دانلود و خرید کتاب فانوس هدایت محمودرضا اسفندیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فانوس هدایت

کتاب فانوس هدایت، اثر محمودرضا اسفندیار، بازنویسی کتاب مصباح‌الهدایة و مفتاح‌الکفایة اثر شیخ عزالدین محمود کاشانی است که در انتشارات میراثبان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب فانوس هدایت

کتاب فانوس هدایت برگرفته از کتاب مصباح الهدایة و مفتاح الکفایة اثر شیخ عزّالدین محمود کاشانی است که تألیف آن به قرن هشتم هجری برمی‌گردد.

شیخ عزّالدین محمود کاشانی (وفات: ۷۲۵ ه.ق) از عارفان قرن هشتم هجری است. وی از مشایخ سلسله سهروردیه است که در بسیاری از مسائل اعتقادی به شیعه تمایل داشت. روش او در تصوف عابدانه بود و از تصوف عاشقانه دور بود. در طریقه سهروردیه علوم عرفانی با تشرع و زهد آمیخته است و تصوف عبارتست از زهد و عبادت و انجام واجبات شرعی.

مهم‌ترین تألیف شیخ عزالدین محمود کاشانی کتاب مصباح الهدایة و مفتاح الکفایة است که از آثار گرانبهای نثر فارسی ایران دوره اسلامی به شمار می‌آید. کاشانی در این اثر تحت تأثیر کتاب عوارف المعارف شهاب الدین سهروردی بوده که به جای ترجمه آن تصمیم به تألیف کتابی مستقل به زبان فارسی می‌گیرد. مؤلف در مصباح الهدایة، به مراتب سیر و سلوک صوفیان اشاره دارد و همۀ مراحل و مقامات را به همراه مسائل اعتقادی و اصول دین، آداب و رسوم و علوم و معارف و اخلاق فردی و اجتماعی شرح داده و در هر فصل به تناسب از آیات و روایات و گفتار اولیا و مشایخ طریقت بهره برده است.

کتاب فانوس هدایت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب فانوس هدایت را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات عرفانی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان