دانلود کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی با صدای عماد ارغند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی اثر استیون هاوکینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی

گوینده:عماد ارغند
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
،
امتیاز:
۴.۱از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی

کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی؛ تئوری همه چیز، اثری از استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته است. این کتاب که بر اساس سخنرانی‌های هاوکینگ در دانشگاه کمبریج نوشته شده است، به تمام سوالات ما درباره جهان هستی و کیهان شناسی، پاسخ می‌دهد.

نشر صوتی واوخوان این اثر را با ترجمه صالح خواجه دولویی و صدای عماد ارغند منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی؛ تئوری همه چیز

جایگاه ما در جهان هستی کجاست؟ ما چطور می‌توان از تئوری همه چیز سر دربیاوریم؟ اینها سوالاتی بودند که مردی از خود پرسید و با وجود بیماری، به دنبال جوابش رفت. استیون هاوکینگ که یک فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته است، در این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌هایش را گردآوری کرده است که به تمام سوالات مرتبط با علم فیزیک و کیهان‌شناسی، جواب می‌دهد.

در بخش‌های مختلف این اثر درباره جهانی که در آن زندگی می‌کنیم و در حال انبساط است می‌شنویم، در ادامه به سراغ سیاهچاله‌ها، بحث محبوب هاوکینگ می‌رویم و بررسی می‌کنیم که آیا سیاهچاله‌ها، واقعا اینقدر سیاهند یا نه؟ درباره مبدأ و سرنوشت جهان می‌خوانیم و جهت زمان را دنبال می‌کنیم. در نهایت نیز به سراغ تئوری همه چیز می‌رویم و تلاش می‌کنیم تا تمام مبحث را به صورت خلاصه جمع‌بندی کنیم.

کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی؛ تئوری همه چیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از طرف‌داران کتاب‌های علمی هستید و دوست دارید درباره پیدایش زمین و زمان و هر چیزی که فکرش را می‌کنید، بدانید، شنیدن کتاب صوتی جایگاه ما در جهان هستی؛ تئوری همه چیز کمک خوبی به شما می‌کند. 

درباره استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ ۸ ژانویه ۱۹۴۲ و در بحبوحه جنگ جهانی دوم متولد شد. در هفده‌سالگی به کالج آکسفورد وارد شد. بعد از اول شدن در امتحانات نهایی به کمبریج وارد شد و وقتی بیست و یک‌ساله بود متوجه شد که بیمار است. هرچند پزشکان به او گفته بودند به زودی می‌میرد اما او تصمیم گرفت تا فکر کند این حرف پزشکان هم مثل اشتباهات کتاب‌های درسی است. بنابراین، بعد از تلاش‌های بسیاری که کرد، از افسردگی ناشی از شوک بیماری بیرون آمد و دوباره کارهایش را از سر گرفت. هرچند تا انتهای عمرش مجبور بود روی صندلی چرخدار بنشیند و با کمک یک کامپیوتر با دیگران حرف بزند و ارتباط برقرار کند.

استیون هاوکینگ در سال ۱۹۶۵ با جین وایلد آشنا شد و ازدواج کرد. زنی که بر خلاف او، به خدا معتقد بود. البته این ازدواج سی سال بعد به جدایی منجر شد. او از ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹، دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بود؛ این کرسی در سال ۱۶۶۳ با هزینه‌ هنری لوکاس، یکی از اعضای شورای دانشگاه و به درخواست وی برگزار شد. این مقام، اولین بار نصیب باروک و سپس در سال ۱۶۶۹ نصیب نیوتون شده بود. اما علاوه بر این سمت، او تا به حال دوازده درجه‌ افتخاری از دانشگاه‌های مختلف دریافت کرده است. همچنین وی جوایز مختلفی از جمله مدال کاپلی و جایزه انجمن فیزیک آمریکا را دریافت کرده است.

از میان آثاری که از او به جا مانده است، می‌توان به کتاب‌های تاریخچه خودم، جایگاه ما در جهان هستی؛ تئوری همه چیز، طرح بزرگ و هاوکینگ و سیاهچاله‌ها اشاره کرد.

استیون هاوکینگ ۱۴ مارس ۲۰۱۸ در ۷۶ سالگی از دنیا رفت.

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

Himan Fallah
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

افتخار بشریت

mohammad
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

کتابی بسیار مهم ....

....
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

بهترین نویسنده دنیا خدا بیامرزدش واقعا از انیشتین کم نداشت انیشتین کوچولو😍😍😭😭😭😭😭

Parviz Mahini
۱۴۰۰/۰۴/۱۷

خالق بیت کوین

کاربر ۲۳۲۱۱۷۴
۱۴۰۰/۰۴/۰۶

ترجیح میدم نوشته های کسی که خدا نباور هست رو نخونم! 😌

زمان

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۱۸۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۱۸۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان