دانلود کتاب صوتی گجسته دژ با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گجسته دژ اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی گجسته دژ

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:حسین نصیری
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی گجسته دژ

کتاب صوتی گجسته دژ نوشته‌ صادق هدایت، ماجرای عجیب و وهم‌آلودی زنی به اسم «خورشید» را روایت می‌کند که دخترش ماه‌گرفتگی عجیبی روی پیشانی‌اش دارد و همین موضوع باعث بروز اتفاقات وهم‌انگیزی می‌شود. این داستان اولین‌بار در مجموعه داستان «سه قطره خون» چاپ شد.

درباره کتاب صوتی گجسته دژ

فضای این داستان‌ از هدایت پر از رمز و راز است به این ترتیب وقتی داستان را می‌شنویم، عمیقا تحت تأثیر فضاسازی‌های آن قرار می‌گیریم. اما ماجرا از چه قرار است؟

داستان از جایی آغاز می‌شود که «روشنک» دختر خورشید، هر روز برای آبتنی به رودخانه دهی می‌رود که در آن زندگی می‌کنند و همین کارش باعث شده تا مردم ده درباره‌اش بدگویی‌های فراوانی کنند. کوشک ویرانی در نزدیکی رودخانه وجود دارد که همه مردم ده آن را بدشگون می‌دانستند و نام این خرابه را «گجسته دژ» گذاشته بودند. سال‌ها بود که مردی لاغر به نام «خشتون» در آن سکونت گزیده بود و ظاهری شبیه به جادوگران داشت و کارهای عجیبی می‌کرد. او در تلاش برای یافتن اکسیری بود که مس را به طلا بدل می‌کند و برای این کار نیاز به سه قطره خون از دختری باکره دارد.

خشتون فقط بعد از غروب آفتاب با لباس سیاهی از آن برج خارج می‌شد و از روی تپه‌ها چوب خشک جمع می‌کرد. روزی که روشنک در رودخانه مشغول آبتنی بود، خشتون او را دید و چشمانش برق زد. چراکه با سه قطره خون او می‌توانست اکسیری را که می‌خواهد درست کند و به اسرار جادوگران آگاه شود. اما در لحظه آخر به چیزی پی می‌برد که همه چیز را برایش خراب می‌کند...

کتاب صوتی گجسته دژ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به داستان‌های کوتاه فارسی و آثار صداق هدایت علاقه دارید، از شنیدن کتاب صوتی گجسته دژ لذت خواهید برد.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت نویسنده بزرگ ایرانی و یکی از اولین بنیان‌گذاران ادبیات داستانی مدرن ایران بود که آثار برجسته‌ای از خود به جا گذاشته است. صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ در خانواده‌ای صاحب منصب و اهل‌قلم به دنیا آمد. او تحصیلاتش را از دارالفنون آغاز کرد و پس از مدتی وقفه، در مدرسهٔ فرانسوی سن‌لویی آن را ادامه داد.

وی در داستان‌نویسی، همان جایگاهی را دارد که نیما در شعر فارسی. هر دو آن‌ها فرزند زمانهٔ خود بودند؛ نگاه و صدایی نو داشتند، و خواهان ایجاد تحول اساسی در فرم و محتوای ادبیات فارسی بودند. به‌علاوه، هر دو در کار خود با حمله‌ها و کج‌فهمی‌های بی‌شماری مواجه شدند. بااین‌حال، هم نیما یوشیج و هم صادق هدایت، در نهایت موفق به ایجاد چنان تغییرات اساسی‌ای در ساختمان شعر و داستان فارسی شدند که کمترین ارمغان آن، ظهور استعدادهایی چون مهدی اخوان ثالث، رضا براهنی، هوشنگ گلشیری و... در نسل‌های بعدی بود. 

هدایت علاوه بر نوشتن داستان‌های کوتاه و بلند ارزشمندی مانند بوف کور، آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌ است. ازجمله آثار مهم و تأثیرگذار هدایت می‌توان به «سه قطره خون»، «علویه خانم»، «بوف کور» «در فواید گیاهخواری» و «سگ ولگرد» اشاره کرد. صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعهٔ ۸۵ گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.

بخشی از کتاب صوتی گجسته دژ 

راجع به این زن و مرد حکایت‌های شگفت‌آوری سر زبان مردم ده بود. می‌گفتند که این مرد اسمش خشتون نیست و ملاشمعون یهودی است، هفت سال پیش با یک نفر درویش وارد دیلبر شدند و بعد در خرابهٔ گجسته‌دژ جای گزیدند، رفیق ملاشمعون پس از چندی نابود شد و کسی نمی‌دانست چه به سرش آمده. حالت و وضع خشتون این مسئله را تأیید می‌کرد. بعضی می‌گفتند که او ریاضت‌کش است. روزی یک بادام می‌خورد و با ارواح و جن‌ها آمیزش دارد. برخی معتقد بودند که از کوه دماوند کبریت احمر آورده و مشغول ساختن کیمیاست، رفیقش را کشته و از روی کتاب جفر و طلسمات او کار می‌کند. دسته‌ای می‌گفتند که در آن بارو گنج پیدا کرده و دوتا دختر که در ده گم‌شده بودند، کار او می‌دانستند و معتقد بودند که هر کس در چشم‌های او نگاه بکند، افسوس خواهد شد.

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

یکی از بهترین داستان های صادق هدایت که هر کسی از شنیدنش لذت میبرد

زمان

۲۷ دقیقه

حجم

۲۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۷ دقیقه

حجم

۲۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶,۹۰۰
۱۵,۲۱۰
۱۰%
تومان