دانلود و خرید کتاب نلسون ماندلا؛ مردی با مشت گره کرده استیون کرنسکی ترجمه مریم مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نلسون ماندلا؛ مردی با مشت گره کرده اثر استیون کرنسکی

کتاب نلسون ماندلا؛ مردی با مشت گره کرده

امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نلسون ماندلا؛ مردی با مشت گره کرده

 نلسون ماندلا؛ مردی با مشت گره کرده اثر استیون کرنسکی یکی از کتاب‌‌های انتشارات پرتقال برای نوجوانان است که به معرفی نلسون ماندلا نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا می پردازد

انتشارات پرتقال با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب نلسون ماندلا؛ مردی با مشت گره کرده

نلسون ماندلا در هیجدهم ژوئيه سال ۱۹۱۸ در روستی کوچک موزو در استان کیپ کشور آفریقا به دنیا امد. پدرش به صورت موروثی عضو شورای سلطنتی مردم بود و نلسون نیز قرار بود این مقام را از پدرش به ارث ببرد. پدر ماندلا نقش اساسی در به سلطنت رسیدن ( جونگینتابا دالیندیبو ) در تمبو داشت . ماندلا از ۷ سالگی به مدرسه رفت و با تبعیت از نام هوراسیو نلسون دریاسالار انگلیسی ( نلسون ) نامیده شد. اوبعد درسش را از طریق آموزش از راه دور در رشته حقوق ادامه داد و اولین وکیل سیاه‌پوست آفریقای جنوبی شد. در بیست و پنج سالگی به عضوت کنگره ملی افریقا درآمد و به عنوان حامی حقوق سیاه پوستان فعالیتش را شروع کرد. وی همراه اولیور تامبو و والتر سیسولو شاخه جوانان (ANC) را تاسیس کرد و ریاست آن را به عهده گرفت.

 ماندلا برای مقابله با نژادپرستی مقابله نظامی انجام داد و به دلیل حمایت از صلح ملی و بین‌المللی تحسین همه را برانگیخت. او اولین رئيس‌جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخبابات عمومی برگزیده شد و همواره از مخالفان برجسته نزادپرستی در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی افریقا بود.

 ماندلا در ژوئن سال ۲۰۱۳ بر اثر بیماری ذات‌الریه در بیمارستانی درگذشت. در این کتاب جزئيات زندگی شگفت‌انگیز این مرد بزرگ را خواهید خواندن.

خواندن کتاب  نلسون ماندلا؛ مردی با مشت گره کرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 نوجوانان علاقه‌مند به سرگذشت‌نامه‌خوانی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب  نلسون ماندلا؛ مردی با مشت گره کرده

نلسون ماندلا آدم روزگار خودش بود. مگر می‌شد نباشد؟ محال بود سختی‌های دوران کودکی و نوجوانی‌اش را نادیده بگیرد. نلسون در سال ۱۹۱۸ در خانواده‌ای کاملا متعصـب در آفر یقـای جنوبی به دنیا آمد و بزرگ شـد تا با چشـم خودش شاهد اجرای رسمی سیاست آپارتاید در کشورش باشد.

ماندلا کارهایی کرد که فراتر از روزگار خودش بود. دشمنانش در سال ۱۹۹۰ ،بعد از بیسـت و هفت سـال از زندان آزادش کردند. آن زمـان، خیلی از رهبرانی که وضعشان شبیه او بود، به اسم عدالت، دنبال انتقام بودند. اما نلسون نه. به جایش چه کار کرد؟ نشان داد ظرفیت بالایی برای بخشـیدن دارد و می‌تواند گذشـته را کنار بگذارد و فکـرش را روی آینده متمرکـز کند. خودش خیلی واضح گفته: «اگر می‌خواهید با دشـمنتان صلح کنید، باید با او همکاری کنید. به این ترتیب، او می‌شود همکارتان.»

نلسـون ماندلا شـجاعانه بـا سفیدپوسـت‌های آفر یقـای جنوبـی، کـه مدت‌هـا بود به سیاهپوسـت‌ها زور می‌گفتند، همکار شـد. با این کار هم کشورش را نجات داد، هم الگوی مردم دنیا شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان