بهترین ترجمه کتاب دنیای سوفی

بهترین ترجمه کتاب دنیای سوفی

کدام ترجمه کتاب دنیای سوفی را بخوانیم؟

داستان کتاب دنیای سوفی در مورد دختری به نام سوفی است که در آستانه پانزده سالگی نامه‌های جالب و نوارهای ویدئویی از شخصی به نام آلبرتو ناکس دریافت می‌کند که در آنها سؤالات جالبی مانند جهان چگونه پدید آمده‌است؟ مطرح شده است. این سوالات آغازگر راه آموزش تاریخ فلسفه ‌است. این نامه‌ها در ابتدا مطالبی در خصوص یونان باستان، سقراط و سؤالات اساسی زندگی بشری عنوان می‌کند. و زمانی که سوفی حسابی به فکر فرو رفت و به دنبال پیدا کردن پاسخی برای این پرسش‌ها گشت، پاسخ‌ها از راه می‌رسند و پس از دریافت چند نامه، سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند. موضوع صحبت‌های آنان عمدتاً نظریات فلاسفۀ یونان باستان، امپراتوری روم، قرون وسطی، رنسانس، عصر روشنگری، و موضوعاتی چون انقلاب‌های بزرگ و مسائل امروز بشری است.

یوستاین گاآردر در ضمن دروایت دنیای سوفی، تاریخ فلسفه را به‌صورت طبقه‌بندی شده به خواننده آموزش دهد؛ همچنین در داستان وقایعی اتفاق می‌افتد که خواننده را تشویق به خواندن ادامه رمان می‌کند.

دنیای سوفی با ترجمه‌های مختلفی در ایران منتشر شده است. هرچند انتخاب بهترین ترجمه کتاب دنیای سوفی نیاز به برررسی تطبیقی و دقت زیادی دارد، اما می‌توان گفت ترجمه‌ی مهدی سمسار از این کتاب که توسط انتشارات جامی منتشر شده است، پرطرفدارترین نسخه این رمان در طاقچه بوده است.

کتاب‌ها

مشاهده همه
دنیای سوفی اثر یوستین گوردر
الکترونیکی
۹۰,۰۰۰ت
subscriptionAvailableدنیای سوفی اثر یوستین گوردر
الکترونیکی
۷۰,۰۰۰ت
off
٪۳۰
subscriptionAvailableدنیای سوفی اثر یوستاین گاآردر
الکترونیکی
۷۹,۰۰۰۵۵,۳۰۰ت

کتاب‌های صوتی

مشاهده همه
off
٪۳۰
دنیای سوفی اثر سارا فیض
صوتی
۱۳۷,۰۰۰۹۵,۹۰۰ت