دانلود و خرید کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی تیموتی بیتلی ترجمه حسین حاتمی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی اثر تیموتی بیتلی

کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی

معرفی کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی

کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی اثری از تیموتی بیتلی با ترجمه حسین حاتمی نژاد، رسول جعفری زاده و  بهرام مهری قاراب علیا است. این کتاب به مساله طبیعت و تاب‌آوری در امتداد ساحل شهری می‌پردازد.

درباره کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی

بیوفیلیک، یا همان طبیعت‌ بارگی اصطلاحی است که به تازگی وارد حوزه زبان شده و به همین دلیل تاکنون (سال۲۰۱۰) وارد فرهنگ لغت نشده‌است. کلمه بیوفیلیک از بیوفیلیا (Biophilia) گرفته شده است. 

به طور کلی، این اصطلاح و این مفهوم در پی اثبات این موضوع است: محیط‌هایی که الهام گرفته از طبیعت هستند به ما کمک می‌کنند که کمتر دچار استرس شویم و بتوانیم آن را کنترل کنیم. در چنین محیطی بهره‌وری، خلاقیت، رضایت شغلی، بالاتر می‌رود و به طور کلی برای پیشرفت ذهنی و جسمی کودکان نیز بهتر است.

کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی به بررسی این موضوع می‌پردازد و در تلاش است تا اهمیت آب و همچنین الهام گرفتن از آب، مراقبت از آب‌های اقیانوس و ... را در طراحی‌های شهری نشان دهد.

کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی را به تمام دانشجویان و متخصصان در زمینه عمران و شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شهرها و سیاست های جهانی محیط زیست؛ شهرهای بیوفیلیک آبی

در قلمرو زمینی، این امتیاز ویژه را داریم که لذت بردن می‌تواند شکل‌های زیادی داشته باشد مثل تماشا کردن پرندگان و گوش دادن به آوازشان، قدم زدن در جنگلی شهری، کاشتن و نگهداری از یک باغ، شاید در حیاط جلویی یا حیاط پشتی خانه شخصی یا بالکن اگر شخص در ساختمان مرتفع زندگی می‌کند.

با این حال در نزدیکی شکل‌های زیادی از طبیعت دریایی نیز وجود دارد که باید به عنوان فرصت‌هایی برای ارتباط بیوفیلیک به شناخت بهتر آنها بپردازیم و این یکی از پیامهای کلیدی در اینجاست. بیشتر طبیعت دریایی اسرارآمیز است و دیدن آن دشوار است زیرا آن دورها، زیرآب، دور از دسترس است. اما در شهرهای ساحلی اطراف ایالات متحده آمریکا و جهان، نیویورک تا سانفرانسیسکو، از سیاتل تا روتردام، از سنگاپور تا پرت، جمعیت شهری مقادیر قابل توجهی طبیعت آبی، و مقدار قابل توجهی طبیعت دست نخورده در نزدیکی دارد. چنین طبیعت دریایی را باید از دریچه بیوفیلی (طبیعت دوستی) مشاهده کرد، و شهرهای حاشیه ساحلی یا دریایی را باید به عنوان شهرهای بیوفیلیک آبی شناخت.

ای او. ویلسون، زیست شناس، حشره شناس و طرفدار حفظ محیط زیست دانشگاه هاروارد، شایسته تقدیر زیادی برای معرفی مفهوم بیوفیلی، ابتدا به اجتماع محلی محیط زیست و حفاظت و سپس به طور کلی به جامعه گسترده تر است. بیوفیلی اساساً به ارتباط ذاتی ما با طبیعت، وابستگی ذاتی و پیوندهای عاطفی ما با جهان طبیعی اشاره دارد. بیوفیلی میگوید ما با طبیعت باهم متحول شدهایم، بنابراین اصلا تعجب آور نیست که وقتی در محاصره طبیعت هستیم، آرامش، شادی و خلاقیت بیشتری داشته باشیم.

نظرات کاربران

Rasoul Jafarizadeh
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

بحث جدید شهرسازی و طراحی شهری هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان