دانلود کتاب صوتی خداحافظ پدر با صدای اعظم حبیبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خداحافظ پدر اثر فقیر بایکورت

دانلود و خرید کتاب صوتی خداحافظ پدر

معرفی کتاب صوتی خداحافظ پدر

کتاب صوتی خداحافظ پدر کتابی مشهور از نویسنده اهل کشور ترکیه فقیر بایکورت است. بایکورت به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان ترک شناخته می‌شود. این کتاب با ترجمه شهرام دشتی و صدای اعظم حبیبی و کامبیز سرداری منتشر شده است. 

درباره کتاب خداحافظ پدر

کتاب خداحافظ پدر شامل ۱۳ داستان کوتاه درباره زندگی مردم ترکیه است. این داستان‌ها نتیجه دیده‌ها و شنیده‌ها و زندگی خود بایکورت در روستاهای آناتولی است در بخش دیگری او زندگی وخاطرات کارگران مهاجر ترک در کشور آلمان را موضوع داستانش قرار داده است. 

کتاب خداحافظ پدر بخش مهمی از دنیای کامل نویسندگی فقیر بایکورت را به مخاطبان ادبیات داستانی نشان می‌دهد. 

حقایق مربوط به وطن و زندگی انسان که در شکل گیری دنیای داستان‌های کوتاه او بسیار واضح است و به نوعی مهم‌ترین ویژگی نوشته‌های بایکورت است. 

در خداحافظ پدر این ۱۳ داستان را می‌شنوید:

خداحافظ پدر، عادل بیک دهان کج، روانداز گهواره، عسل صخره، ده هزار ارابه گاوی،‌ پسر زندانی، کارگران در مغازه بزرگ، وقتی دسته عروسی می‌گذشت، مونیکا، دلمه هندوانه، استاد ددل، گرفتارچنگال مار شدن، علف هرزه خاردار.

فقیر بایکورت نویسنده اهل ترکیه است که جوائز بسیاری را در عرصه فرهنگ کسب کرده است. بایکورت در سال ۱۹۹۹ در شهر اسن آلمان دیده از جهان فرو بست. 

شنیدن کتاب خداحافظ پدر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خداحافظ پدر

وقتی حاجی می‌آمد اتاق‌ها گوش تا گوش پر می‌شد وقتی آهنگ‌های رقص کوراغلو، سبدچی اوغلو، هودایدا، را می‌نواخت همه بلند می‌شدند و شروع به رقص می‌کردند.به هرکسی که می‌رقصید چهار پنج لیره انعام می‌دادند. این‌ها راجمع کرده و به حاجی می‌دادند. حاجی از این کار ناراحت می‌شد و می‌گفت:

"وقتی پای پول به میان می‌آید لذت کار از بین می‌رود".

ولی این کار در روستاها خودنمایی بود. در عروسی هرکسی که پول بیشتری جمع می‌شد برای صاحب عروسی نوعی افتخار محسوب می‌شد.

حاجی واقعا متواضع و فروتن بود اصلا به کم و زیادی پول اهمیتی نمی‌داد. اگر فقیر یا تهیدستی او را دعوت می‌کرد، می‌رفت. به هرچه که می‌دادند قانع بود و می‌گرفت و با پای پیاده برمی‌گشت. بارها و بارها در برف و بوران خیس شده بود و در طوفان و گردباد گم شده بود ولی باز هم می‌رفت.


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۸۸۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۸۸۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان