دانلود و خرید کتاب اصحاب معرفت علی اوجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصحاب معرفت

کتاب اصحاب معرفت اثر علی اوجبی، تلخیص و بازنویسی کتاب محبوب‌القلوب اثر قطب‌الدین محمد اشکوری (تألیف قرن یازده هجری) است که در انتشارات میراثبان منتشر شده است.

درباره کتاب اصحاب معرفت

محمد اشکوری ملقَّب به قطب الدین از عرفای به نام سدۀ یازدۀ هجری بود. وی محبوب القلوب را در بیان تاریخ زندگی و آثار حکما و عرفا نوشته است. این اثر مشتمل بر یک مقدمه، سه مقاله، و یک خاتمه است که مقدمه به بیان فلسفه، ویژگی‌های فیلسوف و منشاء پیدایش فلسفه می‌پردازد.

مقالۀ نخست شرح حال سی و دو تن از فیلسوفان پیش از اسلام و مقالۀ دوم به شرح حال صد وسی وشش فیلسوف بزرگ پس از اسلام پرداخته است. در بخش پایانی نیز به شرح حال سی و یک تن از عرفا و اهل تصوف می‌پردازد. مقالۀ سوم در خصوص سیرۀ ائمۀ اطهار (ع) و شماری از احادیث روایت شده از ایشان است. مؤلف بر این باور است که حکمت شامل دو نوع نظری و عملی است. محبوب القلوب اثری ارزنده در تاریخ فلسفه است، زیرا به شرح و نقد آرای فیلسوفان از حضرت آدم (ع) تا عصر نویسنده اشاره دارد. قطب الدین خود به نقد آرای فیلسوفان می‌پردازد و گاهی آنها را با آیات قرآن تطبیق می‌دهد. این اثر حاوی اطلاعات ارزشمند دیگری نظیر حوادث جغرافیایی، تاریخی و سرگذشت کتاب‌ها و کتابخانه‌ها است.

کتاب اصحاب معرفت اثر علی اوجبی برگرفته از کتاب محبوب القلوب اثر قطب الدین محمد اشکوری است که در مجموعه کارنامه دانشوران ایران و اسلام منتشر شده است.

کتاب اصحاب معرفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به آثار زندگینامه و کسانی که دوست دارند با زندگی فیلسوفان و عارفان آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان