دانلود و خرید کتاب عقاید توصیفی؛ جلد دوم روح‌الله بهشتی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عقاید توصیفی؛ جلد دوم اثر روح‌الله بهشتی‌پور

کتاب عقاید توصیفی؛ جلد دوم

معرفی کتاب عقاید توصیفی؛ جلد دوم

کتاب حاضر جلد دوم از مجموعه عقاید توصیفی به قلم روح‌الله بهشتی‌پور است که در مرکز نشر هاجر به چاپ رسیده است.

حوزه‌های علمیه شیعه، وارث میراث ماندگار علوم و معارف اهل‌بیت (ع) و پاسدار حریم و کیان شریعت و عقاید اسلامی‌اند. این رسالت خطیر، مسؤولیت عالمان دین‌باور را در عرصه تعلیم و تربیت، چند برابر کرده است. دغدغه‌های همیشگی عالمان متعهّد و طلاب و فضلای دلسوز نسبت به اصلاح و غنابخشی کمّی و کیفی شیوه‌ها، متون و الگوهای آموزشی، در راستای بالندگی، پویایی و کارآمدی نظام آموزشی حوزه، ضرورت بازنگری و اصلاح و تدوین متون بدیع و کارآمد را مورد تأکید قرار می‌دهد.

منزلت و رفعت جایگاه متون درسی در حوزه‌ها و بهره‌مندی از تراث گران‌سنگ و ذخایر ارزشمند متون قویم، از صلحای سلف و وزانت و اعتبار مؤلفان آنها ایجاب می‌کند که در اصلاح و تدوین متون درسی، اهتمام و دقت و تأمل شایسته مبذول شود. همچنین دگرگونی و تحول در گرایش‌ها، نیازها، انتظارات، شیوه‌ها و الگوهای تعلیم و تربیت، مسؤولیت متولیان و متصدیان امر آموزش وپژوهش و برنامه‌ریزی درسی را در حوزه افزون می‌سازد تا به صورت مستمر با ارائه روش‌ها و قالب‌های بدیع و با ارتقای محتوا به اصلاح و تدوین متون درسی، همّت گمارند.

ازاین‌رو مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس ضرورت‌ها و نیازهای یاد شده، به اصلاح و تدوین متون درسی اقدام و ده‌ها جلد کتاب درسی را طراحی، تدوین و منتشر کرده است. در این فرایند سعی شده که با حفظ اصالت و غنای محتوایی گنجینه‌های ارزشمند بر جای مانده از عالمان گذشته، با کاربست تکنولوژی آموزشی و مراعات اصول، معیارها و الگوهای جدید، متونی متناسب با اهداف خود، در چارچوب برنامه‌ها و سرفصل‌های مصوب و سطح علمی و انتظارات فراگیران ارائه کند.

درباره کتاب عقاید توصیفی جلد دوم

توجه به این اصل بنیادی که عقل مستقل و علم بشری تا چه اندازه می توانند پاسخگوی نیازهای پیچیده و فراگیر انسان باشند هم مفهوم پیامبری و امامت را روشن می نماید و هم دامنهٔ ضرورت آن دو را مشخص می نماید. از منظر منابع معتبر اسلامی، حفظ و به کارگیری عقل مستقل بشری و استخراج دفینه های ارزشمند عقلی و آموزش روش علمی و ارائه مبانی و اصول قطعی علم از مواردی است که بشر برای حرکت صحیح دنیوی و اخروی خود نیازمند مراجعه به واسطهٔ الهی است.

با این حال تمدن های بشری تا به امروز تلاش نموده اند با به کارگیری و جایگزینی عناصر دیگری، ضرورت مراجعهٔ به نبوت و امامت الهی را از دید عموم، پنهان نمایند. از این رو به ویژه تمدن مدرن، سعی نموده با تصرف تمامی شوونات امام معصوم (ع) عرصه نیازمندی و ضرورت حضور و مراجعه به ایشان را در فضای عمومی کاملا از میان بردارد و خود در قامت پیامبر و امام (ع) ظاهر گردد. با این همه بر افراد آگاه پوشیده نیست که این ادعای پیامبری از دیدگاه تحلیل گران تیزبین غربی ادعایی شکست خورده است ولی با این همه همچنان در بشر خسته و از پای افتادهٔ امروز حال اضطرار مراجعهٔ به امام (ع) و منجی موعود (عج) دیده نمی شود.

بر این اساس بنا به دعوت اداره کل برنامه ریزی و تدوین متون تحصیلی مرکز حوزه‌های علمیه خواهران، تلاش شده تا اولا با توجه به پیش فرض گفته شده کتابی تدوین گردد و ثانیا حتی المقدور توصیفی باشد و ثالثا جنبه های استاندارد تدوین کتب آموزشی در این کتاب مورد توجه قرار گیرد.

این اثر در دو بخش کلی ترتیب یافته است:

بخش نخست به «پیامبرشناسی» پرداخته شده است. در این بخش پس از مفهوم شناسی نبوت و پیامبری به نبوت عامه و نبوت خاصه پرداخته شده است.

بخش دوم نیز به «امام شناسی» پرداخته شده است. در این بخش در دو فصل کلی به امامت عامه و خاصه پرداخته شده است.

لازم به ذکر است که این کتاب، بر اساس سرفصل های مصوب گروه کلام حوزه علمیه خواهران تنظیم گردیده است

خواندن مجموعه کتاب عقاید توصیفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان، علاقه‌مندان و طلاب علوم دینی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۲۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان