دانلود کتاب صوتی اضطراب وضعیت با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اضطراب وضعیت اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی اضطراب وضعیت

معرفی کتاب صوتی اضطراب وضعیت

کتاب صوتی اضطراب وضعیت -که با نام اضطراب موقعیت نیز شناخته می‌شود- یکی از کتاب‌های تحسین شده آلن دوباتن است که تمام آنچه را که به مضطرب شدن، منجر می‌شود، معرفی می‌کند و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد که بتوانیم با اضطراب و استرس، خداحافظی کنیم.

این اثر بنا به تعریفی که روزنامه «سان‌فرانسیسکو کرونیکل» ارائه داده است، اینچنین است: «کتابی سخاوتمند و انسانی که راه‌حل‌هایی برای اضطراب موقعیت پیشنهاد می‌دهد. راه‌حل‌هایی که انسان را به فکر وامی‌دارد... پاسخ دوباتن که با نقل‌قول‌هایی روشنگر و آثار هنری شگفت‌انگیز محکم شده است، به همان اندازه که متقاعدکننده است، زیرکانه هم بیان شده. اکتشافی خواندنی و باارزش در مورد ترس ما از جایگاهمان در جامعه و اینکه چگونه می‌توانیم نگرانی‌هایمان را کاهش دهیم.»

انتشارات نوین کتاب گویا، نسخه صوتی این کتاب را با ترجمه مهدی نمازیان و صدای میلاد فتوحی منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی اضطراب وضعیت

اضطراب و استرس از جمله امور جهانی دنیای امروز ما و جز جدایی‌ ناپذیر از زندگی ما هستند. استرس تقریبا می‌تواند تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی را دربر بگیرد و زندگی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

آلن دوباتن در کتاب صوتی اضطراب وضعیت (اضطراب موقعیت) تلاش می‌کند تا تمام عواملی را که منجر به ایجاد استرس می‌شود، بیان کند و راهکارهایی ارائه دهد تا بتوانیم با اضطراب خداحافظی کنیم.

این کتاب صوتی دو فصل دارد: فصل اول به معرفی عوامل استرس‌زا اختصاص دارد. به این ترتیب به ریشه یابی این مشکل می‌پردازد و ما را با تمام چیزهایی آشنا می‌کند که می‌تواند سبب شود اضطراب در ما ایجاد شود. به خصوص مسائلی که امروز جهانیان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فصل دوم کتاب، به راه‌ها اختصاص دارد. آلن دوباتن معتقد است که ما باید درباره این مشکل جهانی آگاهی زیادی داشته باشیم. چون بهترین‌ راه مقابله با آن، کسب دانش و اطلاعات است و سپس، می‌توانیم برای مبارزه اقدام کنیم. او راه‌حل‌هایش را در قالب هنر، ادبیات، دین و فلسفه بیان می‌کند و مثال‌های بسیاری از زندگی افراد بزرگ جهان می‌آورد. اما یکی از مهم‌ترین راهنمایی‌های او این است که تلاش کنیم از کلیشه‌ها رها شویم و با نگاهی نو به مسائل جهان نگاه کنیم.

کتاب صوتی اضطراب وضعیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی اضطراب وضعیت برای تمام کسانی که از مسئله اضطراب رنج می‌برند، یک کتاب مفید است.

درباره آلن دو باتن

آلن دو باتن در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ در زوریخ به دنیا آمد و در انگلستان بزرگ شد. او یک نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است. او در سال ۲۰۰۳ ازدواج کرده است و دو فرزند پسر دارد.

در سال ۲۰۰۸ او یکی از اعضای هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی بود. آلن دو باتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه کاره رها کرد. اولین کتاب آلن دو باتن جستارهایی در باب عشق نام داشت که در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

بسیاری از آثار آلن دو باتن به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند. تسلی بخشی‌های فلسفه، جستارهایی در باب عشق، سیر عشق، هنر سیر و سفر، در باب اعتماد به نفس و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، از آن جمله‌اند.

بخشی از کتاب صوتی اضطراب وضعیت

تا قبل از سن مشخصی آنچه انجام می‌دهیم زیاد برای کسی مهم نیست. بودن به‌تنهایی برای ما مهر و محبتی بی‌قیدوشرط به‌ارمغان می‌آورد. می‌توانیم آزادانه آروغ بزنیم، از ته دل فریاد بکشیم، کارد و چنگال را روی زمین بیندازیم، روزها را به زل‌زدن بی‌هدف به بیرون از پنجره بگذرانیم، و در گلدان قضای حاجت کنیم و با این تفاسیر بدانیم کسی خواهد آمد تا مویمان را نوازش کند، لباس‌هایمان را عوض کند، و برایمان آواز بخواند. بیشتر عمرمان را بر کرهٔ خاکی در آغوش مادر سپری می‌کنیم. مادری که چیزی بیش از آن‌که زنده بمانیم از ما نمی‌خواهد. حتی آنان که مادر خودمان نیستند، چه مرد و چه زن، نیز با همان عطوفت و مهربانی با ما برخورد می‌کنند: آن‌زمان که ما را هنگام خریدهای خانواده با ایشان می‌بینند به ما لبخند می‌زنند، از دیدن طرح‌های زیبای لباس‌هایمان به وجد می‌آیند و در موردش اظهارنظر می‌کنند، و اگر بخت یارمان باشد، حیوانی پشمالو یا یک قطار با ریلی چوبی و یک جعبه سیگنال برایمان هدیه می‌آورند و این کارها را فقط برای خاطر خودمان انجام می‌دهند.

اما این روزگار شیرین دیری نمی‌پاید؛ از آن زمان که تحصیلاتمان را به‌اتمام برسانیم مجبور خواهیم شد تا جایگاه خویش را در جهانی تصاحب کنیم که نوع جدیدی از مردمان بر آن حکومت می‌کنند. مردمانی که رفتارهایشان با نوازش‌های مادرانه بسیار متفاوت است و کردارشان منشأ اصلی نگرانی‌هایمان از موقعیت و جایگاهمان است: «فخرفروشان». گرچه برخی دوستان و عشاق ــ همان‌ها که در ایام توانگری‌مان به محبتشان ایمان می‌آوریم ــ از گزند تفرعن و فخرفروشی در امان بمانند، دلیل نمی‌شود که در مواجهه با افلاس و رسوایی‌مان رابطهٔ دوستانه‌شان را با ما را منکر نشوند. عموماً به‌ناچار مجبور می‌شویم تا بر طریقی قدم گذاریم که عنایات فخرفروشان در آن شرط اصلی است.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

mohammad javad rabiee
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

اگر به فلسفه، تاریخ و هنر علاقه‌مند هستید، شاید این کتاب مفید باشه ولی تو حوزه توسعه فردی اصلا کارآمد نبود. ادبیات دشوار ترجمه کسل‌کننده و خسته‌کننده بود. من به پیشنهاد مجتبی شکوری در یکی از برنامه‌های کتاب باز کتاب

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۴۷۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۴۷۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان