بدهید. تشکر

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۵۴۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۵۴۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان