دانلود و خرید کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام حمید محمدقاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام اثر حمید محمدقاسمی

کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام

معرفی کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام

کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام نوشته حمید محمدقاسمی است. این کتاب به عصر خلفا در سال های (۱۱ - ۴۰ هجری) می‌پردازد. کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام را انتشارات شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است. 

شركت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن كریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل كتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و كلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر كرده. همچنین فروشگاه كتاب این شركت به عنوان بزرگترین مركز عرضه و توزیع كتب دینی در تهران فعالیت دارد

درباره کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام

با رحلت جانگداز رسول خدا(ص) تاریخ اسلام وارد مرحلۀ جدیدی شد که در آن شاهد رویارویی دو مکتب یا دو طیف مختلف با یکدیگر هستیم که در همۀ ابعاد اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی با هم تفاوت داشتند و این اختلاف تا جزئی‌ترین رفتارها و گفتارهای آنان تجلی یافته بود. باید دانست رویارویی این دو جبهه با یکدیگر محدود به زمان خاصی نمی‌گردد، بلکه گستردۀ آن تا قیام حضرت مهدی(عج) ادامه دارد و در هر عصر و نسلی به گونه‌ای جلوه‌هایی از این رویارویی نمود می‌یابد. در این کتاب سعی شده است تا موارد گوناگونی از رویارویی نهفته در تاریخ اسلام از هنگام رحلت پیامبر(ص) تا مرحله شهادت امیرمؤمنان(ع) در پیش روی مخاطبان قرار داده شود تا با مشاهده رودررویی این صحنه‌ها و چهره‌ها با یکدیگر و مقایسه آنها با هم هرچه بهتر و بیشتر از عبرت‌های نهفته در این دوران بسیار مهم تاریخ اسلام بهره‌مند شوند. 

روشن است که خواندن تاریخ و آشنایی با حوادث و چهره‌های سرنوشت‌ساز آن به تنهایی سودی نمی‌بخشد، بلکه در هر صحنه و هر چهرۀ آن باید به دقت تأمل کرد و آن را با صحنه و چهرۀ مقابلش مقابله و مقایسه کرد تا از این طریق به درک درستی از آن نایل گردید و از آن به‌عنوان درسی زنده و الهام‌بخش برای زندگی خود بهره گرفت.

نسل جوان، متدین و انقلابی امروز با این کتاب می‌تواند دیدگاه متفاوتی نسبت به زندگی داشته باشد، می‌توانند از تاریخ اسلام درس بگیرند و از آن برای ساخت زندگی و بینش‌دینی و سیاسی بهره ببرند و از آن استفاده کنند. 

کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام، کتابی روشنگر است و دیدی تاریخی و دینی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا بتواند با نگاه بهتری به دین تصمیم بگیرند.

خواندن کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ اسلام، کتابی ارزشمند است که آن را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

مسیح یاسری
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

ایده ی نویسنده بسیار جالب است. در عین اتقان و مستند بودن وقایع رو در رو قرار دادن این وقایع تاریخی برای شما امکان قضاوت در بستر تاریخ را فراهم میکند. در یکی ا وقایع یک پیرزن از دو خلیفه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۱۰ صفحه

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۱۰ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان